Lider in cadrul clasei 3 si principalul candidat la titlul de final de an, Horatiu Savu ne-a raspuns Q&A-ului pregatit cu ocazia Raliului Iasului. Horatiu porneste in ultimele doua etape CNR din 2014 cu obiectivul clar stabilit: acela de a duce titlul clasei 3 la Cluj si de a se clasa in top 10 in clasamentul general.
RallyMax:?Salut! Inaintea urmatoarei etape CNR ce va avea loc la Iasi in septembrie, cum ai caracteriza inceputul tau de sezon?
Horatiu Savu: Salut RallyMax, salut Andrei. Multumesc pentru interesul aratat. Cred ca am avut un inceput de sezon satisfacator, avand in vedere bugetul nostru si valoarea materialului de concurs. Chiar daca am avut mici probleme tehnice la Arad si Tulcea plus o mica iesire in decor din cauza mea la Arad, punctele acumulate la clasa si locul 5 la general la Bacau arata un plus de forma.
RallyMax:?Raliul Iasului propune in 2014 un numar de 10 speciale pe macadamul din judetul din Moldova. Ce parere ai de probele pregatite de organizatori?
Horatiu Savu: Raliul Iasului a avut intotdeauna probe frumoase, cu un macadam bun, care nu strica masinile de concurs. Si in acest an, chiar daca 3 probe speciale se parcurg in sens invers, raliul va fi unul la care placerea de a pilota se va afla pe primul loc, mai ales ca se anunta vreme frumoasa.
RallyMax:?Care este speciala preferata de pe macadamul iesean?
Horatiu Savu: “Madarjac” – este o speciala pe care o cunoastem de multa vreme, foarte tehnica si cu diferite suprafete de rulare.
RallyMax:?In 2013, startul festiv, ce a avut loc in cadrul Complexului Palas, a strans numerosi fani. Cum crezi ca vor reactiona iesenii la mutarea startului festiv in fata Primariei Iasi?
Horatiu Savu: Cred ca un start festiv in fata unei institutii publice de anvergura, Primarie, Prefectura, Centrul Civic, emblematice pentru orasul gazda, este de un mai mare impact decat intr-o locatie de gen mall, chiar si Palas fiind.
RallyMax:?Pe modelul finalului de raliu de la Sibiu, Raliul Iasului va avea parte de un final festiv imediat dupa terminarea superspecialei care incheie raliul in zona Rapa Galbena. Ce parere ai despre aceasta idee a organizatorilor?
Horatiu Savu: Este o idee foarte buna si aduce cu formatul raliurilor din WRC, ERC. Se evita in acest fel situatia jenanta intalnita in acest an la Cluj, cand la festivitatea de premiere, ajunsa la ora 23.00, sa fie prezenti doar sportivii, fotografii si cativa apartinatori.
RallyMax:?Povesteste-ne un moment care ti-a ramas in memorie la editiile anterioare ale Raliului Iasului.
Horatiu Savu: Pe vremuri, in 1997, cand nu erau parcuri de service, era ultima etapa din acel an si ma luptam pentru locul 3 la grupa N cu actualul presedinte FRAS, dl. Mazilu. Dupa abandonul tehnic al acestuia singura formalitate era aceea de a ajunge la finish, insa pe ultima proba, dupa un spin la viteza foa
rte mare pe o proba care nu se mai tine in varianta moderna, am facut doua pene si bineinteles ca aveam doar o rezerva. Norocul meu a fost ca pe vremea aceea nu erau parcuri de service si au venit mecanicii cu 2 roti de strada luate imprumut si asa am ajuns la sosire.
RallyMax:?Care sunt obiectivele pentru ultimele doua etape CNR din 2014?
Horatiu Savu: Obiectivul nostru este castigarea clasei, un lucru foarte dificil datorita concurentei mari. Totusi, speram ca punctele adunate pana in acest moment sa fie suficiente, si cu putin noroc sa transam titlul la Iasi. Ajungerea in top 10 la finalul anului este de asemenea o dorinta a noastra si speram sa o putem duce la indeplinire.
RallyMax:?Multumim si multa bafta la Iasi!
Horatiu Savu: Multumesc!