Dupa o pauza de doi ani, Bogdan Cornea revine in Campionatul National de Raliuri cu o masina de clasa 11: un Peugeot 207 GT. Clujeanul porneste in Transilvania Rally, etapa de casa, alaturi de Bogdan Alexandru, cei doi avand ca obiectiv acomodarea in masina de curse, acomodarea cu noua masina si un parcurs cu un ritm bun pe asfaltul si macadamul de langa Cluj.
RallyMax: Salut! Dupa o lunga pauza competitionala pentru tine, povestim din nou. Ce te-a determinat sa revii in Campionatul National de Raliuri?
Bogdan Cornea: Salut, Rallymax! In primul rand vreau sa va multumesc pentru acest interviu. Au trecut intr-adevar 2 ani de la ultima mea participare in CNR, reprezentand cea mai lunga perioada de absenta din cariera mea. Pasiunea pentru motorsport a ramas insa vie, iar dorinta de a ma afla la startul unui raliu este mai mare decat niciodata. Sustinut de familie si prieteni, impins de la spate de catre mult mai tinerii piloti de la scoala de karting si pilotaj sportiv pe care o conduc, am decis sa fac acest pas indraznet.
RallyMax: Ai decis sa iei startul la Transilvania Rally cu o noua masina si un nou copilot. Poti sa ne dai detalii?
Bogdan Cornea: Masina este un Peugeot 207 GT de grupa 11 (H), preparat de TTH MOTORSPORT. Iar in cea ce-l priveste pe Bogdan Alexandru, este un bun prieten, un mare impatimit al motorsportului, un om inteligent, prietenos si cu suflet mare pe care ma bucur mult ca il am in dreapta, cu atat mai mult cu cat planuiam de mult timp sa participam impreuna. Sunt convins ca vom suda relatia pilot-copilot intr-un timp foarte scurt, am mare incredere in el!
RallyMax: Este masina inchiriata sau cumparata? Da-ne cateva detalii despre ea, fiind primul model de acest gen din Campionatul National de Raliuri.
Bogdan Cornea: Masina este cumparata, face parte dintr-un proiect al clubului nostru: ?Go kart motorsport Cluj?. Dupa cum spuneam mai sus, este vorba despre un Peugeot 207 GT, cu un motor de 1.6 turbo ce dezvolta aproximativ 210 cai. GT-ul nostru se inspira practic dupa 207 R3T, insa nu este la fel de puternica si de performanta, neindeplinind toate detaliile caracteristice ale modelului de uzina. Este o masina care a ajuns la noi in configuratie de coasta, fiind este preparata si adaptata cerintelor CNR de catre TTH MOTORSPORT. Doresc cu aceasta ocazie sa le multumesc din suflet baietilor de la TTH pentru seriozitatea si devotamentul de care au dat dovada, dar in special lui DANE (Daniel Chira), care a depus eforturi extraordinare pentru a finaliza pregatirile masinii.
RallyMax: Ce parere ai de competitia de la clasa si cat de concentrat vei fi pe un rezultat bun la Cluj? Te intereseaza rezultatul sau acomodarea cu masina?
Bogdan Cornea: Urmarind lista de inscriere de la Raliul Clujului, in cea ce priveste grupa 11, tind sa cred ca va fi o lupta foarte stransa pentru prima pozitie a podiumului, atat din prisma masinilor foarte puternice si competitive, cat si din prisma pilotilor foarte buni, fie ca ne referim la piloti cu rezultate extraordinare de-a lungul timpului si cu foarte multa experienta precum: Daniel Ungur sau Thomas Abraham sau piloti tineri si foarte talentati precum: Mihai Beldie, alaturi de care am avut placerea de a concura si in cadrul campionatului national de karting in urma cu mult timp. Pentru mine este foarte important sa ma acomodez cu masina si cu Alex intr-un timp scurt, si, desigur, sa termin raliul cu bine. Vom incerca sa cream si sa mentinem un ritm bun, iar in acest fel consider ca rezultatele bune vor veni de la sine.
