Harghita Rally 2014 debuteaza extrem de interesant, cu o prima proba scurta, in lungime de 5 kilometri, dar foarte aluecoasa, care a pus probleme echipajelor. A doua speciala a adus majoritatea evenimentelor zilei de debut a raliului, Francois Delecour rupe din nou o roata, de aceasta data stanga fata, dupa ce la Iasi a ajuns in parcul de service fara roata. Oprit de politie, Delecour nu mai ajunge si de aceasta data in service, in timp ce Sebastian Barbu are mult ghinion si loveste in plin roata rupta ramasa in urma francezului, pierde tot uleiul pe PS2 si este nevoit sa abandoneze imediat dupa prima bucla. Tot pe aceasta speciala, Simone Tempestini iese in decor, daunele Peugeot-ului 207 S2000 fiind mici, tanarul pilot urmand sa ia startul si in ziua secunda.
Marco Tempestini profita de abandonurile si problemele contra candidatilor si urca pana pe pozitia secunda in clasamentul general, in timp ce Bogdan Marisca incheie podiumul. Edwin Keleti are probleme si se afla doar pe 5, in spatele lui Girtofan, brasoveanul fiind tot mai aproape de podiumul general in 2014. Abandonul lui Delecour il aduce pe Savu mai aproape de titlul la clasa 3, pilotul clujean fiind nevoit sa incheie raliul pentru a se incununa campion in acest sezon.
Cismaru conduce in cadrul clasei 3, urmat de maghiarul Szocs si de Titi Aur, multiplul campion national revenind in CNR in cadrul BCR Leasing Rally Team la ultima etapa din 2014. Florin Tincescu domina clasamentul masinilor 2RotiMotrice, in timp ce Viorel Ivan si-a luat un avans considerabil in fata lui Sebastian Gioarsa si lui Csongor Szabo in cadrul clasei 9.
Galeria foto din prima zi a Harghita Rally este disponibila in interiorul articolului.