Dupa absenta de la Delta Rally si dupa o evolutie ascendenta, echipajul 35, Sebastian Gioarsa/Raluca Magdas, a reusit sa obtina la Transilvania Rally, ultima etapa pe asfalt a CNR 2013, ?primele podiumuri din acest sezon. Seba si Raluca si-au adjudecat etapa clujeana a Cupei Suzuki si au urcat pe locul 3 in cadrul clasei 9.
RallyMax: Salut! Felicitari pentru victoria de la Cupa Suzuki si locul 3 de la clasa 9! Cum a fost pentru tine Transilvania Rally, ultima etapa pe asfalt a sezonului?
Sebastian Gioarsa: Salut RallyMax! Multumesc pentru urari si pentru interesul acordat echipajului 35. Transilvania Rally a fost un raliu pe care l-am asteptat cu deosebit interes din mai multe considerente: raliul cel mai bine organizat in 2012, deci asteptari mari pentru editia din 2013, raliul de acasa pe care din pacate am fost nevoit ?sa-l abandonez? anul trecut inca de pe proba Tarnita, deci aveam o revansa de luat anul acesta, si, nu in ultimul rand, ultima etapa de asfalt a CNR 2013, deci ultima sansa de a-mi demonstra ca pot obtine un podium la clasa dupa esecurile inregistrate in primele 2 etape ale sezonului (Brasov si Timis). Revenind la etapa de anul acesta, pentru echipajul nostru prima zi a raliului a fost una dezastruoasa din punct de vedere al timpilor pe cele 2 treceri pe Faget. Probabil ?neadaptarea? la orele tarzii de desfasurare au fost motivul pentru viteza mediocra de parcurgere a probelor :), iar toata speranta pentru un rezultat pozitiv a ramas pentru a doua zi a raliului, cand urma sa parcurgem probele preferate de la Cluj. Chiar daca am reusit partial ce ne-am propus, din pacate toata ziua de sambata a fost incurcata de mai multe evenimente de toate felurile si a culminat cu tragedia de pe penultima proba in care au fost implicati colegii si prietenii nostri, Florinel si Iulian. Pe aceasta cale doresc sa-i asigur de tot sprijinul nostru in aceste momente grele. ? ? ?
RallyMax: Dupa clasarea pe pozitia a 7-a la general pe proba Babarunca la Tess Rally si cele 4 victorii de speciala la clasa 9 de la Timis Rally, ai reusit sa iti mai adaugi o reusita la palmares, castigand la Cluj proba Dangau 1 cu al 9-lea timp la general, avand un avans de peste 30 de secunde fata de urmatorul de la 2 roti motrice si peste 1 minut fata de urmatorul de la clasa 9. Care crezi ca au fost avantajele tale in lupta cu ceilalti pe aceasta proba?
Sebastian Gioarsa: Daca in cazul victoriilor de speciala de la Timis nu am fost avantajati in nici un fel de conditiile meteo, rezultatele de pe Babarunca si Dangau au fost de conjunctura, avand parte de masina mai potrivita sau de conditii de parcurgere a probei mai bune decat cele ale colegilor nostri. Bineinteles, toate aceste reusite, chiar daca unele in anumite conditii, au avut rolul sa-mi dea o mai mare incredere in mine, in echipaj si materialul de concurs. Pana la urma e si asta frumusetea raliurilor, poti castiga un raliu pe o singura proba, dar poti la fel de bine sa-l si pierzi tot pe o singura proba speciala (vezi intamplarea de la Timis cu iesirea in decor pe penultima proba).
RallyMax: Ce ne poti spune despre concurenta de la Cupa Suzuki?
Sebastian Gioarsa: E greu de spus pentru ca aceasta cupa a debutat doar de la Raliul Deltei, iar noi am inceput-o doar de la a doua etapa, adica Transilvania Rally. Deocamdata nu se stie sigur nici daca o sa avem aceleasi echipaje concurente la toate etapele ramase, mai mult chiar, sunt sigur ca o sa mai? apara echipaje noi si surprize pe parcursul anului. Tot ce pot sa spun acum este ca ma bucur enorm ca acest proiect (Cupa Suzuki) s-a concretizat, ca exista premisele unei competitii atractive si ca exista deja si va exista o concurenta mare intre cele 2 cupe monomarca ale campionatului. ?
RallyMax: Poti spune ca acomodarea atat cu noua masina, Suzuki Swift Sport, cat si cu noul copilot, Raluca Magdas, s-a incheiat?
Sebastian Gioarsa: Cu Raluca nu cred ca a fost foarte greu sa ma acomodez. Din fericire e o persoana foarte dedicata sportului cu motor si foarte entuziasta in tot ceea ce face, deci asta a fost partea usoara si consider ca aceasta etapa e incheiata si suntem deja o echipa, chiar daca una mai aparte si putin diferita de restul echipajelor din CNR. Si cu noua masina, pe care o indragesc tot mai mult, lucrurile incepeau sa se aseze, doar ca acum se mai complica treaba avand in vedere ca a doua parte a campionatului se va desfasura pe o alta suprafata, macadam, deci pentru acomodarea cu Suzuki o sa mai am nevoie de ceva timp, sper eu cat mai putin. ?
RallyMax: Ai lipsit de la Delta Rally, prima etapa pe macadam a sezonului. Cum te-a afectat sentimental aceasta absenta si cat de mult crezi ca te va afecta in economia campionatului, in special la Cupa Suzuki?
Sebastian Gioarsa: Am lipsit de la prima etapa de macadam si din cate am auzit, cel mai reusit eveniment al anului din punct de vedere organizatoric si al probelor speciale. As fi vrut foarte mult sa particip la aceasta etapa noua din campionat, dar din pacate bugetul si timpul disponibil nu mi-au permis acest lucru, asa ca tot ce am putut face a fost sa urmaresc desfasurarea raliului de la departare. Pana acum, luand in calcul regula N-1 aplicata primei parti a campionatului, absenta din Delta nu ne-a afectat pozitia in cadrul clasei 9, dar poate sa influenteze pozitia finala in cadrul Cupei Suzuki, competitie care se desfasoara putin diferit de CNR din punct de vedere al metodelor de punctare.
RallyMax: Urmeaza Sibiu Rally, prima etapa de macadam din acest sezon pentru tine. Cum te vei pregati pentru acest raliu si ce obiective ai?
Sebastian Gioarsa: Asa cum spuneam, pentru noi o sa fie primul macadam al anului cu noul Suzuki, greu daca luam in calcul faptul ca nu stim cum se comporta masina pe aceasta suprafata, vorbim de o etapa ERC, cu kilometri de proba speciala dubli fata de media celorlalte etape din campionat si cu o suprafata mult mai dura decat alte etape din CNR. Obiectivul principal este sa ajungem la final indiferent de pozitia in clasament si sa ne bucuram de fiecare kilometru parcurs in jurul Sibiului. Pentru o acomodare mai rapida intentionam sa participam si la o sesiune de teste, impreuna cu alti colegi, undeva la inceputul lunii iulie, bineinteles si in functie de disponibilitatea in acea perioada. ???
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Sebastian Gioarsa: Vreau sa multumesc pe aceasta cale partenerilor: Grupul Aerotravel, Dertour Ferienautos, Ronda Medical, Turbotehnics, Bucur Tuning, dar si prietenilor dragi care ne sprijina. Multumesc RallyMax pentru promovare.