- Un nou castigator de etapa in Cupa DACIA
- Andrei Mitre prima victorie la Debutanti
- Sandero 0.9 TCe cu un pas mai aproape de debutul oficial
Etapa a 5-a a Cupei DACIA 2015 s-a incheiat cu victoria echipajului Alexandru Mirea/ Dragos Despinoiu revenit in aceasta competitie dupa o pauza de aproape doi ani. Startul in Cupa DACIA pentru Alex Mirea a fost facilitat de o rocada care s-a produs in echipa pentru care activeaza, Shark Racing, el concurand practic pe masina utilizata pana la aceasta etapa de catre echipajul Gabriel Ene/ Ciprian Solomon care a decis sa continue la o alta clasa cu o alta masina.
Sapte echipaje s-au confruntat pe cei 123 km de probe speciale ai Transilvania Rally 2015 in Cupa DACIA. Primul si singurul abandon a fost semnat de juniorul Norbert Maior care secondat de Alina Pop avea sa paraseasca intrecerea in urma unei iesiri in decor pe prima speciala a zilei secunde. De altfel, Maior care venea la Cluj, primul sau raliu de asfalt din cariera dupa victoria de la Bacau se clasa pe pozitia secunda la finalul primei zile de concurs, dupa Alex Mirea.
Prima zi avea de altfel sa-i scoata teoretic din lupta pentru podium si pe Adrian Teslovan si Cseh Imre care pe proba speciala 2, Rasca (30 km) au suferit o iesire in decor ce i-a facut sa piarda peste 20 de minute. De emotii nu a scapat nici Alex Mirea care a suferit pe aceeasi proba doua usoare iesiri in decor, soldate insa doar cu avarii minore la Loganul sau. La finalul primei zile Mirea conducea plutonul urmat de Maior la 11s, Miculici la 26s, Talasman la 50s, Dragan la 57s in timp ce Mitre avea deja aproape trei minute in urma liderului, iar Teslovan peste 21 de minute.
O lupta deosebit de interesanta s-a dus in prima zi pentru pozitia a treia pentru care Bogdan Talasman/ Andrei Mitrasca, Vlad Miculici/ Rares Fetean si Adrian Dragan/ Vali Bradateanu s-au luptat intens. Castig de cauza a avut in final Vlad Miculici, clujeanul reusind sa se impuna cu un avans minim in fata celorlalti doi.
Ziua secunda care avea sa includa alte 7 probe de clasament se remarca prin atacul declansat de echipajul Dragan/ Bradateanu care reusesc dupa prima proba a zilei sa treaca de Talasman/Mitrasca si sa se apropie la 38s de Miculici/ Fetean.
Din acel moment Mirea incepe sa faca o cursa prin care sa-si conserve avansul, iar Talasman incepe sa acuze probleme de ambreiaj. Devenea evident ca lupta pentru celelalte doua trepte ale podiumului aveau sa se dea intre Miculici si Dragan. Astfel, in ciuda atacului permanet declasat de Dragan, care reuseste sa reduca diferenta de timp de la 42s la 9s, pe parcursul a patru probe speciale, Miculici reuseste a doua clasare a sezonului pe locul secund, in timp ce Dragan trebuie sa se multumeasca cu pozitia a treia, ceea ce inseamna al patrulea podium din tot atatea raliuri incheiate in 2015.
Liderul al zi al clasamentului Bogdan Talasman, incheie pe pozitia a patra, in timp ce Andrei Mitre incheie pe cinci, respectiv locul 1 la Debutanti iar Adrian Teslovan pe sase.
Alex Mirea autor a opt victorii de proba speciala obtine victoria in Trofeul DMACK care recompenseaza echipajul cu cele mai multe victorii de PS.
Transilvania Rally 2015 a reprezentat si un test pe asfalt in conditii de concurs pentru modelul Sandero 0.9 TCe ce urmeaza a debuta oficial in Cupa DACIA, model dezvoltat de Mach1 Sport Management in cooperare cu mai multi parteneri, si care a trecut recent prin imbunatatiri la nivelul transmisiei si managementului motor. George Grigorescu secondat de Cristiana Oprea (PR FRAS) a pilotat aceasta masina la Cluj in deschiderea raliului.
Concurentii Cupei DACIA se vor reintalni din nou la finalul lunii august pentru Raliul Sibiului,care vine cu o formula noua pentru traseu fiind un raliu de asfalt 100%. Atractia principala vor fi cu siguranta probele ce se vor derula pe Transfagarasan, partea nordica, o premiera pentru automobilismul modern. Este de asteptat ca Sibiul sa devina in aceste conditii scena unor confruntari mult mai intense la Cupa DACIA, fiind un raliu nou pentru toata
lumea si un raliu unde va conta foarte mult experienta navigatorilor.
In 2015 Cupa DACIA are drept partener principal UNIOR si se bazeaza pe sprijinul partenerilor tehnici: anvelope DMACK – importator COLINA MOTORSPORT, ORECA ? furnizorul echipamentului de securitate.
Pentru mai multe detalii despre Cupa DACIA puteti vizita pagina facebook Cupa Dacia ? Rally.
Credit Foto: Sorin Pop
Clasament Cupa DACIA 2015* dupa 5 etape:
- B. Talasman/A.Mitrasca 88p
- V. Miculici/ R. Fetean 74p
- P. Kelemen/G. Molnar 69p
- A. Dragan/V. Bradateanu 61p
- V. Ivan/G. Dumitru 55p
- A. Teslovan/I. Cseh 55p
- G. Ene/C.Solomon 48p
- N. Maior/A. Pop 37p
- A. Mitre/M/Capet 35p
- A. Mirea/D. Despinoiu 29p
*Se acorda un bonus de 4p pentru participare