Inainte de Craciun, am povestit cu Marco despre ce a insemnat sezonul 2014 pentru el si pentru Napoca RallyAcademy, cum vede evolutia lui Simone si ce asteptari are in viitor. De asemenea, ne-a dezvaluit planurile pentru 2015, atat pentru el, cat si pentru intreaga echipa clujeana.
RallyMax: Salut Marco! Ai incheiat primul sezon complet la bordul Fordului Fiesta R5. La final de an, esti multumit de alegerea materialului de concurs?
Marco Tempestini: Da, sunt foarte multumit de Fiesta R5. Este o masina care imi place foarte mult si cred ca asta se vede si de pe margine. Este o adevarata placere sa conduci un astfel de model si sunt norocos ca pot sa fac asta.
RallyMax: Ai avut parte de un sezon inceput putin cu stangul, prin prisma excluderii de la Brasov. Crezi ca ai fi putut avea rezultate mai bune in CNR 2014?
Marco Tempestini: Sunt multumit de ritmul pe probe. Sigur excluderea de la Brasov, pe care eu o consider nedreapta, a influentat foarte mult sezonul. La Arad am atacat, poate prea mult si am facut pana cand eram pe 2 si s-a ?terminat? si acest raliu. La Tulcea am facut o gresala stupida, cand eram tot pe podium si am abandonat. Cluj a fost sub asteptarile mele, dar asta se intampla cam des la raliul de acasa, din pacate. In etapa de la Bacau s-a rupt o valva la pneul stanga-fata, dupa 300 de metri de la startul pe prima proba?si iarasi s-a terminat. In ziua a doua am iesit in decor (doua iesiri in decor in acelasi sezon, cred ca trebuie sa ma intorc inapoi cu cel putin 15 ani?). La Iasi eram tot pe podium si masina a avut probleme care m-au incetinit. Harghita a fost o lupta frumoasa cu Botka si am terminat pe 2. Speram sa putem continua de aici pentru 2015! Eu consider ca am fost in 2014 foarte rapid tot timpul si doar Francois S 2000 si Simone au fost peste ritmul meu in acest sezon. Si cand citesc ca Delecour a castigat campionatul cu o masina inferioara, imi naste un zambet pe fata?daca nu venea cu Peugeot-ul la Brasov si la Cluj, nu stiu daca prindea podiumul anul asta, francezul. Dar se pare ca ?specialistii? au vazut alt campionat!
Pe scurt raspunsule este, da, as fi putut sa am rezultate mult mai bune in CNR 2014.
RallyMax: 2014 a fost un sezon in care l-ai urmarit pe Simone in Junior WRC si ERC la numeroase etape. Ce parere are pilotul Marco Tempestini despre evolutia juniorului NRA? Dar Marco – tatal?
Marco Tempestini: Pilotul Marco Tempestini il respecta pe pilotul Simone Tempestini si considera ca este de un alt nivel fata de al meu. Vede un progres constant si o viteza in crestere. Probabil in a doua parte sezonului, in CNR, a inceput sa exista o dorinta de rezultat prea mare la Simo si asta a adus cateva greseli care l-au impiedicat sa obtina rezultatul dorit. Dar asta sa numeste experienta, doare, si sigur va face ca Simone sa fie mult mai matur in gestionarea etapelor din 2015. Nu exista dubiu ca a fost cel mai rapid pilot pe probe in 2014, dar asta nu conteaza si nu ajunge sa ai rezultate, trebuie si constanta si noroc, cum a demonstrat podiumul din CNR. Cred ca daca in 2015 va fi tot cu 207 (asta nu stim inca cu siguranta), va fi foarte greu de invins de orice pilot care vine in campionatul nostru cu pretentia de a castiga.
Tatal?este mandru de el, vede punctele slabe si incearca sa-l ajute sa se intareasca si acolo. Eu si Simo avem un raport tata-fiu foarte “special” si asta ma bucura la fel de mult, daca nu mai mult, decat performantele lui. Pentru mine este tot ?piccolino ??si probabil tot timpul asa va fi!
RallyMax: Care sunt planurile lui Marco Tempestini pentru 2015? Dar ale Napoca Rally Academy?
Marco Tempestini: Planurile mele sunt foarte simple, cele NRA?.foarte complicate! Eu sigur voi reduce ?activitatea? mea ca pilot. In CNR mi-ar placea sa fiu pe podium?cu restul familiei. Probabil voi pilota in 2-3 etape din WRC, cu Subaru N15, sa ajut echipa in incercarea de a castiga Production Team Cup in WRC2. Poate 2-3 etape si in VTM. Echipa are planuri mult mai ?mari? si complexe: proiectul Junior NRA ramane focusul principal, Simone este gata, dupa 2014, sa incerce sa castige JWRC, si sigur nu va fi deloc usor.
Florinel are nevoie, eu cred, de inca un an in JuniorERC, sa reuseasca sa ajunga la nivelul necesar sa emita pretentii de titlu in 2016, si asta va face. Amandoi juniorii, in CNR, vor fi protagonisti in lupta la varf, Simone pentru campionat, iar Florinel la doua roti motrice. Echipa va trebui sa-i sustina si sa-i ajute in obiectivul lor.
Inscrierea in WRC2 Production ca echipa este un alt proiect ambitios, vom incerca dupa titlul european sa aducem la Cluj si titlu mondial? Nu va fi usor, dar vom incerca. Simone va face 6 etape in WRC2, probabil eu si Bogdan ne vom alterna la comenzile unor masini Subaru de grupa N in alte 4-5 etape europeane din WRC2, cand Simone este ocupat cu JWRC. In CNR, vrem sa fim cat mai sus posibil si cu echipa si individual.
