Dupa prezente ocazionale in Campionatul National de Raliuri in ultimele doua sezoane, Danut Budai a luat startul in Raliul Aradului 2015 pe acelasi Ford Ka de grupa H, alaturi de tatal sau, Lucian Budai, cel care se ocupa si de pregatirea materialului de concurs. Cu un start excelent, in ciuda faptului ca nu avea niciun kilometru de test efectuat in acest an, Danut a reusit o serie de timpi foarte buni pe primele probe de la Arad. Din pacate, o problema tehnica l-a impiedicat sa incheie prima zi a raliului si sa ajunga la finalului, acolo unde speram sa-l vedem la toate participarile viitoare.
RallyMax: Salut Danut! In primul rand, ne bucuram ca te-am vazut la startul Raliului Aradului. Cum au decurs pregatirile pentru prima etapa la care ai luat startul in CNR in 2015?
Danut Budai: Pentru Arad nu am facut nici un kilometru de antrenament, fiind plecat mai tot timpul la Cluj la facultate. Nu am avut nicio locatie unde sa pot sa ma antrenez. Nu am participat la shakedown iar in aceste conditii, primul kilometru in ritm de curse din anul 2015 l-am facut pe proba “Frumuseni”. Nu am fost multumiti ca a trebuit sa luam startul fara nici un kilometru de antrenament dar, a trebuit sa ne adaptam situatiei. De data aceasta eu am luat parte doar partial la pregatirile masinii de curse, tatal meu ocupandu-se de tot, verificand totul la masina si totodata, ocupandu-se si de restul pregatirilor pentru Raliul Aradului.
RallyMax: Desi traseul a fost identic cu cel din 2014, cum te-ai simtit la recunoasterile raliului? Ce parere ai de includerea a aproximativ 3 kilometri de asfalt la finalul specialei ?Lalasint??
Danut Budai: Probele de la Raliul Aradului sunt frumoase. La recunoasteri totul a decurs bine, am fost placut impresionat de proba Frumuseni. “Sistarovatul” il facusem in 2013 si ne-a placut si atunci. Trecand pe partea cealalta a Muresului, cele doua probe “Conop” si “Nadas” le-am gasit in aceeasi stare ca in 2013, dupa parerea mea “Conopul” este frumos. “Nadasul” este interminabil cu parti de drum acoperit cu noroi, alte parti mai bune, dar per total, o proba frumoasa. Trecand inapoi Muresul, proba “Lalasint” ne lasa un gust amar, dupa ce pe liniile drepte a trebuit sa iesim de pe drum pentru a ocoli munti de pietris, am stat 10 minute ca doua rabe sa se tracteze reciproc pentru a iesi din mocirla, am reusit si noi sa ne deplasam incet, incet pe proba, am mai mers cativa kilometri si am dat de doua masini late cat drumul care frezau, acolo am mai stat inca vreo 15 minute pana am reusit sa trecem si de ele. Este o proba cu multe gropi iar finalul pe asfalt nu cred ca a fost o idee rea. Pe acesti 3 kilometri de asfalt, spectatorii au avantajul ca pot vedea masini care merg spectaculos, de-a latu’ pe asfalt.
RallyMax: Ai avut un start excelent pe primele probe ale Raliului Aradului. Cum te-ai simtit alaturi de tatal tau pe probele de macadam de la Arad?
Danut Budai: La start pe proba “Frumuseni”, in mintea mea imi puneam tot felul de intrebari. Aveam emotii vis a vis de competitivitatea mea, tinand cont ca nu am facut nici un antrenament. Nu ma gandeam la altfel de probleme. Stiam ca masina este foarte bine pregatita de catre tatal meu, caruia nu am ce sa ii reprosez. Luam startul, mai incet la inceput, dar pe a doua parte a primei probe am marit ritmul. Prima trecere pe “Sistarovat” o facem cu un timp ok, pierdem ceva timp pe proba deoarece pe un aliniament care se termina intr-un stanga 6 pe urcare, la inceputul urcarii un om ne face semne sa o lasam incet ca si cum s-ar fi intamplat ceva, o lasam mai incet si aproape la finalul virajului, Iliescu este oprit pe partea stanga a drumului (el fiind iesit de pe drum) cu capota ridicata. Pe etapa de legatura dintre “Frumuseni” si “Sistarovat” cutia de viteze incepe sa functioneze mai greu, acest lucru dandu-ne batai de cap.
