Radu Necula si Adrian Temes au pornit in Raliul Aradului hotarati sa isi ia revansa dupa rezultatul de la Brasov, obiectivul principal fiind victoria in cadrul clasei 9. Weekendul nu a inceput foarte bine pentru cei doi, fiind nevoiti sa schimbe suspensia Suzuki-ului Swift inaintea shakedown-ului programat vineri dimineata.
Cu un dezavantaj clar datorat suspensiei masinii, Radu si Adi au pornit mai lent decat isi doreau pe primele probe speciale, dar au revenit pe proba cu numarul 4, unde s-au impus in fata contra-candidatilor de la clasa 9. Daca dupa primele trei speciale locul in clasament nu era pe placul echipajului, evolutia de pe penultima proba de vineri i-a propulsat pe podiumul clasei 9 la finalul zilei ce a fost incheiata de parcugerea superspecialei din centrul Aradului.
Ziua secunda a Raliului Aradului a debutat cu o evolutie precauta pe prima speciala, ?Conop 1?, in special datorita comportamentului masinii pe virajele rapide. Dupa parcurgerea probei regina, in lungime de aproape 22 de kilometri, Radu si Adi se aflau abia pe locul 7 in clasamentul clasei 9, la 20 de secunde de podium. Dar, ultima proba a buclei a adus o noua victorie de proba speciala, timpul realizat de cei doi fiind identic cu al unui echipaj contra-candidat.
Porniti de pe pozitia a patra in clasamentul clasei 9 in ultima bucla a raliului, Radu si Adi au fortat pe primele doua probe, reusind sa isi imbunatateasca timpul cu aproximativ 33 de secunde, respectiv aproape 20 de secunde pe probele pe care dimineata au avut parte de ezitari. Timpii excelenti au propulsat echipajul pana pe podiumul clasei, la doar 6.8 secunde de locul secund, urmand ca clasamentul final sa fie decis pe cei 14 kilometri de pe ultima proba. Chiar daca si-au imbunatatit timpul de la prima trecere, Radu si Adi nu au fortat pe speciala de final a Raliului Aradului si au incheiat pe podiumul clasei, plecand acasa cu bronzul clasei 9.
RallyMax: Salut Radu! Dupa doua etape in CNR, cat de multumit esti de rezultatele de la Brasov si Arad?
Radu Necula: Salut RallyMax! Sunt si nu sunt multumit 🙂 .
La Brasov, rezultatul per total il consider foarte slab, in special tinand cont ca am mers pe asfalt, o suprafata care imi place si cu care sunt confortabil. Dar am invatat pe pielea mea o lectie buna despre alegerea cauciucurilor, lectie care sunt sigur ca imi va prinde bine mai tarziu.
De la Arad in schimb m-am intors cu un sentiment foarte pozitiv. Puteam mai mult dar sunt multumit pentru ca totusi ne-am gasit ritmul pe ultima bucla din raliu si acel ritm este unul bun pentru lupta la clasa.
Si poate mai important este ca incepem sa ne obisnuim cu masina, atat din prisma pilotajului cat si din prisma pregatirii ei tehnice, si ca a demonstrat acum la Arad ca poate sa faca fata fara probleme la un macadam ceva mai dur.
RallyMax: Ai avut parte de un parcurs cu suisuri si coborasuri la Raliul Aradului, cu timpi excelenti, dar si timpi mai slabi pe probele speciale. Exista un motiv pentru aceste rezultate?
Radu Necula: As zice in primul rand o acomodare mai prudenta cu materialul de concurs. Este prima etapa de macadam pe Suzuki-ul nostru, nu am facut teste inainte de raliu si am avut foarte multe necunoscute in spatele volanului. Anul trecut Aradul a insemnat primul abandon din ?cariera? pe motive tehnice si nu am vrut sa risc foarte mult la inceput.
Dar desi la finalul primei zile de concurs am reusit sa revenim si sa castigam PS4 la clasa, a doua zi de concurs a inceput iar slab. Am avut cateva probleme in cum am facut dictarea la recunoasterile PS6/PS7 care m-au facut sa fiu mult prea prudent si ne-am trezit la finalul PS7 pe un distant loc 7.
