Prima etapa de Slalom Paralel din 2013 a adus si prima victorie in acest sezon la clasa juniorilor pentru Danut Budai, tanarul pilot reusind sa urce pe cea mai inalta pozitie a podiumului dupa o cursa calculata, profitand si de unele probleme tehnice ale lui Radu David, cu care s-a duelat in finala. Totodata, hunedoreanul a reusit sa incheie concursul din 18 mai pe locul doi in clasamentul Open, obtinand acest lucru in fata multor masini mult mai puternice.
RallyMax:?Salut! Felicitari pentru rezultatul obtinut in acest weekend, la prima etapa a CNSP 2013: prima pozitie in clasamentul juniorilor si locul doi in clasamentul Open. Poti considera ca obiectivul etapei a fost indeplinit?
Danut Budai:?Multumesc! Obiectivul meu pentru anul acesta este sa ma clasez cat mai sus in clasamentul Open si prima pozitie la juniori. Da, pot spune ca ne-am indeplinit obiectivele in etapa aceasta. Si pentru ca am reusit, sunt foarte fericit.
RallyMax:?Recent ai participat la o etapa de VTM ? ?Cupa Caprioara?. Cum ai caracteriza propria evolutie pe traseul de asfalt?
Danut Budai:?Pe tot parcursul concursului, de la o urcare la alta, am reusit sa scad secunde. Pot spune ca evolutia mea la Caprioara a fost una buna, am facut o imagine frumoasa si ne-am si distrat. A fost prima oara cand am pilotat pe slick-uri, am ramas surprins de cata aderenta pot sa ofere. Traseul este foarte interesant, foarte tehnic dar si destul de inclinat ceea ce pentru masina mea a constituit un mare dezavantaj, neavand atat de multa putere pentru a putea forta pe urcare.
RallyMax:?Pe langa deja cunoscutii Radu David si Bogdan Rogoz, sezonul 2013 a adus inca trei juniori in competitie in CNSP. Care crezi ca e cel mai periculos adversar si ce parere ai de nou-sositii David Tarta, Armond Kozak si Gabriel Gaina?
Danut Budai:?Parerea mea este ca Armond Kozak se va apropia cat de curand de noi trei. David Tarta este mic dar nu poti stii niciodata cum merg lucrurile si ce surprize ne va face. Il ajuta masina, dar, din cate am apucat sa vad, nu s-a inteles prea bine cu traseul. Gabriel Gaina a fost urmarit de ghinion, masina lui avand probleme cu cutia de viteze, acesta fiind probabil minusul lui.
RallyMax:?Dupa un start bun in noul sezon, care crezi ca sunt sansele pentru prima pozitie atat la clasa juniorilor cat si in clasamentul Open?
Danut Budai:?Probabil va fi foarte greu sa realizam acest lucru deoarece concurenta are un plus datorita faptului ca este din Sibiu. O sa facem tot posibilul sa terminam cat mai multe etape pe locul 1 la juniori, iar locul 1 in clasamentul Open ramane de discutat. Pentru mine este foarte greu sa merg tare din prima tura, deoarece eu, in pauza dintre concursuri, nu ma antrenez. Neavand un traseu sau un drum unde sa pot sa ma antrenez ma rezum doar la ziua cursei.
RallyMax:?Stim ca in sezonul 2012 ai luat in considerare participarea in CNR la Raliul Aradului. Mai iei in calcul startul la acest raliu?
Danut Budai:?Da, luam in considerare participarea macar la o etapa de CNR anul acesta, aceasta fiind Raliul Aradului. In rest totul e incert, datorita bugetului redus. Probabil daca vor aparea alte concursuri pe parcurs si mai adunam ceva bani, ne vom hotari pe moment.
RallyMax:?Desi Campionatul National de Slalom Paralel se organizeaza sub egida FRAS, ajutorul primit de catre organizatori din partea Federatiei este minim. Cum crezi ca ar putea fi ajutat Slalomul Paralel si pilotii din acest campionat de catre FRAS?
Danut Budai:?Intrebarea este de fapt, daca am inteles bine: ce ne ofera FRAS-ul prin plata unei licente sau a unei taxe de club afiliat? In afara de posibilitatea de a participa in concursurile organizate sub egida FRAS, nimic!?Platim o licenta si mai trebuie sa lipim si acele dreptunghiuri cu Dunlop pe masina (vorbind de CNR si CNVC)! Alta intrebare, ce ne ofera noua Dunlop? Pilotii din CNR si CNVC (peste 100 de masini) fac reclama la Dunlop in toata tara si nu am vazut la niciun raliu un stand Dunlop care sa vanda ceva cu un mic discount pentru cei care le fac atata reclama (o! ba da, s-au dat niste sepci). Daca este un campionat organizat sub egida FRAS, de ce organizatorii trebuie sa plateasca cronometrarea? Prin plata taxei de club organizatoric ce castiga clubul? De ce nu se construiesc alte piste de Slalom in Romania? La aceasta intrebare va pot raspunde eu: pentru ca nu mai exista interes? Sunt cateva persoane care au dat nastere slalomului si care tin slalomul in spate: Sorin Tirnovean, Dan Grunca, Dan Niristeanu.?Tinand cont ca slalomul este o pepiniera pentru viitorii piloti de raliu si un loc de antrenament pentru pilotii de raliu, inclusiv FRAS-ul sau Dunlop ar putea sa organizeze 1-2 etape de slalom pe an. Cred ca ar avea mult de castigat!!?Slalomul Paralel ar putea fi ajutat prin mici contributii, daca ar exista implicare din partea organizatiilor mentionate mai sus.
RallyMax:?Multumim si multa bafta la etapele urmatoare!
Danut Budai:?Vreau sa va multumesc voua, RallyMax pentru oportunitatea de a purta acest dialog cu voi, pentru atentia pe care o acordati Slalomului Paralel, parintilor fara de care nu as fi ajuns aici, sponsorilor: Manufactura Corvina, Meridian Metal si Cofetaria ARTA Deva,?si nu in ultimul rand, prietenilor mei care sunt alaturi de mine etapa de etapa, sustinandu-ma!