Cu un nou copilot la prima cursa a sezonului, Vlad Miculici a reusit locul 5 in cadrul clasei 9 la Raliul Brasovului dupa ce in prima zi se afla pe locul 9 in cadrul aceluiasi clasament. Clujeanul a pornit apoi in Raliul Aradului, unde problemele tehnice l-au impiedicat sa ajunga la final, iar dupa absenta de la Danube Delta Rally, Vlad si Rares vor lua startul in Transilvania Rally, etapa de casa pentru echipajul #43.
RallyMax: Salut Vlad! Ne bucuram sa discutam din nou cu tine. Sa o luam cu inceputul: Raliul Brasovului. Ai scris si pe bine-cunoscuta retea de socializare ca ai avut o zi secunda foarte buna, cu o victorie de proba la clasa 9 si timpi buni in top 3-ul clasei. A fost acest lucru o premiera pentru tine?
Vlad Miculici:?Salutare. Bine ne-am regasit ! 🙂 Nu stiu daca a fost o premiera evolutia de la Brasov din a doua zi, cert este ca a fost o surpriza. Stiam ca am mers bine, insa timpii au fost chiar o surpriza placuta. Ca sa fiu ?modest? 🙂 pana la capat, se putea chiar si mai bine, insa asta insemna asumarea unor riscuri pe care, la bugetul de-atunci, nu mi le puteam permite.
RallyMax:Te asteptai la o asemenea evolutie la debutul cu un nou copilot si dupa cateva luni de pauza competitionala?
Vlad Miculici:?Nu aveam asteptari prea mari legate de prima cursa. Voiam cat mai multe puncte in cadrul clasei 9; nu stiam la ce sa ma astept de la ceilalti colegi, stiam ca putem fi mai rapizi decat cei de la Cupa Dacia, insa cam atat. Dupa cum s-a dovedit si anul trecut, Suzuki-urile sunt o ?nuca tare?, sunt masini noi, fiabile si greu de batut cu masinuta ce-o avem momentan la dispozitie. Greu, dar nu imposibil ! 😉
RallyMax:?La Arad ai avut numeroase probleme tehnice. Ce s-a intamplat pe specialele din vestul tarii?
Vlad Miculici:?In prima etapa a sezonului am invatat o lectie foarte importanta: nu prea ai ce cauta la un raliu fara o echipa de service asa cum trebuie. Atunci au fost niste probleme de ultim moment, a trebuit sa ?incropim? un service cat de cat decent acolo, pe loc, insa pana la urma rezultatul a fost bun, dupa cum spuneam si mai sus…….
La Arad am mai invatat o lectie importanta: pe langa un service profesionist, e la fel de important sa faci si o revizie profesionista inainte de cursa. La Arad masina a fost foarte prost pregatita, mi-am ales foarte prost oamenii cu care sa fac treaba asta, n-am facut cat trebuia, n-am schimbat ce trebuia schimbat … Imi asum in totalitate acest esec, insa am invatat o lectie foarte importanta.
Problemele au inceput inca inainte de shakedown (antrenamente), cand s-a rupt cablul de ambreiaj. Apoi, dupa cativa kilometri, a cedat si discul de ambreiaj. Am schimbat totul in service, insa dupa prima proba speciala am ramas doar cu vitezele a 3-a si a 4-a. Astfel, prima zi de concurs a fost total compromisa, masina functionand normal doar in prima si ultima proba a zilei. In a doua zi cutia de viteze a cedat de tot, cu doar o proba inainte de final. Primele doua probe am mers destul de bine, insa raliul se termina doar cand treci pe sub poarta de sosire!?
RallyMax:?Noul sezon a adus si un nou copilot. Cum decurge relatia dintre tine si Rares??
Vlad Miculici:?Ca sa ma ?pun bine? cu proprietarul ?Rallymax?, acuma ar trebui sa raspund ca Rares este cel mai cel copilot din campionat, se descurca excelent, facem echipa foarte buna…etc, etc 🙂 Nu!?Rares este un copilot care la Brasov s-a urcat prima data intr-o masina de raliu in regim de cursa, insa cu toate astea s-a descurcat mai bine decat ne-am fi asteptat amandoi.?Trebuie spus ca a si avut doi mentori foarte buni, Sergiu Itu si Sebi Itu (carora le multumim din nou pentru ajutor) si care ne-au ajutat mult pe amandoi sa depasim mai usor problemele normale debutului.?Treaba in masina merge bine in timpul cursei, avem amandoi unele scapari inerente unei colaborari aflate la inceput, insa per ansamblu acuma pot sa spun ca ma bucur de alegerea facuta inaintea sezonului si sper sa mergem cel putin la fel in continuare!
