Inaintea etapei CNVC de la Rasnov am povestit si cu Danny Ungur, pilotul si instructorul care a relansat clubul sportiv Danny Ungur Racing sub un nou concept. Danny isi propune in 2015 sa ia startul la cat mai multe competitii si sa fie prezent alaturi de sportivi in activitatile sale de RallyCoaching, prin care duce cursurile de pilotaj sportiv si copilotaj la un alt nivel. Mai multe detalii despre proiectul si planurile lui Danny aflati de la el, in randurile care urmeaza.
RallyMax: Salutare! Cum a decurs pentru profesorul Daniel Ungur prima etapa din CNR, Tess Rally 2015? Cum te-ai simtit in dreapta masinii de curse?
Danny Ungur: Salut RallyMax si toata familia din motorsport: sportivi, fani, sponsori ? Dupa regula sau deviza de baza spusa din batrani, un raliu se termina doar dupa linia de sosire, atunci cand masina ajunge/se intoarce in parcul inchis, eu si Remus ne-am indeplinit obiectivul propus incheind acest raliu, in cele mai grele si dificile conditii meteo, cu masina intreaga. Cum zic eu, ?am reusit s-o tinem pe drum?. De ce imi era teama am scapat ? adica din punctul de vedere al copilotului am reusit sa terminam acest raliu fara penalizari sau alte abateri/greseli – am trecut testul botezului in postura de navigator cu brio. 🙂
In dreapta am avut ocazia sa vad live si pe pielea mea importanta unui navigator si rolul acestuia cu adevarat. Ca sa raspund pe sleau, nu mi s-a facut rau si m-am simtit confortabil chiar, stiind tot timpul sau avand situatia sub control chiar mi-am intrat foarte repede in rol! Pe scurt, cat timp pilotul te asculta, totul e sub control, iar cand simti ca nu asculta, lucrurile se schimba si o iau razna, apar nervi, certuri si abandonurile prin iesire in decor sau penalizari de genul intrari in avans sau in intarziere.
RallyMax: Pe durata acestui sezon, mai ai in plan participarea in dreapta altor piloti in cadrul activitatii de Rally Coaching?
Danny Ungur: Rally Coaching face parte din proiectul Danny Ungur Racing si este de fapt o noutate in activitatea noastra numita raliuri. Faptul ca sunt cat mai aproape de elevi sa putem aprofunda impreuna direct in conditii reale de concurs, unde apare adrenalina si puterea de concentrare, unde poti sa observi live starea si nervii pilotului, iar apoi sa corectezi toate minusurile este un mare avantaj. Voi fi cu siguranta alaturi de Mihai Manole si Remus Cotut la fiecare etapa de raliu la care vor participa, in dreapta lor doar la teste si poate la shakedown, iar, in plus, mai sunt in discutii cu un alt pilot.
RallyMax: Stim ca in garajul echipei Danny Ungur Racing se afla o masina pregatita pentru CNVC. Ne poti oferi mai multe detalii tehnice?
Danny Ungur: Masina e un Ford Fiesta Cup (fosta masina de circuit in Austria-Germania), cu motor de 1600 cm care dezvolta o putere de 180 CP, fiind preparat pentru Grupa A. Suspensie este Ohlins cu reglaje pe 3 cai. E ideala pentru CNVC sau Circuit, special conceputa si construita pentru competitii, avand tot echipamentul si dotarile necesare grupei A.
RallyMax: La sfarsitul anului 2014 ai parasit echipa Napoca Rally Academy, relansand propriul tau club sub un nou concept. Ai reusit in doar cateva luni sa formezi o echipa de tineri pasionati si cu o dorinta mare de afirmare. Esti multumit de situatia in care se afla proiectul Danny Ungur Racing in acest moment?
Danny Ungur: Toata lumea stie trecutul, palmaresul si evolutiile mele in motorsport ca pilot si profesor, dar la un moment dat vrei o schimbare, iar asa am hotarat sa fac mai cunoscut clubul sportiv Danny Ungur Racing. Acesta exista de 10 ani, fiind activ in toate campionatele prin sportivi activi, iar in 2014 am decis sa ?repornesc la drum? cu un alt concept, cel de RallyCoaching, fapt pentru care m-ati si gasit in dreapta lui Remus Cotut la prima etapa a CNR, Tess Rally 2015. Desigur, ne axam si pe pilotajul sportiv si conducerea defensiva, toate fiind partea de suflet a acestui proiect, iar restul activitatilor care le facem le puteti gasi pe site-ul nostru http://dannyungurracing.ro.