Acestea sunt planurile NRA din punct de vedere sportiv?in rest vom avea un 2015 mult mai ocupat decat 2014, cu evenimente diferite, cursuri de defensive si campanii sociale. Asta sa datoreaza eforturilor noastre, dar si eforturile, strategiile si viziunile partenerilor nostri, carora inca odata, si pe aceasta cale, vreau sa le multumesc public!
RallyMax: Dupa despartirea de Danny Ungur, cat de tare crezi ca se va simti lipsa lui in cadrul echipei? Crezi ca proiectul lui poate sa rivalizeze cu serviciile oferite de Napoca Rally Academy?
Marco Tempestini: Danny, asa cum am declarat deja, a fost, este si va a fi intodeauna un prieten de-al meu. Viziunile noastre in ultimii 2 ani au inceput sa fie tot mai diferite, din punct de vedere profesional si pentru asta am decis sa ne despartim. Intotdeauna cand pleaca un ?om de baza? exista momente in care se simte lipsa lui, dar din alta perspectiva, niciun om nu este de neinlocuit si asta ofera oamenilor care erau ?sub? el posibilitatea sa creasca si sa-si demonstreze capacitatile. Exact asta s-a intamplat si in NRA – trebuie sa il felicit pe Bogdan pentru modul cum a reusit sa creasca echipa de defensive, atat de bine si de eficient.
Eu sunt un om de ?piata libera? , si pe piata din Romania este loc pentru zece proiecte ca al nostru, sigur concurenta va fi benefica. ?Cel mai bun? va fi lider de piata, dar intodeauna este loc si pentru ceilalti. Sa dau un exemplu usor de inteles: Coca Cola este lider de piata, dar Pepsi Cola traieste si face un profit urias si de pe locul 2. Mai mult Ben Cola si restul de ?bauturi? locale, tot sa vand si fac bani frumosi? Si daca nu exista comparatii intre primele doua, care sunt branduri adevarate la nivel mondial, restul ofera o oportunitate de business mai mic sau mai local. Dar pe piata libera nu trebuie subevaluat niciun ?competitor?, asa ca eu nu cred ca va exista o ?rivalitate? intre proiectele nostre, prea diferite, ca abordare, experienta si dimensiuni, dar vom vedea ce va fi. Noi ii uram lui Danny si echipei lui, sa aiba sucessul pe care il merita pentru capacitatiile si munca lor.
RallyMax: Ce parere ai despre cele noua etape propuse pentru sezonul 2015? Te-ai fi asteptat sa vezi alte raliuri in calendar?
Marco Tempestini: Nu am nicio parere?mai bine spus nu am cuvinte! Calendarul pe 2015 este inca o data o demonstratie de ?competenta? din partea Federatiei noastre. Nu am ce sa zic de Raliul Craiova sau de revenirea etapei de la Sibiu in calendar? Luate fiecare in parte, toate raliurile au sens si valoare. Un campionat de 9 etape?dupa ?sucessul? ca numar de participare in 2014, se comenteaza singur.
Sa pare ca in Romania nu poate sa existe un raliu care nu sa fie si valid pentru campionat. Si daca Sibiu ne-a demonstrat anul trecut ca se poate si fara CNR! Dar participantii in campionat trebuie sa fie supusi la ambitii de anumiti organizatori si la nevoie de conducerea federala, in an de alegeri?de cluburi ?sustinatorii?. In politica reala se asfalteaza drumuri in an electoral?la noi sa dau validari, punctaje si permise de organizare raliuri de campionat?! Se confirma ca suntem aceeasi tara!
CNR in acest moment are doua etape concomitente cu WRC si 3 cu ERC, din care 2 JERC? chiar daca noi am cerut aplicarea regulii FIA, care spune sa nu fie etape concomitente intre campionatul national si cele 2 mai mari competitii mondiale de raliuri. Raspunsul a fost ca anumiti organizatori nu au cum sa isi mute raliul ?lor??adica, as putea sa cerem la FIA mutarea etapele de WRC?!
Dar asta nu intereseaza pe nimeni. Unul din ocupantii podiumului din acest an, si eu consider un cunoscator al fenomenului, intrebat de mine, mi-a raspuns: “pentru mine este perfect, eu nu ma dau afara?mai multe raliuri este mai bine?!”. Poate ca sa gandeste ca va avea mai putini concurenti, daca sunt concomitente cu WRC si ERC?si clar nu se gandeste la ?binele? fenomenului, adica media, participanti la raliuri din Romania, dar doar la el?poate. Daca s-ar folosi aceeasi atentie la concomitente si la federatia de gimnastica artistica sau scrima?poate ca am fi la fel de ?praf? international vorbind si in acele sporturi?!
RallyMax: Cu un program axat pe WRC pentru Simone in 2015, il vei insoti pe junior la etapele din Mondial? Vei participa si tu sau vei ramane pe margine pentru a-i oferi sfaturi utile?
Marco Tempestini: Este clar ca nu voi putea sa fiu tot timpul langa el. Sigur la Janner si la Monte, voi fi gravel crew pentru Simone, la fel de sigur nu voi merge in Mexic si Argentina. In rest vom vedea, el stie ca eu sunt langa el si daca sunt acasa. Si suntem in contact foarte strans si daca nu sunt fizic cu el.
RallyMax: Marco, iti multumim pentru interviul accordat, te felicitam pentru tot ceea ce faci in motorsport si iti dorim mult succes in 2015. In final, ai cuvantul!
Marco Tempestini: Eu va multumesc pentru pasiunea voastra si vreau, prin intermediul vostru, sa transmit urarile de Sarbatorii fericite tuturor fanilor din Romania. Sa avem impreuna un 2015 plin de satisfactii si distractie!