RallyMax: Salut Alin! Ne bucuram sa povestim din nou! Sezonul a inceput cu o surpriza pentru tine: ai schimbat materialul de concurs. Povesteste-ne cum s-a produs aceasta schimbare.
Alin Troanca: Va Salut cu respect! Da, surpriza a fost asa de mare ca abia cand am ajuns acasa, dupa concurs, am realizat ce s-a intamplat 🙂 . Joi, inainte de plecarea spre Rasnov, munceam de zor sa pregatesc Saxo si am primit un telefon de la echipa – mi-au spus daca mi-ar placea sa concurez cu o masina mai tare. Normal ca era un pas inainte si am acceptat.
RallyMax: La prima etapa a sezonului ai concurat, in premiera, cu Skoda Fabia TDI. Care a fost primul feeling la bordul masinii? Ai avut emotii?
Alin Troanca: Un pic de emotii am avut, normal, fiind o masina noua pentru mine, diesel, cu diferente fata de benzina. Feeling-ul este unul pozitiv, cred ca mi se potriveste mai bine Skoda decat Saxo, fiind mai pe stilul meu. Dar trebuie sa o iau treptat sa invat masina cat mai bine.
RallyMax: Care ar fi cele mai importante diferente intre masini (plusuri si minusuri) pe care le-ai identificat la Rasnov?
Alin Troanca: Saxo – motor de 1.6 litri 120 si putin de CP, de clasa N1/9, cutie Bacciromano, grup scurt cu autoblocant, iar viteza maxima este la 152 km/h, schimbatul treptelor de viteza facandu-se la 8000 rpm. In comparatie, Skoda are un motor de 1.9 litri TDI, undeva la +/- 200 de CP si un cuplu, din cate am inteles, de 450Nm, la o turatie de pana in 4000 rpm, si se incadreaza la clasa H3 si Cupa Diesel.
Saxo necesita un pilotaj pe un stil mai tineresc, mai curajos, ce nu ma prea caracterizeaza. Skoda, fiind diesel, pare, din cauza turatiilor joase, mai linistita, ca mine 🙂
RallyMax: Sa povestim putin si despre planurile de viitor – vei continua cu aceasta masina tot sezonul? Ce iti propui cu ea in 2015?
Alin Troanca: Sezonul 2015 voi concura pe Skoda, sper sa pot face tot sezonul deoare nu am reusit sa atrag niciun partener pentru a crea un buget pe 2015. Deocamdata ramane doar card-ul de salariu pentru a-mi indeplini acest vis frumos – cursele de masini.
In 2015 imi doresc sa invat masina foarte bine si cat mai repede si sa urc de cat mai multe ori pe podium la Diesel, si, de ce nu, la Clasa H3.
RallyMax: Urmatoarea etapa programata in CNVC este cea de la Straja. Este traseul pe placul tau? Cum vei aborda urcarea de langa Alba Iulia?
Alin Troanca: Fiecare traseu din CNVC are frumusetile lui si ca pilotaj dar si ca peisaj. Voi incerca sa-mi perfectionez pilotajul si trasele si sa ma bucur de fiecare metru pe care il voi parcurge 🙂 Si binenteles mi-ar placea sa termin pe podium la finalul etapei de la Straja.
RallyMax: Vorbeai intr-un interviu anterior de progresul facut de-a lungul anilor in motorsport. Are sezonul 2015 potentialul sa fie cel mai de succes an competitional al tau?
Alin Troanca: Deja este un succes ca pot fi la start, iar alt succes il reprezinta masina mult mai puternica. Vreau sa imi bat toate recordurile personale, si, de ce nu, sa termin pe podium la final de sezon competitional, fie la Diesel, fie la H3.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul! Iti dorim mult succes la Alba si la celelalte etape ale sezonului!
Alin Troanca: Vreau sa multumesc in primul rand echipei Rally Dream Team, echipa din care fac parte, fara de care mi-ar fi fost foarte greu sa-mi indeplinesc acest “vis” frumos, prietenilor si fanilor care ma sustin, ma incurajeaza si familiei care ma “intelege” si ma accepta asa cum sunt 🙂 .