Adrian Raspopa a debutat excelent in noul sezon al Campionatului National de Raliuri, reusind sa se impuna in cadrul categoriei masinilor cu 2 Roti Motrice la Raliul Brasovului. Pilotul din Onesti continua in 2015 pe aceeasi masina ca sezonul trecut, urmand ca de la Arad, Catalin Grigoriu sa revina in dreapta sa, obiectivul echipajului fiind un nou titlu de campioni nationali.
RallyMax: Salut Adi! In primul rand, felicitari pentru victoria la 2 Roti Motrice in prima etapa a sezonului. Analizand la rece, cum ai descrie Tess Rally 2015?
Adrian Raspopa: Va salut si eu, si va multumesc pentru felicitari. Tess Rally 2015 a fost asa cum ne-am obisnuit in fiecare an: bine organizat, foarte imprevizibil ca vreme si cu rasturnari de situatie.
RallyMax: Ai facut o alegerea indrazneata in alegerea cauciucurilor pentru probele regina, Babarunca si Cheia. Aceasta alegerea ti-a adus un loc doi si un loc trei in clasamentul general pe aceste probe. Te asteptai ca vremea sa puna asa multe probleme si cauciucurile sa fie asa importante?
Adrian Raspopa: La inceputul zilei secunde, pe prima proba speciala am avut un moment mai delicat, atunci cand masina a derapat la viteza foarte mare si am fost aruncati in decor. Din fericire aceasta iesire de pe sosea nu s-a soldat cu avarii la Citroen-ul nostru, asa ca am putut continua competitia, dar atunci am realizat care sunt conditiile meteorologice pe portiunile mai inalte ale probelor speciale si faptul ca pe urmatoarele probe nu aveam alta solutie decat sa alegem anvelopele de iarna tip ?Monte Carlo?. Era clar ca vremea la Brasov ne va rezerva cateva surprize si analizand putin istoricul acestui raliu, am luat decizia de a merge cu anvelopele mai sus mentionate. La prima trecere pe Babarunca am mentinut un ritm bun, un ritm care ni s-a parut destul de ok, fara sa constientizam ca urcam in clasament. Surpriza a venit atunci cand am vazut timpii, la finalul probei. Nu am considerat ca am fortat prea tare, am mers atat cat ne permitea aderenta, fara sa ne fortam limitele.
RallyMax: Aderenta a fost o problema pentru majoritatea echipajelor la Raliul Brasovului. Voi ati avut parte de momente la limita? Pe de alta parte, crezi ca ati fi putut fi mai rapizi, mai ales in prima zi?
Adrian Raspopa: Clar a fost o loterie a pneurilor, dar ca sa fii castigator la raliurile unde vremea este foarte problematica trebuie analizate toate variabilele si trebuie tinut cont de istoricul si deciziile luate de altii la editiile precedente. In acelasi timp a trebuit sa stim destul de bine conditiile meteo pe probe, care se afla la altitudini relativ mai mari, unde clar sunt mai putine grade Celsius. De fapt noi ne asteptam la o lapovita cu ninsoare, dar in schimb am avut ploaie torentiala, ce a inundat pur si simplu soseaua, oferind o suprafata asemanatoare conditiilor de iarna. In prima zi am pornit cu un ritm bun, dar spargerea unui furtun la turbo ne-a facut sa pierdem timp, dar stiam ca nu acum trebuia fortat, ci in a doua zi. Se putea merge si mai rapid in aceste doua zile de raliu, dar aceasta strategie nu era buna in conditiile date si anume cu vremea aceasta foarte umeda. Momente la limita au fost, nu foarte periculoase, cu exceptia unei singure iesiri in decor. In prima proba a celei de a doua zi, datorita faptului ca temperatura la nivelul asfaltului aproximam ca a fost sub 4 grade, anvelopele alese in prima faza nu au fost bune deloc, asa ca ne-am rasucit pe o portiune de viteza, undeva la 160 km/h, am lovit un gard si ne-am oprit pe o movila de pamant. De aici, doar cu ajutorul spectatorilor am reusit sa revenim in cursa.
RallyMax: Ai luat startuul la aceasta etapa alaturi de Cosmin Diacu. Te vom mai vedea la start alaturi de Catalin Grigoriu?
Adrian Raspopa: Cu siguranta Catalin va reveni alaturi de mine la aproape toate etapele ramase. La Arad Catalin Grigoriu va fi pe locul din dreapta, pentru lupta la podiumului acestui raliu.
RallyMax: Ai avut un start excelent de sezon. Presupunem ca obiectivul principal este victoria la 2 Roti Motrice. Pe langa acesta, ce isi propune Adrian Raspopa in 2015?
Adrian Raspopa: Cu siguranta ne dorim din nou sa devenim campioni nationali la 2 roti motrice, anul acesta participand tot cu Citroen-ul nostru DS3R3T. Totusi in acest sezon ne dorim in acelasi timp sa urcam si mai mult in clasamentul general si ne vom lupta in continuare cu integralele.
RallyMax: Ce iti propui pe termen lung? Vei continua la 2 Roti Motrice sau doresti sa revii la o masina integrala, asa cum ai concurat in 2010?
Adrian Raspopa: Pe termen lung nu se pot spune prea multe. Intr-adevar se fac planuri pentru trecerea pe o masina integrala din categoria R5 sau S2000, dar suntem inca departe de a afla un raspuns clar in acest sens.
RallyMax: Raul Badiu si Florin Tincescu sunt principalii tai contracandidati. Ce atuuri au cei doi juniori in lupta cu tine?
Adrian Raspopa: Nu as putea spune ca au niste atuuri in plus fata de mine, toti suntem tineri, dornici de victorii si de castigarea titlurilor de campioni nationali. Ei sunt niste piloti foarte talentati si care promit mult, iar faptul ca vor participa cu masini competitive nu poate altceva decat sa ma bucure, ca in acest fel se va duce o lupta frumoasa in acest sezon la 2WD.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul! Iti dorim multa bafta in sezonul 2015 si rezultatele pe care ti le doresti!
Adrian Raspopa: Sa fie! Tin sa multumesc tuturor celor care ne sustin si fac posibile aceste participari in Campionatul National de Raliuri. La Tess Rally Brasov i-am avut alaturi si pe o parte din membri Asociatiei Gladiator, infiintata de marele actor-cascador Szobi Cseh, asociatie care are ca scop sprijinirea copiilor defavorizati, activitatea fiind continuata de Arpad Cseh. Vom fi sustinuti in sezonul 2015 de partenerii prinicipali Pambac, Comfert, Wurth Romania si Dedeman, cat si de partenerii tehnici Omniasig, Simba, Mere de Itesti si GoPro prin xtremvideo.ro. Incepand cu acest raliu ii avem alaturi si pe prietenii nostri de la cubavacanta.ro.