RallyMax:?Urmeaza Transilvania Rally, a patra etapa CNR 2014. Care sunt planurile pentru etapa de casa?
Vlad Miculici:?La Brasov am vazut cum stam pe asfalt fata de colegii nostri de la clasa 9, asa ca pentru etapa de-acasa initial ne-am propus cel putin un loc pe podiumul clasei, daca nu chiar sa ne implicam in bataia pentru primul loc. Din pacate, problemele de la Arad ne obliga sa participam la Transilvania Rally intr-o configuratie tehnica de compromis; n-am reusit sa punem la punct cutia de viteze in timp util, asa ca am luat decizia de a participa cu o cutie de strada.
Practic, exceptand suspensia, putem spune ca luam startul cu o masina de strada! Asta va face mult, mult mai grea implicarea in lupta pentru podiumul clasei 9, insa nu inseamna ca n-o sa incercam. Pot spune chiar ca suntem SI MAI determinati ca inainte sa obtinem o clasare buna ?acasa?.?Masina se prezinta intr-o forma mult mai buna decat la Arad, cu o revizie facuta profesionist, asta datorita lui varu? Nicu si echipei lui. Ii multumim inca o data si pentru colaborarea de la Arad, fara el si Napoca Rally Team n-am fi putut lua startul acolo!
RallyMax:?Ai pornit de la inceputul sezonului cu un buget mai mic decat ti-ai fi dorit. La cate etape ti-ai propus sa iei startul?
Vlad Miculici:?La toate !!!! :)?La Tulcea n-am putut lua startul datorita problemelor tehnice de la Arad si a bugetului practic inexistent in acel moment. La Cluj vom fi la start, cred ca si la Bacau, apoi mai vedem ce urmeaza. In principiu, as vrea sa la facem pe toate cele 4 ramase; imi place macadamul si avem o ?revansa? de luat pe aceasta suprafata.
RallyMax:?Ce parere ai de lupta la clasa 9? Care crezi ca sunt atuurile principalilor contra-candidati?
Vlad Miculici:?Dupa cum arata primele etape, Seba Gioarsa nu prea are contracandidat! A mers bine la Brasov, a mers foarte bine si la Arad si la Tulcea, cu siguranta colaborarea cu Sebi Itu merge tot mai bine si, fara probleme tehnice, vor fi foarte greu de prins. Ca sa-ti raspund la intrebare, atuurile sunt: mana lui Seba, experienta si talentul lui Sebi, masina fiabila! Pot sa spun cu siguranta ca o sa incercam sa le facem ?viata grea? de-acum incolo, pana acuma i-am iertat destul 🙂 !?Lasand gluma la o parte, ei se anunta a fi principalii pretendenti la titlul clasei 9 si, daca noi n-o sa putem face nimic sa-i ajungem, atunci le tin pumnii sa fie campionii clasei la final de an! O merita si au toate sansele sa faca treaba asta!
RallyMax:?Care crezi ca a fost cel mai bun moment al tau in acest inceput de sezon? Dar cel trait cel mai intens?
Vlad Miculici:?Cel mai bun moment pot sa spun ca a fost finalul raliului de la Brasov. A fost un feeling foarte bun, am terminat in forta raliul si ne-am simtit foarte bine mai ales pe probele lungi.?
Un moment trait mai intens ar fi unul negativ, mai exact momentul in care am ramas doar in doua viteze la Arad. Din pacate, ?momentul intens? s-a prelungit pe durata intregii zile, deci a fost o agonie pe care am trait-o timp de 3 probe speciale, fara sa putem face nimic!?Speram sa fi lasat ghinionul si problemele tehnice in padurile din jurul Lipovei si sa schimbam foaia incepand cu Transilvania Rally!
RallyMax:?In final, ai cuvantul! Bafta la Transilvania Rally si o clasare cat mai buna!
Vlad Miculici:?Multumesc. Pentru noi, Transilvania Rally are o incarcatura emotionala foarte mare; suntem acasa, in fata familiei, a prietenilor, e raliul de casa. Va fi o greutate in plus treaba asta, insa ne plac ?greutatile? de genul asta si speram sa fie singurele de care vom avea parte.
Va asteptam alaturi de noi, echipajul 43 Vlad Miculici ? Rares Fetean, in perioada 19 ? 21 iunie la Transilvania Rally. Pe cat ne permite masinuta noastra, noi o sa facem spectacol; acesta e stilul nostru, asa ne place sa mergem, chiar daca asta inseamna sa pierdem timp uneori. Va asteptam la Transilvania Rally si va dorim distractie placuta !
Foto: RallyZoom.ro