Dupa doua sezoane complete pe un Suzuki Swift, Sebastian Gioarsa va face trecerea in 2015 catre o masina integrala. Pilotul clujean isi va indeplini o mai veche dorinta, de a concura alaturi de vechiul sau copilot, Dan Feurdean, pe un Subaru Impreza. Cei doi au un program redus in acest sezon, urmand a lua startul la cateva etape, iar in 2016 vor lansa proiectul elaborat despre care Seba ne-a povestit in randurile care urmeaza.
RallyMax: Salutare Seba! Bine te-am regasit! Stim ca in pauza competitionala ai renuntat la Suzuki-ul Swift cu care ai participat in ultimele doua sezoane. Cat de grea a fost despartirea de Swift?
Seba Gioarsa: Salut baieti! Am decis inca dinainte de sfarsitul campionatului trecut ca voi renunta la Swift, nu pentru ca nu este o masina competitiva, dimpotriva, dar aveam de atunci si am si acum in plan trecerea la o masina de alta clasa. Nu a fost inca o despartire totala, masina este in continuare in ?parcul? personal, dar se ocupa un alt echipaj de ea.
RallyMax: Zvonurile spun ca la Arad vei lua startul cu o masina noua si cu un copilot ?vechi? 🙂 Ne poti da detalii despre aceste noutati?
Seba Gioarsa: Arad este primul raliu la care particip in 2015, ca parte dintr-un proiect mai elaborat derulat pe toata perioada acestui an, si de ce nu si urmatorii, alaturi de un nou partener principal. Imi doresc sa experimentez pilotajul pe mai multe tipuri de masini, sa acumulez experienta si sa-mi imbunatatesc stilul de pilotaj pe diverse suprafete si la diverse niveluri competitionale. La Arad vom reveni in formula debutanta din 2011, alaturi de prietenul si primul meu copilot Dan Feurdean, pe o masina integrala, fiind o promisiune si o dorinta mai veche a noastra.
RallyMax: Cum crezi ca te vei adapta cu o masina integrala? Participarea va avea ca scop performanta sau va fi doar de ?fun??
Seba Gioarsa: Vom incerca sa ne adaptam cu aceasta masina atat cat ne permite timpul, mai exact o sesiune de teste si un shake inainte de competitie, iar scopul in acest moment este doar placerea de a pilota si de a fi din nou impreuna pe probele speciale.
RallyMax: Care sunt planurile si obiectivele tale pentru 2015? La cate etape vei participa in CNR? Planuiesti sa faci pasul catre etape din strainatate?
Seba Gioarsa: Asa cum am precizat deja, anul acesta derulam un proiect mai special, in primul rand pentru aprofundare si experimentare cat si ca pregatire pentru sezoanele viitoare, atat ca echipaj cat si ca echipa. Tocmai in acest scop planuim participarea la 2-3 etape din CNR si macar o etapa din ERC.
RallyMax: Sezonul trecut ai luat startul, cu exceptia primei etape, alaturi de Sebi Itu. Alaturi de Sebi ai avut o serie de evolutii foarte bune, dar si iesiri in decor. Cum ai descrie intreaga experienta si care consideri ca a fost principalul plus?
Seba Gioarsa: A fost o experienta foarte buna din toate punctele de vedere, am invatat foarte multe alaturi de Sebi mai ales pe partea de dictare si am trait toate senzatiile posibile pe parcursul intregului campionat. In momentul in care castigi incredere si fortezi la maxim capacitatile masinii si cele personale pot sa apara si rateuri, asa s-a intamplat si in cazul meu anul trecut.
RallyMax: Ti-au afectat iesirile in decor si consecintele acestora moralul? Cum ataci noul sezon din punct de vedere psihic?
Seba Gioarsa: Recunosc ca am avut un moment mai dificil dupa ultimul esec de la Iasi, dar am trecut peste iar pozitia in clasamentul final, chiar daca nu exact cea ce imi doream, mi-a ridicat totusi moralul si mi-a dat incredere pentru viitor.
RallyMax: In contextul bugetelor dificil de alcatuit, cum consideri calendarul CNR 2015? Sunt prea putine sau prea multe etape programate? Care ar trebui sa fie formatul Campionatului National de Raliuri?
Seba Gioarsa: Pe langa vesnica problema a bugetelor, intotdeauna greu sau imposibil de alcatuit, majoritatea practicantilor acestui sport avem si problema foarte mare a timpului dedicat participarii la etapele unui campionat. In situatia in care mare parte din bugetele sportivilor din CNR sunt constituite din fonduri propri, resurse greu de obtinut si care presupun un efort substantial de munca, este aproape imposibil sa te prezinti la startul a 9 etape cu o durata estimata insumata de aproape 2 luni dintr-un an calendaristic. Pentru situatia actuala si raportat la potentialul existent, cred ca ideal este un campionat alcatuit din 6, maxim 7 etape.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Seba Gioarsa: Multumim si noi pentru tot ce faceti in promovarea acestui sport. Sa ne vedem cu bine la cat mai multe evenimente si sa ne bucuram impreuna la sfarsit.