Dupa ce a debutat in 2013 in Campionatul National de Viteza in Coasta la etapa de la Sinaia, Gabriel Ene a inceput constructia proiectului care in prezent atrage privirile in acelasi campionat – Shark Racing. Impreuna cu Alex Mirea, Gabi concureaza in CNVC pe doua Honda Civic, in timp ce, in paralel, a facut trecerea si catre Campionatul National de Raliuri, incepand cu etapa de debut a sezonului 2015, Raliul Brasovului. Pornit in cursa alaturi de Dragos Despinoiu la Brasov, Gabi a schimbat copilotul incepand cu Raliul Aradului, urmand ca si la etapele urmatoare sa evolueze alaturi de Ciprian Solomon, copilotul regretatului Victor Baldescu.
RallyMax: Salutare Gabi! Este pentru prima data cand stam de vorba, asa ca suntem curiosi ce te-a facut sa te indrepti catre motorsport?
Gabriel Ene: In anul 2013 am mers la un garaj de tuning din Bucuresti sa modific un BMW335, acolo am cunoscut niste oameni foarte foarte pasionati de motorsport: Andrei Tentean de la SKN si Alex Mirea, cel ce avea sa imi devina prieten si coleg in viitorul motorsport. Acolo am intrebat daca ei stiu un cadru organizat unde as putea si eu sa merg la curse, deoarece cursele ilegale in oras imi pareau periculoase. Si asa am debutat la CNVC Sinaia in 2013.
RallyMax: Anul trecut ai debutant in CNVC iar anul acesta in CNR, unde te simti mai confortabil, si care sunt obiectivele tale pentru 2015, atat la coasta dar si la raliu?
Gabriel Ene: Dupa parerea mea sunt doua lucruri complet diferite, fiecare cu frumusetea lui. Nu pot sa spun care este mai confortabil pentru ca nu stiu daca aici poate fi vorba de confort. De o stare incarcata de adrenalina poate fi in schimb vorba. Iar aceasta stare nu poate fi resimtita intr-un mod mai special decat pe macadam, deci CNR in viziunea mea este confortabil incarcat de adrenalina.
RallyMax: Dupa prima etapa din CNR de la Brasov l-ai inlocuit pe Dragos Despinoiu cu Ciprian Solomon. Din ce motiv ai luat aceasta decizie? Vei continua alaturi de Cipanu tot sezonul?
Gabriel Ene: Dragos Despinoiu este un copilot foarte bun dupa parerea mea, dar colaborarea lui cu Alex Mirea a facut ca acesta sa aiba in masina un ritm pe care eu nu il pot inca sustine deoarece sunt inca la inceput. Astfel ca, dupa incidentul cu Dl Victor Baldescu, Cipanu era o varianta aparuta nou in peisajul CNR. Considerand experienta lui vasta si adaptabilitatea lui pe diverse tipuri de pilotaj, de la incepator ca mine, la un pilotaj de top, vezi Mihai Leu, am considerat ca as putea sa beneficiez de experienta sa daca as forma un echipaj cu el. Astfel, incat de la Arad, am incercat sa sudam un echipaj pentru viitorul pe care eu mi-l doresc cat mai lung langa mine.
RallyMax: Intre cele doua etape de raliu ai avut parte de o mica sesiune de rallycoaching oferita de Daniel Ungur si echipa sa, Danny Ungur Racing. Consideri ca ai facut o alegere buna optand pentru serviciile acestora?
Gabriel Ene: Sigur ca da. Categoric echipa Danny Ungur este un plus in motorsportul romanesc, iar calitatea de pedagog pe care Danny o poseda este un argument pentru ca orice pilot incepator sa o testeze. Dar in acest context, eu as vrea sa subliniez si rolul pe care Alex Mirea l-a avut si o sa il aiba in dezvoltarea mea ca pilot in viitor.
RallyMax: La Arad, desi ai avut parte de o mica iesire in decor, ai reusit sa inchei cu bine prima etapa de macadam din cariera. Cum te-ai simtit pe aceasta suprafata?
Gabriel Ene: Macadamul la Arad este un nou inceput. Ceva ce trebuie experimentat, ceva extraordinar. Un fel de carte de identitate pentru orice om din motorsport. Asta inseamna curse.
RallyMax: Stim ca in garajul echipei Shark Racing sunt mai multe masini destinate traseelor de coasta, vor urma in viitorul apropiat sa apara si unele de raliu?
Gabriel Ene: Cu siguranta in garajul nostru in acest an vor aparea si alte masini destinate traseelor de coasta, dar cu siguranta si masini pentru raliu. Avem deja un plan si niste directii pentru aceste masini, dar toate astea vor fi micul nostru secret, dar va asiguram ca vom fi o aparitie in sezonul CNR 2016.
RallyMax: Multumim, in final ai cuvantul!
Gabriel Ene: Multumesc pentru interviu. In incheiere vreau sa-i multumesc prietenului meu Alex Mirea pentru ceea ce face pentru mine, si nu in ultimul rand celui mai priceput mecanic, mecanicul garajului nostru, Laslo Mario.