Echipa s-a format in scurt timp, iar componentii ei nu reprezinta o noutate: sunt colegi/sportivi, prieteni si oameni profesionisti care au inteles imediat mesajul si proiectul, dar si conceptul din spate si au raspuns DA. Suntem 15 ?tineri? in echipa Danny Ungur Racing, plus membrii activi ai clubului, care, daca e nevoie, ni se alatura in activitatile pe care le desfasuram in perioada cand nu suntem implicati in competitii. Toti acesti membri sunt pasionati si cu o dorinta mare de afirmare, ceea ce conteaza mult, si ma face sa fiu si mai optimist ca acest proiect o sa se dezvolte, devenind ?o fabrica de piloti profesionisti?, un exemplu pentru tineri, adolescenti, copii si sportivi activi, un model pentru comunitate prin proiecte de responsabilizare sociala sau educatie rutiera. Prin implicarea in cat mai multe proiecte de educatie rutiera, mesajul pe care vrem sa-l transmitem in special tinerilor adolescenti este un NU hotarat consumului de alcool, droguri si a substantelor halucinogene sau etnobotanice. In final, prin partea de Entertainment ne axam pe activitati outdoor pentru companii sau persoane interesate de motorsport.
RallyMax: Care consideri ca sunt principalele plusuri care le aduce Danny Ungur Racing in motorsportul romanesc? Care sunt dificultatile care le-ai intampinat pana acum?
Danny Ungur: Plusurile le-am descris mai sus: venim cu un mesaj nou, cu un concept care consider ca va prinde in Romania. Iar dificultati inca nu prea am avut, dar, din experienta de pana acum sunt constient ca vor fi perioade bune si mai putin bune, asa cum am fost invatat si in competitii – cateodata trebuie sa stii sa pierzi ?. Noi suntem optimisti si asta ne ajuta mult, alaturi de determinarea si pasiunea care o avem, condimentata cu fair-play. 🙂
RallyMax: Chiar daca stim ca prioritara este dezvoltarea proiectului Danny Ungur Racing, care sunt planurile pilotului Danny Ungur in 2015?
Danny Ungur: Imi propun cat mai multe starturi in competitii si sa fiu prezent alaturi de multi sportivi. Vreau sa fiu cat mai aproape de ei pentru ca numai asa putem aprofunda ?metodic? ceea ce invatam la cursuri si teste. O sa accept orice provocare in domeniul motorsport: pot sa iau startul cu orice masina, in orice campionat, de exemplu la Slalom Paralel, ?fabrica de piloti? din Sibiu, acolo unde s-au nascut atatia piloti si unde am ?muncit? mult ani de zile cu tineri: Lucian Girbacea Jr, Simone Tempestini sau chiar cu Sebastian Gioarsa, iar o perioada mai scurta cu David Tarta sau Vlad Briscan.
RallyMax: In afara de Remus Cotut, ai oferit sfaturi si altor piloti, precum Mihai Manole, Radu Necula, Vlad Miculici sau Horia Chirigut. Esti multumit de evolutia si progresul acestora?
Danny Ungur: Am avut pe mana mai multi sportivi, multi reusind performante foarte bune in motorsport. E bine ca ei fac eforturi sa fie la start si nu renunta la pasiunea lor, se stiu costurile mari necesare participarii unui echipaj la o etapa, deci bravo lor pentru ca sunt acolo, iar faptul ca eu le mai fac observatii, nu ascunde faptul ca ma bucura/incanta cand le vad evolutiile si timpii pe probe. De fapt, pentru un professor, cea mai importanta satisfactie este cand isi vede elevii crescand pe o linie corecta, avand progres si facand performanta!
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Danny Ungur: Avea ?Tata? o vorba, Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace (fiind preot): Slavit sa fie Domnul! Va multumesc intregii echipe pentru ceea ce faceti pentru motorsport, va doresc multi ani de succes in ceea ce faceti si sanatate multa!
Credit Foto: Simcat (foto1) & RallyZoom.ro (foto2)