Dupa ce in 2013 a concurat cu un Renault Clio, juniorul Adi Iliescu a facut in acest sezon pasul catre grupa mare, luand startul cu un Mitsubishi EVO de grupa A. Dar tanarul pilot nu s-a multumit doar cu participarea pe o masina integrala, ci a demonstrat ca este un adevarat talent, reusind sa obtina un loc 2 in cadrul grupei A la prima etapa, de la Ranca, urmat de 4 victorii consecutive la Brasov, Resita, Sinaia si Teliu!! Toate aceste rezultate, maturitatea de care a dat dovada si seriozitatea cu care trateaza fiecare cursa il recomanda pe Adi, juniorul reusind astfel sa ne atraga atentia si suportul.
RallyMax: Salut Adi! Deoarece povestim pentru prima data, te rugam sa ne dai cateva detalii despre tine 🙂
Adi Iliescu: Salut! Sunt Adi, am 18 ani (in sfarsit pot sa spun asta) si sunt un tip pasionat de pilotaj inca de cand eram mic. Am avut, spre norocul meu, marea sansa ca pasiunea si visul sa prinda contur. Am avut o mare implinire cand am luat primul start oficial. Apoi, cand am luat prima cupa. Acum, trebuie sa recunosc, visuri exista in continuare; dar vreau sa le iau usor, pas cu pas. In rest, sunt elev in clasa a XII-a si am o viata normala, prieteni frumosi si o familie careia ii datorez mult. Nu sunt deosebit decat prin faptul ca dintre toti apropiatii mei sunt cel mai rapid (sper sa nu citeasca tata asta!).
RallyMax:?Dupa participari la concursurile de indemanare, ai luat startul in Campionatul National de Viteza in Coasta. Care a fost, pe scurt, parcursul in cariera ta?
Adi Iliescu:?Mai intai am inceput cu kartingul, la varsta de 6 ani si dupa aceea am continuat cu CNIA (Campionatul National de Indemanare Auto). Daca ne referim strict la parcursul din automobilism, am reusit in primul an in CNIA sa termin cu titlul de vicecampion la junior si locul 4 in clasamentul general. Anul urmator, de data aceasta in CNVC, am obtinut titlul de campion national la juniori si locul 4 la grupa H, clasa 2. In 2013, cu o noua masina, Renault Clio 2 RS, am reusit sa-mi imbunatatesc timpii de la o urcare la alta si la finalul anului sa ma clasez pe locul 1 in clasamentul juniorilor si locul 3 la grupa A, clasa 2.
RallyMax:?In prezent, dupa patru victorii consecutive in cadrul grupei A CNVC, conduci in cadrul clasamentului grupei cu un avans considerabil. Te asteptai la o astfel de performanta la inceputul sezonului?
Adi Iliescu:?Categoric nu! Puteam doar sa visez si sa gandesc pozitiv, poate printr-o minune sa reusesc inca din primul an sa fiu lideul grupei A. Mai este un drum lung si orice este posibil.
RallyMax:?Inainte de a face trecerea pe EVO, ai concurat pe un Renault Clio. Cat de mult te-a ajutat experienta acumulata in trecut si cat de dificila ti s-a parut adaptarea la o masina integrala?
Adi Iliescu:?Decizia lui tata de a merge un an de zile la bordul Renaultului Clio cred ca a fost una dintre cele mai bune decizii. Am acumulat foarte multa experienta datorita momentelor prin care am trecut alaturi de micutul Renault. Prin dificultatea ?micutului? de a-l tine pe drum, acum cu EVO totul pare (aproape!) o joaca. Este mult mai usor sa treci de la o masina cu 2WD la una cu tractiune integrala. Pot spune chiar ca merg mult mai relaxat cu Mitsubishi decat cu Renault-ul.
RallyMax:?Tatal tau a ales sa iti cedeze masina lui de curse pentru a face pasul urmator in motorsport. Cat de important crezi ca a fost acest pas pentru tine? Crezi ca Renault-ul Clio ar fi reprezentat o stagnare in evolutie?
Adi Iliescu:?Cred ca a fost cel mai important pas si s-a dovedit a fi o alegere buna facuta de tata chiar daca multi l-au contestat si nu au crezut ca sunt pregatit sa trec pe o astfel de masina. Din punctul meu de vedere, faptul ca vreau sa ajung in WRC pe o masina integrala, a primit o “injectie” masiva de incredere atunci cand ne-am hotarat sa merg cu EVO. Puteam sa mai invat multe si cu Renault-ul, dar am avut noroc sa trec la nivelul urmator.
RallyMax:?Ce atuuri crezi ca te recomanda in fata pilotilor contra carora te lupti pentru orice zecime de secunda in timpul competitiei?
Adi Iliescu:?Faptul ca ma dedic motorsportului in totalitate inca de mic si am crescut intre masini de curse; cred ca asa se face o mica diferenta intre noi. Plus faptul ca incerc sa ma mentin cu picioarele pe pamant si ca incerc mereu sa-mi pastrez concentrarea la cote maxime. Nu e usor intotdeauna?
RallyMax:?Ce inseamna motorsportul pentru persoana si pilotul Adi Iliescu?
Adi Iliescu:?Pentru mine ca persoana motorsportul reprezinta in primul rand o pasiune frumoasa pe care o poate avea un individ, un sport special, iar pentru pilotul Adi Iliescu, motorsportul reprezinta un mod de viata.
RallyMax:?Orice pilot tanar viseaza la campionatele mondiale sau la castigarea trofeelor. Care este visul tau in motorsport?
Adi Iliescu:?Visul meu ramane neschimbat. De mic mi-am dorit sa concurez la cel mai inalt nivel adica WRC si sper ca intr-o buna zi sa si reusesc chestia asta chiar daca la ora actuala pare imposibil datorita problemelor financiare. Voi munci pentru asta si stiu ca intotdeauna speranta moare ultima.
RallyMax:?Ai primit o invitatie de a participa la FIA Hill Climb Masters Eschdorf in Luxemburg in luna octombrie. Care este povestea din spatele acestei propuneri?
Adi Iliescu:?Am primit invitatia in urma unei vizite alaturi de un prieten la ACR. A fost o chestie de moment, mi-au spus cei de la ACR ca se tot gandeau daca sa imi dea mie invitatia sau nu, dar se pare ca am fost omul potrivit la momentul potrivit. Legat de cursa din Eschdorf, planurile au fost marete, am vrut sa facem o echipa a Romaniei formata din 5 piloti printre care si domnul Horatiu Ionescu Cristea. As fi fost onorat sa iau startul alaturi de el cat si de ceilalti concurenti insa bugetul actual nu imi permite o deplasare la o astfel de competitie. Inca sper la o minune prin care sa iau startul la Eschdorf.
RallyMax:?Multumim si multa bafta la etapele care vor urma! Iti tinem pumnii!
Adi Iliescu:?Multumesc frumos! In primul rand pentru tot ceea ce faceti pentru sporturile cu motor din Romania. In al doilea rand pentru ca v-ati gandit la mine si, nu in ultimul rand, pentru faptul ca, sunt sigur, vom mai interactiona. Sper eu ca in situatii deosebite, nationale si, de ce nu, international. Vreau sa-i urez multa bafta si lui Rares in cariera sportiva! Cred ca cea mai potrivita urare ar fi sa ne intalnim cat mai des la prezentarile oficiale de dinainte de raliuri.
Foto: RallyZoom.ro