Raliul Deltei a adus pentru Adrian Raspopa prima victorie la bordul Citroenului DS3R3, masina pe care pilotul din Onesti a evoluat prima oara la Raliul Iasiului 2012, ultima etapa a sezonului trecut. Probele de la Tulcea au fost de bun augur pentru Adi, care, alaturi de Catalin Grigoriu, a reusit o cursa perfecta inca de la inceput, avand secunde pretioase in fata principalilor adversari de la 2 roti motrice, Alex Filip, Bogdan Barbu si Sebastian Barbu.
RallyMax:?Salut Adi! Felicitari pentru prima victorie la bordul Citroen-ului DS3R3! Poti spune ca acomodarea cu noua masina s-a incheiat??
Adrian Raspopa:?Va salut si multumim pentru urari. O prima victorie mult asteptata care ne da un impuls benefic pentru etapele urmatoare, mai ales ca procesul de acomodare cu noua masina se apropie de zona unde am vrea sa fim. Mai sunt multe aspecte de pus la punct, de invatat, dar suntem pe drumul cel bun. Sa nu uitam ca in acest proces putem include si echipajul nou format, in care copilotul meu, Catalin Grigoriu, a avut o proba ?de foc?, Delta Rally fiind pentru el un adevarat examen de maturitate. In final, Catalin si-a dovedit priceperea si taria de caracter, astfel incat pot spune ca echipajul Adrian Raspopa ? Catalin Grigoriu a functionat perfect.
RallyMax:?Care crezi ca au fost avantajele tale in lupta cu ceilalti concurenti de la 2RM in etapa de la Tulcea?
Adrian Raspopa:?As putea spune ca unul dintre avantaje a fost dorinta de a castiga dupa o pauza destul de mare, de a merge pentru a ne simti bine si comfortabil, ceea ce ne-a mobilizat si ne-a facut sa tragem inca din prima proba. In plus, masina a fost pregatita si configurata foarte bine pentru acest raliu, echipa de asistenta tehnica condusa de Mugurel Pirscoveanu avand un rol definitoriu in acest sens.
RallyMax:?Inaintea Raliului Deltei ai efectuat o sesiune de teste cu Tapio Laukkanen, pilot care a concurat ca invitat la Raliul Targu Mures in 2011. Cat de benefica a fost ziua petrecuta in masina alaturi de Tapio si care sunt principalele aspecte care le-ai invatat?
Adrian Raspopa:?Da, intr-adevar, am facut cateva teste pe macadam cu Tapio Laukkanen. Experienta impartasita la teste dovedeste inca o data ca finlandezii au pilotajul in sange, se nasc cu el. Am discutat si am pus in aplicare tot ceea ce tine de raliurile pe macadam, setup-ul corect al masinii, trasele ideale, pozitia masinii in anumite viraje, inclusiv partea de dictare. In concluzie au fost cateva lucruri de modificat si aplicat la stilul meu de pilotaj, dar si la partea de dictare a copilotului meu.
RallyMax:?La cateva zile dupa incheierea Delta Rally, care sunt impresiile despre etapa dobrogeana? Crezi ca poate fi un model de organizare in CNR?
Adrian Raspopa:?Delta Rally a fost un eveniment reusit si ii felicit pe aceasta cale pe toti cei implicati in organizare, necesitand o adevarata desfasurare de forte pentru a realiza ceea ce ati vazut si dumneavoastra. Suprafata de rulare a fost de o calitate foarte buna, in ciuda faptului ca uneori era prea alunecoasa. Insa ca orice pilot, trebuie sa te adaptezi repede si sa iti demonstrezi calitatile pe orice suprafata. Probele au fost frumoase si tehnice, cu unele portiuni poate prea rapide.
RallyMax:?Urmeaza Transilvania Rally, o etapa de asfalt rapida si dificila. Ce asteptari ai de la etapa desemnata de catre FRAS cea mai bine organizata din 2012?
Adrian Raspopa:?Vom merge la Cluj ca de obicei, cu gandul la victorie la 2WD si o clasare cat mai buna in clasamentul general. Acestea sunt principalele mele obiective. Daca apare si putina ploaie, cum s-a intamplat aproape in fiecare an, atunci sigur voi fi in elementul meu.
RallyMax:?In luna septembrie este programat Raliul Bacaului, etapa a carei echipa de organizare o conduci. Ce aduce nou etapa din Moldova in acest an? Ne poti da cateva detalii si noutati?
Adrian Raspopa:?Deja intreaga echipa organizatorica este mobilizata pentru pregatirea Raliului Moldovei – Bacau. In prezent se lucreaza la repararea unei noi probe speciale foarte virajate, proba in care copilotii vor avea ?minute grele?. Utilajele specializate au rezolvat deja principalele probleme prezente in cateva puncte de pe traseu. Pe langa aceasta, in curand se va pregati si o noua proba langa localitatea Buhusi, ce are finalul pe asfalt pe o distanta de aproximativ 1.3 km. In acest fel pregatim pentru a doua zi de raliu 4 probe distincte ce se afla grupate in aceeasi zona din judet, foarte bune pentru accesul spectatorilor. La fel ca si anul trecut, vom mentine proba de 26.6 km din zona localitatii Moinesti, cele 2 probe din zona Trebes, adaugand ca superspeciala pista de karting ?Speed Park?, locatie reamenajata de curand de o echipa dornica sa realizeze evenimente cat mai reusite din toate punctele de vedere.
RallyMax:?Multumim! In final, ai cuvantul!
Adrian Raspopa:?Multumesc RallyMax, multumesc tuturor sponsorilor si partenerilor din acest an ? Popasul Trebes, Comfert, Pambac, Mere de Itesti, Consiliul Judetean Bacau, Primaria Onesti, Simba Invest, Omniasig, Auto Plus Onesti, Sky Wellness, GoPro Romania prin xtremvideo.ro, Think Tank Photo Romania, F64 Studio, Vostok Europe prin Russian Shop si Centrul de Creatie si Productie Foton si bineinteles fanilor pe care ii asteptam in numar cat mai mare atat pe probele speciale, cat si pe pagina oficiala de facebook AdrianRaspopaFanClub!