Cu ocazia Danube Delta Rally, pornim o noua sesiune de Q&A – interviuri scurte cu pilotii din Campionatul National de Raliuri, subiectul principal fiind a treia etapa din 2015. Primul pe lista de start este Raul Badiu, tanarul sibian care concureaza alaturi de Alina Pop pe un Renault Clio si care vine dupa o victorie la 2 Roti Motrice la primul raliu de macadam al sezonului, Arad Rally.
RallyMax: Salut! In calendarul CNR urmeaza Danube Delta Rally. Dupa 2 editii de la revenire, exista deja o atmosfera aparte in jurul acestui raliu. De unde crezi ca vine aceasta emotie in jurul etapei de la Tulcea?
Raul Badiu: Salutari tuturor! Organizatorii evenimentului de la Tulcea au reusit sa atinga pasionatii la coarda sensibila, axandu-se pe multe amintiri si momente din trecut, aduse in paralel cu editiile de dupa revenire. In plus, natura in general are un caracter romantic, iar Danube Delta Rally se desfasoara intr-un cadru natural cu totul aparte, astfel ca prin analogie cand se asociaza Delta Dunarii cu Raliul, se creeaza o stare de emotie.
RallyMax: Ai avut vreun moment aparte care ti-a ramas in minte la cele doua editii desfasurate pana acum?
Raul Badiu: Pana sa vin la Danube Delta Rally, nu am mai fost la Tulcea, astfel ca am ramas placut impresionat de meleagurile dobrogene. Momente si locatii sunt multe, dar de fiecare data cand ma gandesc la Danube Delta Rally iese in evidenta un episod de la recunoasteri din 2013 cand mergand pe proba Telita, din tufe de langa drum a iesit un vultur imens care, pentru cateva secunde, a zburat exact deasupra capotei masinii. Pana si copilotul meu de atunci, Razvan, a lasat dictarea pret de cateva secunde pentru a admira frumoasa creatura. Acesta e un episod edificator pentru farmecul acestui raliu.
RallyMax: Dupa parerea ta, care crezi ca este punctul forte al acestei etape: probele, fanii, locatia, organizarea, sau poate altceva?
Raul Badiu: Din fericire, sunt multe puncte forte, precum programul, probele speciale, locatiile si ideile aduse de organizator pentru imbunatatirea evenimentului. Spre exemplu, pe probele mai departate de oras nu prea veneau spectatorii, iar acum organizatorul a lucrat pentru un sistem de transport cu autobuzul pe probe. Speram ca vor da roade ideile gandite de organizator.
RallyMax: Sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne gandim ca esti spectator la acest raliu. Care este proba pe care ti-ai dori s-o vezi cel mai mult si de ce? Poate reusim sa dam un sfat ?autorizat? spectatorilor.
Raul Badiu: Toate probele sunt foarte spectaculoase, insa pentru a gasi locuri de vizionat in padure este putin mai complicat si cu locurile de parcare si cu lipsa semnalului pentru a urmari rezultatele, astfel ca recomand zonele deschise. In prima zi, as spune ca sfarsitul de la proba speciala “Cocosu” ofera destule posibilitati de vizionare a mai multor viraje rapide si pe o suprafata denivelata, ingrediente pentru un spectacol foarte bun. A doua zi, evident, deja celebra proba “Eoliene”, apropiata de Tulcea, cu zone deschise unde se poate urmari foarte mult intr-un cadru cum numai la Danube Delta Rally se gaseste. Pe finalul probei se gasesc cateva inlantuiri de viraje interesante.
RallyMax: Sunt deja peste 50 de ?pelicani? inscrisi pe lista de start! Dupa parerea ta, crezi ca va fi raliul cu cea mai lunga lista de inscrieri de anul acesta?
Raul Badiu: Avand in vedere ca in Romania campionatul incepea de obicei cu cel putin 60 de echipaje la start, iar anul acesta au fost sub 50, multi indreptandu-si eforturile spre Tulcea, inclin sa cred ca acum vor fi cele mai multe echipaje. 50 si ceva de echipaje cand avem un singur campionat de raliuri cu adevarat important, este totusi putin, dar vom vedea mai departe cum se va desfasura.
Foto: RallyZoom.ro