Dan Pohariu si Lucian Stefan sunt o prezenta interesanta si spectaculoasa pe probele speciale ale Campionatului National de Raliuri. Concurand cu un Renault Clio, cei doi tulceni sunt cunoscuti pentru pasiunea care o pun in fiecare participare, dar si datorita rezultatelor tot mai bune pe speciale. Am povestit cu echipajul dupa Raliul Brasovului pentru a afla detalii despre ei, despre planurile lor pe sezonul 2015, dar si despre momente interesante din sezonul trecut.
RallyMax: Salut! In primul rand, dorim sa facem cunostinta cu voi. Cine sunt pilotul Dan Pohariu si copilotul Lucian Stefan?
Dan Pohariu: Salut! Sunt Dan. Sunt functionar in Primaria Municipiului Tulcea si expert contabil in restul timpului. Sunt practicant al baschetului, tenisului de picior si al automobilismului. De cand ma stiu, mi-a placut viteza. Pe la 16 ani am inceput sa conduc pe macadamul din judet. Prima masina pe care am avut-o a fost o Dacia 1410 de raliu, pe care am luat-o la 19 ani.
Lucian Stefan: Salut! Sunt Lucian Imi plac masinile, sporturile cu sau fara motor, fotografia, tehnologia, dar sunt doar farmacist.
RallyMax: Aveti o masina interesanta care este foarte cunoscuta in istoria raliurilor. Cat de distractiv este de pilotat Renault-ul Clio si cat de multumiti sunteti de masina?
Dan Pohariu: Abia acum consider ca o cunosc. Imi este draga, doar ca am depus destul efort pentru a o aduce la un nivel de bun simt. Cand am luat-o era nefolosita de 3 ani.
Lucian Stefan: Este incredibil de fun. Si e foarte interesant ca pe cat de cuminte se vede totul dinauntru, pe atat de surprinzatoare este cand o vedem in fotografii sau filmari.
RallyMax: Anul trecut ati reusit un loc 4 in cadrul clasei 5. Sunteti multumiti de sezonul 2014, tinand cont ca ati evoluat ca debutanti?
Lucian Stefan: Suntem multumiti. Putin mai mult sprijin financiar ar fi facut o diferenta semnificativa in clasamentul debutantilor, avand in vedere ca abandonurile suferite anul trecut se datoreaza strict mentenantei ?la noroc?.
RallyMax: La cate etape planuiti sa luati startul in sezonul 2015? Aveti setate anumite obiective?
Lucian Stefan: Planuim sa participam la toate etapele de asfalt si cel putin la macadamul de la Danube Delta Rally, unde avem mai multe conturi de reglat. S-au acumulat prea multe frustrari aici si e momentul unei revanse.
Dan Pohariu: Da. Avem ceva regrete legate de Tulcea. Daca in 2013 la Raliul Deltei ne-am propus sa mergem regulamentar cu peste 100/ora, prin oras (pana la speciala de oras, am prajit ambreiajul ? era nefolosit de vreo trei ani), in 2014 ne-am propus podiumul. Am condus autoritar clasamentul debutantilor, dar pe speciala Babadag, am spart capul planetarei intr-un bolovan.
RallyMax: Proveniti din Dobrogea, acolo unde Raliului Deltei reprezinta unul din singurele activitati de motorsport. Cum sunteti priviti in zona Tulcei de catre fani?
Lucian Stefan: Cu surpriza. Inca.
Dan Pohariu: In ultimii ani, s-au evidentiat si concursurile de Drag Racing organizate pe aeroport. Tulcenii ne apreciaza, cu siguranta ca fara ei nu am fi in locul in care am ajuns.
RallyMax: Cu un potential foarte mare turistic, este Dobrogea o sursa de sponsori sau parteneri pentru un echipaj participant in CNR?
Lucian Stefan: In mica masura, din nefericire.
Dan Pohariu: Totusi. Am demarat un proiect impreuna cu Primaria Municipiului Tulcea, a carui promotor este multiplul campion Constantin Raileanu, prin care se intentioneaza constructia unui circuit de karting, ce va face din Tulcea si o tinta pentru pasionatii de viteza.
RallyMax: Dupa un sezon complet in 2014, dorim sa stim care e suprafata voastra preferata si care raliu v-a placut cel mai mult.
Lucian Stefan: Brasov sau Sibiu sau Cluj? Eu prefer macadamul. Pe asfalt mergem la serviciu in fiecare zi.
Dan Pohariu: In 2013, cand m-am vazut cu Mihai Tanase ? organizatorul Danube Delta Rally (fost coleg de banca, apropos intotdeauna l-am invidiat ca avea permis in liceu, iar eu ma daceam doar pe macadam, si nu numai?), i-am propus proba speciala “Eoliene”, unde ma dadeam pe slick-uri cu o Impreza (atunci adrenalina). Iubim macadamul, doar ca in 2015 ne vom rezuma la asfalt.
RallyMax: Raliurile nu ar avea farmec fara momente la limita, probleme tehnice si momente fericite. Povesteste-ne un moment amuzant si unul dificil sau frustrant de la etapele CNR.
Dan Pohariu: La Raliul Clujului, pe etapa, am izbit un bloc de beton, care mi-a smuls scutul si mi-a spart baia de ulei pe 20 de centimetri. Proba speciala (de noapte) am facut-o cu ochii mai mult pe ceasuri, dar in parcul de service Iulica Nita ? tata Renaultului meu, mi-a facut o lipitura de 10 minute, care a tinut pana la finalul concursului. Asta a fost momentul dificil. Unul frustrant a fost cand am ratat startul pe o speciala la Bacau, datorita cablului de ambreiaj. Acesta a fost schimbat, inaintea concursului, cu unul de serie, care se dilata (dupa vreo 50 km, cu circa 1 cm). Daca s-ar dilata alte lucruri cu cate 1 cm la fiecare 50 km, pilotii de la Le Mans cursa de 24 h, ar simti un mare discomfort? Altul a fost la Raliul Iasului cand in 2 zile am facut de doua ori motorul.
Cred ca cele mai amuzante momente au fost la Cluj, cand am ajuns cu masina impinsa, fara benzina, si la Covasna cand am trecut de alimentare, fiind convins ca avem benzina. Precizez, ca primele doua dati, nu se considera prostie?doar stiinta.
RallyMax: Multumim si multa bafta in acest sezon. Speram sa aveti parte de raliuri excelente!
Dan Pohariu: Doamne ajuta. Multumim pe aceasta cale Primariei Municipiului Tulcea, Consiliului Judetean Tulcea, Coral Impex SRL, Ziarului Delta, Melissa Farm SRL, Telena SRL, Cormar SRL, Complex Hotelier Delta, Peninsula Resort, Convenabil SRL, Condor SRL, Conex Trans SRL, Biskaia Invest, Pilot SRL, Trofiher SRL, Deme Macarale, Energy Group, Baciu SRL, Chioscului de Ziare, Cortrans, Apromat, Complex Insula, MGM Palace, Pescaria Marea Neagra si tuturor prietenilor care ne-au sustinut si ne vor sustine.