Adi Iliescu, revelatia Campionatului National de Viteza in Coasta dupa titlul obtinut in cadrul grupei A, a luat startul la Raliul Brasovului si cel al Aradului cu un EVO 6, iar incepand cu Danube Delta Rally, va concura alaturi de Radu Guramulta.
RallyMax: Salut Adi! Ne bucuram sa povestim cu tine! Sa o luam cu inceputul – povesteste-ne, pe scurt, despre primele tale contacte cu motorsportul pana la startul in CNVC si CNR cu o masina integrala.
Adi Iliescu: Salut, RallyMax! Multumesc frumos pentru acest interviu! Foarte pe scurt, cariera mea a debutat in karting, cand eram foarte mic, manat cumva de faptul ca eram crescut de un pilot. Tata era exemplul perfect, ori cum nu puteam conduce un automobil, m-am orientat catre karting. Acolo am trait o perioada frumosa a vietii mele, mi-am facut multi prieteni, am simtit mirosul frumos de motorsport. Din pacate am fost nevoit sa renunt din ratiuni financiare. Nici acum nu sunt impacat cu acea situatie. A urmat apoi, la 14 ani, debutul la comenzile unui turism in Campionatul National de Indemanare Auto. Am fost vice campion la juniori, de doua ori, apoi am facut pasul catre viteza in coasta. Cu dispensa de varsta am luat startul la 15 ani si 8 luni la volanul unei Dacia Logan. A urmat un Renault Clio RS si apoi un Mitsubishi Lancer EVO IX (masina tatei). Cu toate trei am iesit campion la juniori; cu Mitsubishi am iesit si campion national al Grupei A, primul automobil non-H din clasamentul Open al Campionatului National de Viteza in Coasta 2015.
RallyMax: Din cate stim noi, Raliul Brasovului a fost prima etapa la care ai luat startul in CNR. Cum te-ai simtit in conditiile dificile de la prima etapa si cum te-ai adaptat dictarii?
Adi Iliescu: Am avut noroc la Brasov. Cunosteam mai bine din jumatate din kilometrii de proba speciala, pe mare parte din ei avand ocazia sa mai concurez la coasta. A fost bine, nu a mers masina cum as fi vrut eu dar, a fost o experienta folositoare. Am si gresit, au fost si episoade foarte bune. Una peste alta a fost o experienta deosebita. Cu domnul Lelutiu a fost foarte bine. A fost inedit, fiindca eram la prima dictare in regim de concurs dar, m-am adaptat destul de repede. Stiu ca se putea mai mult la Brasov. Am ramas cu o oarecare nemultumire?
RallyMax: Din pacate, Raliul Aradului a adus un abandon pentru tine. Ce s-a intamplat pe a doua speciala din prima zi?
Adi Iliescu: Raliul Aradului a inceput prost, pentru noi, a continuat prost si s-a terminat prost; chiar mai devreme decat ar fi trebuit. Masina nu a functionat asa cum ar fi fost cazul iar pe asta am simtit-o inca de la prezentarea oficiala. Pe prima speciala am avut probleme cu comunicarea, fiind nevoiti sa concuram la vedere. Pe a doua proba masina a intrerupt, am fost tentati sa predam carnetul de bord. Apoi am reusit s-o pornim si am luat startul. Am omis sa asiguram capota cu sigurantele si pe proba s-a deschis imopinat. Am spart parbrizul si am fost nevoiti sa abandonam. Nu o sa uit prea usor raliul ala.
RallyMax: Desi scurta, evolutia de la Arad a fost prima pe macadam. Cum te-ai simtit pe aceasta suprafata alunecoasa?
Adi Iliescu: Din pacate nu am apucat sa merg cat as fi vrut pe aceasta suprafata dar, cat a fost, a fost bine. Mi-a placut si abia astept sa incerc iar. Trebuie sa-mi fac mana, momentan fiindu-mi mult mai usor pe asfalt, acolo unde, practic, am crescut. Abia astept Danube Delta Rally. O sa fie frumos!
RallyMax: La inceputul sezonului, zvonurile anuntau o colaborare intre tine, Radu Guramulta si ESD Rally Team. De ce nu s-a concretizat aceasta varianta?
Adi Iliescu: Da? despre colaborarea cu ESD nu am ce sa comentez. Totul s-a aflat strict la stadiu de discutie. Nu a fost sa fie. Cu Radu au existat planuri inca de acum vreo doi ani. Cumva, cu bune cu rele, am ajuns sa avem opinii diferite. Pe de alta parte, ca sa intelegi cum sta treaba, la Tulcea voi concura impreuna cu el. Deci am putea sa spunem ca a fost o lipsa de sincronizare la Brasov si la Arad.
RallyMax: Esti unul din juniorii care a avut o evolutie de exceptie in CNVC, reusind sa progresezi rapid. De ce are nevoie un pilot tanar in CNR pentru a reusi un progres la fel de rapid?
Adi Iliescu: Daca ti-as spune ca are nevoie de buget ar parea un cliseu. Dar stii ca asa e! Banii nu te fac mai rapid, dar banii iti permit sa-ti asumi riscuri mai mari, sa te apropii periculos de mult de limita, adica exact atat cat este nevoie ca sa cresti ca om de motorsport si pilot. Fanii fac, din pacate, diferenta dintre un eveniment in urma caruia doar repari masina si unul in urma caruia esti fortat sa pui pauza o perioada. Bugetul iti poate conferi o liniste. Nu reprezinta tot dar, stii cum e, teribil de bine dormi atunci cand n-ai grija startului de maine.
RallyMax: Ce asteptari ai de la un copilot, din punctul de vedere al unui pilot tanar dornic de progres?
Adi Iliescu: Nu stiu daca e vorba de asteptari cat e vorba de chimie. Un echipaj trebuie sa functioneze in general, pentru ca, automat, va functiona si in masina de concurs. Am cateva dorinte vis-a-vis de partenerul meu sportiv: vreau sa fie cel putin la fel de determinat ca mine, vreau sa fie serios, sa fie dornic de succes si victorie, ca asa poti sa tinzi la mult. Vreau sa existe o comunicare aparte.
RallyMax: Ce planuri ai pentru restul sezonului? Ti-ai stabilit o serie de obiective? Ofera-ne mai multe detalii despre urmatoarele etape.
Adi Iliescu: Singurul plan ar fi sa fac tot sezonul, preferabil fara presiune. Vreau kilometri de proba, vreau sa invat; mai am foarte mult de invatat. Planurile mele sunt de viitor mediu si lung. As vrea ca, vreodata, sa ajung in Campionatul Mondial de Raliuri. E un drum lung pana acolo dar trebuie sa sper si sa muncesc pentru asta. In nationalul de raliuri as vrea sa merg etapa de etapa. Sigur, daca as putea sa ajung si pe podium inca de anul acesta, cu atat mai bine!
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Adi Iliescu: Va multumesc frumos ca sunteti cu ochii pe mine si ca-mi sunteti alaturi! Sper sa reusesc sa va fac sa fiti multumiti ca ati avut incredere in mine. Multe vorbe n-as vrea sa spun. Cred ca e cazul sa demonstrez mai mult din spatele volanului. Ii salut la final pe toti cei care vin alaturi de noi, pe probe, cei care ne sprijina neconditionat! Va multumim mult! Fara voi ne-ar fi considerabil mai greu.