RallyMax: Pe finalul raliului ai impus un ritm excelent, reusind cei mai buni sau printre cei mai buni timpi ai clasei. Este acesta nivelul la care Radu Necula poate evolua un raliu intreg?
Radu Necula: Cred ca ritmul meu este in crestere, sunt constient de multe greseli pe care le fac in pilotaj si stiu unde ar trebui sa mai imbunatatesc. Dar am nevoie de mai multa experienta si timp in spatele volanului pentru a deveni constant.
Arad 2015 este doar al 3lea raliu de macadam pe care il parcurg integral. Celelalte 3 la care am luat startul anul trecut s-au terminat prematur in primele probe speciale, asadar experienta adunata pe suprafata de concurs este destul de limitata. Nu ne permitem deocamdata sa facem teste inainte de raliuri asa ca profitam foarte mult de shakedown-uri pentru a mai descrifra una alta.
Alt aspect interesant la Arad a fost ca pe ultima bucla am reusit sa tinem ritmul ridicat fara sa simtim ca ne asumam vreun risc. Ghinionul (sau mai degraba norocul, o sa vedeti) a fost pe PS11 chiar dupa primele viraje cand am intrat pe un varf de panta si la coborare am lovit cu scutul o piatra mare in mijlocul drumului ? brusc am simtit ca nu mai pot schimba vitezele si sunetul motorului a devenit foarte gros, ceva reusise acel bolovan sa faca. Din fericire timoneria a inceput sa functioneze dupa cateva secunde de agitat schimbatorul in stanga si in dreapta. Nu am mai fortat la fel pana la finalul probei iar cand am ajuns cu masina in parcul de service am constatat ca acel impact a rupt un suport de la cutia de viteze. Norocul face ca tot ansamblul motor-cutie s-a sprijinit pe evacuare si ca timoneria masinii a fost mai elastica, altfel eram abandon. Iar ce face mai interesanta intamplarea este ca anul trecut, abandonul tehnic s-a datorat tot ruperii unui suport de la cutia de viteze a Saxoului, care la randul lui a rupt evacuarea si ne-a fortat sa tragem pe dreapta dupa PS1.
Asadar o iau ca pe un semn de bun augur, am spart ghinionul si cred ca vor urma mai multe etape unde ne vom lupta in primul rand cu ritmul si constanta noastra, nu cu masina.
RallyMax: Ai avut inaintea startului unele probleme cu suspensia Suzuki-ului Swift. Va fi acesta pregatit 100% pentru Raliul Deltei?
Radu Necula: Suspensia de macadam pe care am achizitionat-o inainte de raliu ne-a oferit surpriza ca atunci cand masina a ajuns in Arad dupa un drum de 500 de km pe platforma, 3 amortizoare din 4 aveau lichidul curs. Am pus suspensia de asfalt cu arcuri mai moi si asa am mers tot raliul. De altfel cred ca s-a vazut pe probe cum spatele Suzuki-ului nostru era destul de coborat in comparatie cu alte masini.
Dar nu pot sa ma plang de cum a stat masina pe viraje, setarile chiar si cu acele amortizoare au fost foarte bune si am prins treptat din ce in ce mai multa incredere. Asadar la Raliul Deltei daca nu vom avea suspensia noua ne bazam pe configuratia de la Arad fara prea mari griji.
RallyMax: Fiecare punct conteaza in lupta pentru titlul clasei 9. Cum vezi in prezent lupta pentru titlul final? Crezi ca rezultatele din primele doua etape din 2015 reprezinta, in acest moment, un handicap pentru voi in lupta?
Radu Necula: Cu siguranta este un handicap dar am vazut anul trecut ca raliul este un sport cu rasturnari de situatie dramatice de la o etapa la alta. Asadar nu ne gandim si nici nu ne ingrijoram de titlu acum, scopul este sa acumulam experienta si sa crestem ritmul in continuare.
In 2015, Radu Necula si Adrian Temes sunt sustinuti de partenerul principal Bella Casa alaturi de partenerii tehnici Comex-Ro, Rombelt Trade si GoRace.
Foto: RallyZoom.ro