Deoarece RallyFan-ul RallyMax, Andrei Hicea, a facut trecerea de pe marginea specialelor pe scaunul din dreapta masinii de concurs, Andrei isi va concentra atentia pe participarile in CNR, cel putin pentru moment. Astfel, la prima etapa din 2015, locul lui a fost luat de un alt fan care, consideram noi, isi face simtita prezenta la etapele la care se afla pe marginea specialelor: Rally-Maniak-ul Ervin Sipos, un tanar cu cunostinte vaste in motorsport. Lui Andrei ii dorim succes alaturi de Horia Chirigut (la bordul Suzuki Swift preparat de Wise Motorsport), iar lui Ervin cat mai multe raliuri si spor la scris si, de ce nu, poate o sa-l vedem si pe el la startul unei competitii oficiale in curand.
Salutare tuturor pasionatilor de motorsport din Romania. In primul rand as dori sa-i multumesc lui Rares Fetean pentru sansa pe care mi-a acordat-o, de a-mi exprima propriile idei despre sportul pentru care simt cele mai intense emotii si senzatii inca de la varsta de 5 ani, si anume raliul. Astfel mi s-a oferit sansa sa descriu cum am vazut eu in calitate de fan si fotograf (doar la shakedown si verificari 🙂 ) etapa de casa de la Brasov, Tess Rally 2015.
26-28 martie 2015. Weekendul care a marcat inceputul unui nou sezon in Campionatul National de Raliuri. Dupa o pauza lunga, a sosit momentul mult asteptat de toti cei implicati in motorsportul romanesc – de a veni la Brasov pentru etapa de debut a sezonului. A fost o perioada lunga de asteptare pentru fani, o perioada in care zvonurile au fost putine si extrem de sarace in informatii, astfel asteptam cu totii cu mare nerabdare noutatiile actorilor principali din CNR. La sfarsitul sezonului 2014 se zvonea deja lipsa, in urmatorul sezon, a campionului national Francois Delecour, astfel startul sezonului avea sa debuteze fara pilotul francez, cel care a dominat ultimele trei sezoane din CNR.
Cu doua saptamani ramase pana la Tess Rally 2015, au inceput sa apara noutatiile concrete, iar cu publicarea listei de inscrieri toti fanii aveau un motiv pentru a numara zilele ramase pana la startul editiei cu numarul 44 a etapei de debut, etapa care avea sa aiba la start 52 de echipaje. Cele mai importante noutati pentru aceasta etapa din punct de vedere al schimbarii materialului de concurs au fost urmatoarele:
- Simone Tempestini: Ford Fiesta R5
- Gergo Szabo: Skoda Fabia S2000
- Florin Tincescu: Peugeot 208 R2
De remarcat revenirea in campionat a urmatorilor piloti, care cu siguranta vor contribui la cresterea spectacolului pe probele speciale: Vlad Cosma, Thomas Abraham, Ekaterina Stratieva sau Raul Badiu, cel care a lipsit in a doua parte a sezonului trecut.
Asadar Tess Rally 2015 a debutat pentru mine cu prezenta la Verificarile Tehnice, unde am putut sta de vorba cu pilotii, copilotii si am putut admira si masinile lor de concurs, nemaiavand rabdare pana la Startul Festiv, care a avut loc seara in centrul orasului, in Piata Sfatului intr-o atmosfera extrem de frumoasa si la temperaturi de primavara. Vineri a fost programat shakedown-ul premergator raliului in Predeal, dupa care au fost programate si primele trei probe speciale ale raliului. Daca ziua de joi a fost una calduroasa, vineri conditiile s-au schimbat, iar ploaia a fost prezenta pe tot parcursul raliului.