RallyMax: Din pacate, evolutia voastra a fost una scurta, fiind nevoiti sa va opriti din motive tehnice. Care a fost motivul abandonului?
Danut Budai: A doua trecere pe “Sistarovat” o facem cu 10 secunde mai bine, la finalul probei oprim in stop, de sub capota incepe sa iasa mult fum, mutam masina cu 20 de metri mai departe, tatal meu deschide capota, vazand flacarile de la focul ce ardea langa evacuare, ma anunta ca arde, ma grabesc, iau extinctorul de mana si sting micul incendiu. Cauza nu am identificat-o atunci deoarece totul inca fumega, ne-am urcat in masina si am mers mai departe. Dupa vreo 3-4 kilometri observ ca fumul reapare, ocazie cu care ne oprim din nou sa vedem ce se intampla si din pacate, acesta a fost momentul in care a trebuit sa ne si oprim. Cauza abandonului a fost o faseta sau un colier de plastic, care… din necunoscute cauze s-a rupt, un furtun de la servo a ajuns pe evacuare, furtun care a inceput sa se topeasca iar cand ne-am oprit in stop a avut destul oxigen si a luat foc, focul nu a afectat nimic in afara de acel furtun si izolatia de pe evacuare. Daca am fi continuat raliul in aceste conditii, avand pana la primul parc de service inca doua probe de parcurs, riscam sa facem pagube mai mari. Cu multa parere de rau, judecand la rece, am decis sa ne oprim.
RallyMax: Ai fost unul din juniorii care au progresat pe traseul Campionatului National de Slalom Paralel de la Sibiu. Vei concura si in acest sezon in CNSP?
Danut Budai: Ne-am propus sa luam startul in acest sezon in CNSP dar se pare ca startul in acest campionat se tot amana. In ultimii ani Slalomul a inceput sa se stinga. De la 30-40 de participanti, in trecut, o etapa de Slalom strange acum in jur de 15 concurenti, ceea ce este mult prea putin pentru un Campionat National. Participand de aproape 6 ani, vad ce intorsatura au luat lucrurile si nu sunt multumit. Lumea nu mai vine la Slalom nici sa participe dar nici sa se uite…. O etapa de Slalom strange mai putini spectatori ca un antrenament de Slalom din anul 2011. Sa fie costurile de organizare de vina? Sa nu fie suficient de mediatizate astfel de evenimente? Eu nu cred ca nu exista Juniori care sa doreasca sa participe in CNSPR. Groapa de la Sibiu are un loc special in sufletul meu. Aici am invatat, aici am progresat.
RallyMax: Ce planuri ai pentru intreg sezonul? Ne dorim sa te vedem la startul etapelor Campionatului National de Raliuri cu un program complet. Este acest lucru posibil in viitorul apropiat?
Danut Budai: Toti ne dorim sa avem un program complet in CNR, dar in viitorul apropiat nu cred sa reusim acest lucru. Un program complet inseamna multi bani de care in acest moment noi nu dispunem. Pentru acest an speram sa reusim sa mai luam startul la Raliul Harghitei. In CNSPR dorim sa luam startul la toate etapele si local, la toate VTM-urile.
RallyMax: Iti dorim mult succes si speram sa ai parte de rezultate excelente in participarile viitoare. In final, ai cuvantul!
Danut Budai: Vreau sa la multumesc sponsorilor si prietenilor pentru ajutorul oferit. In special vreau sa le multumesc parintiilor pentru ca ma sustin neconditionat in ceea ce fac.
Multumesc RallyMax pentru interviu si bafta tuturor pe probe!!!