Dupa ce in primele doua episoade ale blogului RallyFan- „fanul numero uno” v-am povestit trairile mele de pe margine de la Harghita Rally, respectiv Sibiu Rally Show, acum vom aborda un subiect putin mai amplu care se discuta in ultimele zile si care sambata va ajunge la o concluzie printr-un vot in cadrul alegerilor FRAS. Poate ca multi dintre candidatii la presedentia FRAS nu vor baga in seama „cerintele” fanilor, cei care, din pacate, in ultimii doi ani s-au indepartat din ce in ce mai mult de acest fenomen.
Eu sunt una dintre acele putine persoane care am sustinut si sustin in continuare mai multe echipaje din campionatul romanesc, multi dintre voi stiind asta foarte bine 🙂 , de pe margine prin anumite forme de incurajare si din propriile „fonduri”. Fac sute de kilometri din pasiune alaturi de alti fani pe care i-am “corupt” si impins spre acest sport si ma simt frustrat cand dupa un drum lung si obositor ajung intr-un alt colt de tara si nu pot nici macar sa-mi salut favoritii din cauza nepasarii sau neinteresului unor oficiali de pe la noi. Mai exact, mi s-a interzis in mai multe randuri accesul in parcul de service, deseori fiind “lasat” sa intru doar la insistentele celor pe care-i sustin, acesta fiind doar un exemplu minor de incalificare de care da dovada aceasta conducere.
Nu-i cunosc personal pe niciunul dintre candidati (sunt inca prea mic pentru ei) si cu siguranta niciunul dintre ei nu a auzit de mine, dar pe ici pe colo am mai avut cateva tangente prin mediul online cu unii dintre ei. Am auzit din vocile unora mai multe pareri despre fiecare, cert este ca “lupta” se va da intre Norris Mageanu, Mani Ilina si bineinteles domnul Mazilu. Cu toate ca a fost printe primele persoane care au accesat si apreciat acest blog, m-a incurajat sa continui si pe aceasta cale vreau sa-i multumesc, va fi foarte greu pentru actualul presedinte sa isi prelungeasca mandatul, desi din echipa sa fac parte persoane precum Stefan Vasile, George Grigorescu sau Lucian Radut. Trecutul in care nu a demonstrat prea multe (desi a avut ocazia) il va scoate pe acesta din cursa iar lupta se va da intre Norris si Mani.
Norris, o persoana foarte laudata de marea majoritate a pilotilor din CNR si CNVC, in special in urma unor etape organizate aproape la perfectiune (zic unii), se pare ca va fi favoritul fotoliului de presedinte al FRAS. Sa nu uitam insa ca din echipa contra-candidatului sau, Emanuel Ilina, fac parte doua persoane extrem de serioase si respectate in lumea automobilismului, si care provin din doua centre importante: Brasov si Cluj. Bela Stoica, care se lauda cu cele mai bune etape organizate in ultima perioada – si asta pe buna dreptate – dar mai ales, dupa parerea mea: Sebastian Itu – „TATA” Itu asa cum il numesc eu pe Sebi. Desi multi vor zice ca-i fac reclama (nu ca ar avea nevoie), pe buna dreptate trebuie sa recunoasteti cu totii ca este cel mai corect si respectuos personaj din CNR, are cu siguranta o mentalitate in ton cu moda “europeana” si o ambitie de fier.
Mi se pare ca Norris este sustinut mai mult de pilotii din CNVC precum Daniel Onoriu, Paul Andronic, Alex Mirea si multi altii in vreme ce Mani se bucura de sustinerea venita dinspre CNR, in frunte cu Marco Tempestini (cel care a publicat o scrisoare foarte clara si concisa despre nevoile concurentilor – sincer ar trebui sa-i multumim cu totii lui Marco pentru ca, datorita ambitiei lui, suntem reprezentati in WRC si ERC) sau Sorin Badea, etc. Din punct de vedere al fanului de pe margine va spun ca avem nevoie de o schimbare, indiferent ca se va numi Norris Mageanu sau Emanuel Ilina. Sper ca va fi o schimbare de bun augur care va aduce o noua “fata” federatiei de automobilism sportiv. Indiferent de rezultat, trebuie sa ramanem o familie cat mai unita pentru a readuce fanii pe probe si pentru a reusi sa castigam cat mai multi parteneri pentru acest sport. Fie ca cel mai bun sa castige!
P.S. In urmatorul episod va voi povesti despre noua mea “cariera”- copilotajul.