- Echipajul si-a indeplinit obiectivul pe probele Tess Rally 2015, reusind sa se impuna in cadrul clasei 9
- Csongor si Marcus au reusit victoria pe 5 probe speciale in cadrul clasei 9
- Echipajul a ocupat ultima pozitie a podiumului in cadrul masinilor cu 2 Roti Motrice
Desi la recunoasterile probelor speciale vremea a fost insorita si gradele din termometre ridicate, Tess Rally si-a respectat renumele de ?Monte Carlo al Romaniei? si a pregatit echipajelor participante conditii dificile: ploaia, suprafata alunecoasa si ceata au facut ca evolutia pe probele speciale sa fie mai complicata decat se anunta initial.
Csongor Szabo si Marcus Andreoiu au pornit hotarati sa isi indeplineasca obiectivul, acela de a se impune in cadrul clasei 9, si, dupa un start usor ezitant, cu un loc 3 pe prima speciala de vineri, au reusit sa se impuna pe urmatoarele doua probe si sa se instaleze in fotoliul de lider la finalul primei zi de concurs. ?Dupa testele efectuate inaintea raliului, am pornit bine pe primele speciale si am fost multumiti de pozitia in clasament inaintea zilei secunde, cea care urma sa fie mult mai dificila? a spus Csongor la finalul superspecialei din centrul Brasovului.
Ziua secunda a raliului a programat 6 speciale pe care echipajul a pornit cu un avantaj de aproape 17 secunde, pe care a reusit sa si-l mareasca la aproape un minut dupa inca o victorie de proba si un loc trei in cadrul clasei, dupa cate o trecere pe ?Paraul Rece? si ?Rasnov?. Astfel, Csongor si Marcus porneau cu un avans considerabil pe probele regina ale Tess Rally: ?Babarunca? si ?Cheia?, cele care au decis de multe ori invingatori si abandonuri. Cu o evolutie precauta din cauza cantitatii mari de apa de pe traseu si a aderentei scazute, echipajul #39 a reusit sa se mentina pe prima pozitie in clasamentul clasei, dar a pierdut foarte mult din avantajul acumulat: doar 10 secunde il despartea de urmatorul clasat, la aceasta diferenta contribuind si faptul ca cei doi au ajuns din urma un echipaj mai lent. ?Din pacate, am pornit pe cele doua speciale lungi cu cauciucuri care nu ne-au avantajat si am pierdut foarte mult timp, fiind nevoiti sa adoptam o abordare care sa ne duca la final? a declarat Csongor la intoarcerea in service dupa probele regina ale raliului.
Lupta pentru victorie s-a dat pe ultimele doua speciale ale Raliului Brasovului, acolo unde Csongor si Marcus s-au duelat cu Vlad Cosma si Diana Hategan, fiecare echipaj adjudecandu-si cate o proba speciala. In final, victoria s-a decis pe speciala ?Poiana?, diferenta la final fiind de doar 5 secunde in favoarea lui Csongor si a lui Marcus, echipajul fiind la a doua victorie consecutiva in cadrul clasei, dupa ce si in 2014 s-au impus pe asfaltul de langa Brasov: ?Suntem foarte fericiti, dupa doua zile lungi si dificile pentru toate echipajele, sa reusim sa fim pe cea mai inalta treapta in clasamentul clasei 9. Este un start excelent de sezon si speram sa mentinem acelasi ritm si la urmatoarele etape programate? a incheiat Csongor.
Surpriza a venit in cadrul clasamentului masinilor cu 2 Roti Motrice, acolo unde Csongor Szabo si Marcus Andreoiu au urcat pe ultima treapta a podiumului, reusind aceasta performanta pe ultima speciala a raliului, dupa ce au obtinut un timp foarte bun pe coborarea dintre Poiana Brasov si Brasov. Echipajul pleaca de la Brasov cu maximul de puncte dupa victoria in cadrul clasei 9, pornind cu dreptul in noul sezon, si reuseste sa acumuleze 18 puncte in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice.
Urmatoarea etapa din Campionatul National de Raliuri va avea loc in perioada 7-9 mai 2015 la Arad, avand programate un total de 11 probe speciale, in lungime de 150 de kilometri.
Echipajul Csongor Szabo / Marcus Andreoiu este sustinut in sezonul 2015 de partenerii: Ferroli Romania, Instal-Dac, Instal Carpatica, Alisca Vending, A-Trans, Gother Service, Szaboek si Brenntag.
Foto: RallyZoom.ro