Dupa titlul de vicecampion din 2013, Adrian Raspopa a reusit alaturi de Catalin Grigoriu in 2014, dupa doar 5 etape, titlul la categoria masinilor cu 2 Roti Motrice. Ca bucuria sa fie si mai mare, rezultatul a venit pentru Adi si Catalin chiar la Bacau, in fata propriilor fani, etapa ce a fost organizata de catre cei doi impreuna cu echipa din Moldova.
RallyMax: Salut Adi! In primul rand dorim sa incepem prin a te felicita pentru castigarea titlului in cadrul masinilor cu 2RotiMotrice. Cat de muncita este aceasta performanta si cat de mult doreai sa o atingi dupa locul secund in 2013?
Adrian Raspopa: Va salut si eu si multumesc pentru felicitari. Aparent se poate crede ca a fost un an usor pentru noi, dar trebuie tinut cont si de pilotii tineri dornici de a castiga si de a se afirma la aceasta categorie, 2 roti motrice. Astfel, ne vedeam presati mereu sa mentinem un ritm alert in curse, dupa cum s-a observat la Tulcea sau la Cluj, unde pilotii din spate au profitat imediat de greselile facute. Pentru noi, in acest an, nu conta nimic altceva decat sa fim campioni la 2 roti motrice. A fost un obiectiv propus inca de anul trecut, cand ghinionul ne-a facut sa terminam campionatul pe locul 2.
RallyMax: Clar obiectivul echipajului Raspopa/Grigoriu a fost castigarea clasamentului 2RM, dar, deoarece la fiecare etapa v-ati clasat in topul 10 al clasamentului general, exista obiective stabilite si aici?
Adrian Raspopa: Inca de la inceputul campionatului ne-am stabilit clar obiectivele, sa fim campioni la 2RM si in acelasi timp sa adunam puncte la general la fiecare etapa, sa fim intotdeauna in topul campionatului, chiar daca atacam si castigam uneori in fata unor masini superioare, din alte clase. Aceste pozitii in clasamentul general sunt benefice pentru imaginea echipei si pentru cautarea noilor sponsori.
RallyMax: Raliul Moldovei – Pambac, etapa de casa pentru echipajul #11, raliu ce a fost organizat de catre echipa administrata de tine si Catalin, tocmai s-a incheiat. Ce feedback ai primit de la concurenti si spectatori la finalul raliului organizat la Bacau?
Adrian Raspopa: In acest an am acordat o atentie mai mare fanilor, spectatorilor. Astfel, pe finalul probei speciale de la Moinesti unde avem acele viraje stranse, cu vizibilitate mare, am avut organizata o sarbatoare campeneasca unde am avut un public numeros. In ambele orase, Moinesti si Onesti, autoritatile locale au acordat intregul sprijin pentru buna desfasurare a acestui raliu, transformand un eveniment sportiv intr-un eveniment de mare sarbatoare ale oraselor respective. Vremea buna a fost inca un avantaj pentru a aduna cat mai multa lume. Concurentii au fost multumiti de intreaga desfasurare a raliului, nu au fost probleme. Ei au considerat probele speciale ca fiind foarte frumoase, foarte tehnice si dificile, mai ales datorita schimbarilor multiple ale suprafetelor de concurs. In acest fel trebuia sa ramai foarte concentrat pe toata perioada de parcurgere a probelor speciale. Primele doua probe desfasurate pe cei 26 km de macadam si beton au fost foarte apreciate de concurenti si de catre spectatori. Francois Delecour a declarat in fiecare an ca abia astepta sa concureze la Moinesti, pe aceasta proba demna de un campionat mondial.
RallyMax: Superspeciala raliului s-a mutat din Bacau la Onesti. Au reactionat locuitorii orasului asa cum te-ai asteptat?
Adrian Raspopa: Locuitorii municipiului Onesti au fost nerabdatori sa vada acest eveniment, motorsport-ul fiind asteptat cu mare interes, iar traseul ales a fost unul ce a oferit un adevarat spectacol, cu o mare vizibilitate pentru publicul de pe margine. Inca dinaintea inceperii raliului reactiile din partea onestenilor au fost pozitive si acest lucru s-a vazut prin numarul mare de spectatori ce au venit sa vada concurentii ?la treaba?. Ar trebui sa tinem cont si de faptul ca Onesti-ul a revenit pe harta raliurilor din Romania dupa o pauza de 10 ani.
RallyMax: Dupa recunoasterile raliului multe echipaje au reclamat faptul ca pietris a fost intins pe finalul PS1 si PS2 Moinesti chiar daca in timpul recunoasterilor acesta era strans sub forma de gramezi pe traseu. De ce s-a luat aceasta decizie tinand cont ca traseul de concurs nu trebuie sa se schimbe odata ce recunoasterile unui raliu au inceput?
Adrian Raspopa: In acest caz tin sa precizez faptul ca s-a facut un sondaj intre concurenti, s-a discutat aceasta problema in ziua de joi si s-a cazut de comun acord ca acest petris sa fie totusi intins peste gaurile din asfalt, chiar daca pana in ziua de miercuri aceste gramezi nu au fost imprastiate. Toate aceste informatii au fost aduse la cunostinta tuturor pilotilor printr-un buletin informativ.
RallyMax: Dupa etapa bacauana urmeaza alte doua raliuri pe macadam: Iasi si Harghita. Cu titlul castigat matematic, ce strategie vei aborda la aceste doua etape si cum crezi ca vor evolua clasamentele pana la finalul sezonului?
Adrian Raspopa: Strategia este destul de simpla, sa atacam in continuare pentru ca impreuna cu Catalin Grigoriu ne dorim sa castigam si celelalte raliuri ramase. Evolutia clasamentelor este destul de greu de prezis, deoarece foarte usor se poate schimba situatia. O pana, o defectiune minora si deja ti-ai pierdut cateva pozitii in clasament. Ramane sa vedem. Cert este faptul ca vom merge in acelasi ritm care l-am avut si pana acum, adica ?tare?.
RallyMax: Cine consideri ca a fost principalul tau adversar in sezonul 2014?
Adrian Raspopa: Principalul meu adversar am putea spune ca in general a fost ?timpul?. De fiecare data incercam sa obtinem timpi cat mai buni pe probele speciale. La inceputul sezonului am crezut ca va fi o lupta frumoasa in acest an, cu Vali Porcisteanu, Raul Badiu si Florin Tincescu. Dar din pacate unii nu au putut lua startul la toate etapele din acest an, asa ca atunci cand era cazul ne propuneam sa-i atacam, uneori cu succes, pe cei de la clasele superioare, Manu Mihalache, Bogdan Marisca si altii.
RallyMax: In final, ai cuvantul! Multumim pentru cuvinte si multa bafta la ultimele doua etape CNR 2014!
Adrian Raspopa: Multumim si noi pentru colaborare. Eu impreuna cu Catalin Grigoriu, copilotul meu, va uram si voua mult succes in ceea ce faceti si ramane sa ne vedem sanatosi si la celelalte etape de macadam, cu probe speciale foarte frumoase si spectaculoase, la Iasi si Odorheiu Secuiesc (Harghita).