RallyMax: Este acesta un proiect de lunga durata cu mai multe raliuri in plan, sau o participare ocazionala? Care este planul tau legat de CNR 2015 si 2016?
Bogdan Cornea: In acest sens nu am un plan foarte bine stabilit. Pentru 2015 va urma cel mai probabil participarea noastra si la Raliul Sibiului. Masina nu dispune momentan de kitul pentru macadam, asadar e singurul raliu accesibil in momentul de fata. Cel mai mult ne bucura insa faptul ca am reusit sa atragem in echipa noi parteneri, oameni de calitate care s-au implicat serios in a face posibila prezenta noastra la start, dornici de a sustine motorsportul romanesc. Cel mai probabil dupa Raliul Clujului vom face o analiza si vom stabili obiectivele si prioritatile atat pentru acest final de sezon, cat si pentru sezonul 2016.
RallyMax: In 2015, Transilvania Rally propune o proba de macadam si o speciala in lungime de aproape 30 de kilometri, pe care noi o consideram incredibila. Ce parere ai de programul raliului si de specialele incluse. Ti-ai fi dorit ca raliul sa arate altfel?
Bogdan Cornea: In opinia mea, Raliul Clujului este cel mai frumos, asteptat si urmarit raliu din tara, cu atat mai mult cu cat este raliul situat la mijlocul calendarului competitional, iar lupta pentu cea mai inalta treapta a podiumului este una acerba la fiecare dintre clase. Pot afirma ca m-am bucurat de o organizare foarte buna la fiecare dintre participari, atat atunci cand era organizat de Horatiu Savu, cat si acum. Proba de 30 de kilometri este o reala provocare, atat pentru piloti cat si pentru masini. Trebuie sa exista o comunicare foarte buna intre pilot si echipa tehnica pentru a lua cele mai bune decizii si a putea efectua cele mai bune setari. Respect enorm munca depusa de cei de la NRA pentru a realiza acest eveniment. Totodata imi place configuratia raliului, insa consider proba de macadam ?ceva prea mult?. Sper insa ca traseul sa reziste celor doua treceri. Imi lipseste mult superspeciala din Piata Unirii si imi doresc ca pe viitor aceasta proba sa fie din nou inclusa in programul raliului.
RallyMax: Care ar fi cel mai mare vis al pilotului Bogdan Cornea? La care etapa de raliu din lume ti-ai dori cel mai mult sa iei startul?
Bogdan Cornea: Pot spune cu drag, ca in momentul de fata imi traiesc visul! Am ajuns sa iau din nou startul, de aceasta data la bordul unei masini foarte competitive, cu toate ca ar mai fi multe de imbunatatit la ea. Sunt insa indeaproape sutinut de catre familie si prieteni, iar asta cred ca suplineste orice fel de lipsuri. Pe viitor, imi doresc foarte mult sa iau startul la o etapa de WTCC, la fel de fericit m-ar face insa si participarea la o etapa de WRC. Nu cred ca am un raliu preferat, consider ca fiecare dintre ele e frumos si special in felul lui.
RallyMax: Iti multumim! In final, ai cuvantul.
Bogdan Cornea: Si eu va multumesc! A fost o mare placere sa stam din nou de vorba. Pe aceasta cale doresc sa le multumesc sponsorilor : Pensiunea 7, Sophia residence, PMA invest, Fibrex, Ferma 7, Teritorial Logistic, Niagara grup; celor de la TTH Motorsport si GLL Service pentru suport technic; partenerilor media : Radio Impuls si Rallymax.ro; si nu in ultimul rand familiei si prietenilor care ma incurajeaza si sustin, iar asta imi ofera foarte multa incredere si ma face foarte fericit! Va asteptam cu drag in numar cat mai mare pe probele speciale, in schimb va promitem ca veti avea parte de spectacol! GoGoGo #67!!