Dupa participari in Campionatul National de Slalom Paralel si la un RallySprint, Norber Maior, juniorul care a mostenit pasiunea pentru motorsport de la tatal sau, Robert Maior, va debuta in Campionatul National de Raliuri la Danube Delta Rally. Tanarul pilot va porni in a treia etapa CNR din 2015 alaturi de Adrian Dincu pe o Dacia Logan, fiind sustinut de catre George Grigorescu prin intermediul unui program de sustinere a talentelor.
RallyMax: Salut Norbert! Ne face placere sa discutam, in premiera, cu tine. Pentru inceput, povesteste-ne de unde provine pasiunea ta pentru motorsport.
Norbert Maior: Salutare RallyMax! In primul rand, vreau sa va multumesc pentru interesul acordat. Fara indoiala, pasiunea pentru motorsport provine de la tatal meu, care are ceva ani de curse in spate si care m-a urcat prima data in Kart, acum aproximativ 10 ani. Nu aveam cum sa nu-i urmez pasiunea pentru raliuri, avand in vedere ca eu nu implinisem un an de zile cand am fost la primul meu raliu, si nu oriunde, ci in Turcia la o etapa de campionat balcanic.
RallyMax: In ultimii ani ai progresat, treptat, spre ceea ce ai acum in plan: participarea ca pilot in Campionatul National de Raliuri. Care au fost pasii de-a lungul timpului spre aceasta postura?
Norbert Maior: Am am inceput de mic cu Kartingul, debutand la 7 ani in Campionatul National. Am invatat enorm de multe lucruri pe parcursul anilor, care acum ma ajuta foarte mult. Sunt de parere ca un an sau doi de karting sunt vitali pentru un tanar care isi doreste sa faca performanta in motorsport. In 2014 am debutat in Campionatul National de Slalom Paralel, unde m-am simtit formidabil. A fost primul meu contact cu Dacia Logan si pot spune ca m-am acomodat foarte repede cu ea. Acest lucru mi-a confirmat faptul ca este cea mai buna varianta pentru orice debutant in Campionatul National de Raliuri si nu numai.
RallyMax: In 2014 ai luat startul in Campionatul National de Slalom Paralel cu o Dacia Logan. Cum a fost contactul cu concurentii de acolo si cum te-ai simtit pe pista de rallycross din Sibiu?
Norbert Maior: Intradevar, cum am spus si mai sus, Slalomul Paralel mi-a lasat un gust foarte placut. Am intalnit piloti foarte rapizi acolo si acest lucru m-a ajutat mult, obligandu-ma sa merg din ce in ce mai tare. Chiar daca am invatat destul de tarziu circuitul, pot spune ca am avut timpi asemanatori cu cei din fata, de la clasa mea, iar acest lucru mi-a dat incredere in economia atacarii titlului juniorilor in 2015 al Campionatului National de Slalom Paralel.
RallyMax: Urmatorul pas a fost participarea la Trofeul Primaverii, un rallysprint unde l-ai avut copilot pe tatal tau. A fost dificila trecerea catre o competitie care are aceleasi particularitati ca raliul (CNR)?
Norbert Maior: La Trofeul Primaverii a fost fabulos pentru mine. Mi-a placut foarte tare comportamentul Loganului pe o proba speciala adevarata de macadam. Am simtit masina foarte bine inca de pe prima proba speciala. Pe final am reusit sa avem un ritm foarte bun si timpii au fost pe masura. Mi-am demonstrat ca pot pilota destul de repede si fara riscuri.
RallyMax: Zvonurile spun ca vei debuta in CNR la Danube Delta Rally. Povesteste-ne mai multe despre aceasta participare. Ai emotii?
Norbert Maior: Da, sunt foarte bucuros ca am sansa sa debutez la 16 ani in Campionatul National de Raliuri, si nu oriunde, ci la una dintre cele mai frumoase etape de la noi. Vom concura in cadrul Cupei Dacia in cadrul unui program de sustinere a tinerelor talente. De altfel, Cupa Dacia este principalul promotor al tinerilor si debutantilor, deci nu am fi avut alta varianta. Dupa experienta de la Rally Sprint, am foarte mare incredere in masina si sunt sigur ca vom face o figura frumoasa. Emotii sigur voi avea, dar va trebui sa mi le stapanesc si sa imi gasesc ritmul optim astfel incat sa ajungem la final. Este singurul nostru obiectiv pentru moment la Danube Delta Rally.
RallyMax: La Raliul Aradului ai stat in dreapta lui George Grigorescu si ai indeplinit sarcinile copilotului. Cum te-a ajutat acest eveniment sa te acomodezi cu regulile de pontaj?
Norbert Maior: Pff…Foarte solicitant. Dupa probe, in special aceea lunga, nu mai aveam voce/aer. Am ajuns la concluzia ca este inzecit mai greu in dreapta. A fost o experienta mai mult decat utila pentru mine, din mai multe puncte de vedere. In primul rand, mi-am dat seama exact ce inseamna un raliu in adevaratul sens al cuvantului. Am avut parte de o lectie de maestrie de pilotaj pe tot parcursul raliului din partea lui George Grigorescu, de la care am invatat multe lucruri la Arad. Nu in ultimul rand, am invatat exact regulile de calcul a timpilor de etapa, m-am invatat cat de cat cu road book-ul si cu celelalte atributii ale copilotului, deoarece eu, pentru ca am 16 ani si nu am dreptul sa conduc pe drumurile de legatura, voi avea dublu rol la Tulcea: pe probe voi pilota iar pe etapa voi trece in dreapta si voi prelua atributile navigatorului.
RallyMax: Ce iti propui in acest sezon, pe langa participarea la Danube Delta Rally? Unde te vom mai vedea la start?
Norbert Maior: Speram sa iasa bine pentru noi etapa de la Tulcea, sa sudam echipajul Norbert Maior/Adrian Dincu, si in cazul in care vom avea sustinere financiara sa continuam cu cateva etape anul acesta, si de ce nu, sa avem in 2016 un sezon complet in cadrul Cupei Dacia. In momentul de fata nu stim concret la ce etape vom mai lua startul, dar cu siguranta facem eforturi enorme sa fim prezenti la cat mai multe etape din Campionatul National de Raliuri.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Norbert Maior: Vreau sa fac un apel catre fanii raliurilor din Tulcea si nu numai sa vina in numar cat mai mare pe marginea probelor speciale si sa incurajeze ?copilul?cu #427 🙂
Nu in ultimul rand, vreau sa le multumesc lui George Grigorescu, Iulica Nita si partenerilor nostri fara de care nu am fi putut sa ne fixam obiective la inceputul sezonului. Multumim Euphoria Kitchens Hall, Verasig, Diesel Business, Maritimo Shopping Center, Swiss Pharm, Mach1 Sport Management, signalisticarutiera.ro, Junkers Design si GMB Computers.