Prima zi de concurs a fost dominata de familia Tempestini, cu Simone adjudecandu-si primele doua probe speciale in fata tatalui, care si-a luat revansa pe superspeciala din centrul orasului, in fata unui numar mare de spectatori, in conditiile in care vremea a fost una ?neprietenoasa?, iar tot orasul Brasov a fost marcat de deschiderea celui mai mare mall din Transilvania. Dupa prima zi de concurs, lider era Simone Tempestini urmat de Marco Tempestini, iar ultima treapta a podiumului a fost completat de vice-campionul sezonului trecut, Edwin Keleti, astfel podiumul era monopolizat de modele Ford Fiesta R5. De remarcat evolutia din prima zi de concurs a lui Raul Badiu, cel care cu un model Renault Clio R3 Maxi a reusit un senzational loc 5 pe prima proba a zilei, urcarea de pe drumul Poienii, iar pe urmatoarele doua probe speciale s-a clasat in top 10, incheiand ziua in pozitia de lider la categoria doua roti motrice in fata lui Adi Raspopa si Florin Tincescu.
Si in a doua zi a raliului, unul dintre actorii principali a fost ploaia care nu s-a oprit nici macar pentru o secunda, astfel cantitatea mare de apa de pe probe speciale a condus la un ritm, care a dat senzatia multora ca multi piloti au mers incet si foarte curat, senzatia pe care am avut-o si eu, dar probabil ca gresesc din punct de vedere al ritmului. Dar pentru un fan adevat nu conteaza conditiile meteo, noi vom fi mereu pe probele speciale indiferent daca ploua, ninge sau daca este canicula si vom avea respect pentru toti pilotii, indiferent de ritmul sau stilul lor de pilotaj. 🙂
Revenind la ziua secunda, am asteptat cu mare interes cele doua probe regina ale raliului, “Babarunca” si “Cheia”, care au fost precedate de probele “Paraul Rece” si “Rasnov”, pe care ordinea a fost la fel ca si clasamentul primei zile (Simone, Marco si Keleti).
PS 6-Babarunca si PS 7-Cheia au fost cele care au stabilit in mare masura clasamentul final al raliului, dar care au oferit si o serie de abandonuri importante precum Florin Tincescu si Sebastian Barbu. Proba speciala 6 l-a avut invingator din nou pe Simone, urmat de Adi Raspopa, care a reusit o clasare excelenta in ciuda faptului ca masina pe care o piloteaza este una cu doua roti motrice. Pe locul trei pe aceasta proba s-a clasat Dan Girtofan, clasarea pe care o asteptam inca de pe prima proba speciala 🙂 “Cheia” ofera un nou invingator de proba speciala, in persoana lui Edwin Keleti care a fost urmat de Simone Tempestini si Adrian Raspopa, cel care reuseste din nou o clasare excelenta.
Ultimele doua probe speciale s-au terminat in acelasi mod in care a inceput raliul, cu inca doua victorii adjudecate de Simone, cel care reuseste prima sa victorie de etapa in CNR, o victorie pe care eu as fi pariat-o chiar si in 2014 🙂 . Astfel italiano-clujeanul reuseste sa castige Tess Rally 2015, el fiind urmat pe podium de Edwin Keleti si localnicul Dan Girtofan. Urmatoarele locuri in puncte au fost ocupate in ordine de: Marco Tempestini, Bogdan Marisca, Gergo Szabo, Adi Raspopa, Raul Badiu, Manu Mihalache si Horatiu Savu.
Asadar victoria lui Simone nu este deloc o surpriza, ci o certitudine, avand in vedere ca in 2015 a participat atat in etape de WRC cat si ERC, si unde a avut un ritm foarte ridicat. Pentru mine el va fi de astazi pilotul ?numero uno? din CNR, chiar daca mi-a spus ca nu doreste sa schimbe numarul de concurs 94 la finalul sezonului 🙂 .
In incheiere as dori sa mentionez cateva lucruri care mi-au atras atentia la acest raliu:
- Calin Manitiu: cel mai spectaculos pilot de la aceasta etapa
- Ekaterina Stratieva/Julianna Nyirfas: cel mai sexy echipaj
- Vremea: cel mai antipatic personaj de la aceasta etapa
- Mitsubishi Lancer EVO X R4 (Sebastian Barbu): cel mai reusit livery
Cam acestea au fost gandurile mele de la aceasta etapa, va multumesc pentru atentie!
Pana la urmatoarea etapa, cea care se va desfasura la Arad, vreau sa urez fanilor toate cele bune si sa fiti prezenti la cat mai multe etape iar pentru piloti le doresc spor la gasirea sponsorilor astfel incat sa ne incante la fiecare etapa cu prezenta lor! 🙂
Ervin