Dupa ce in 2014 Florin Petrisor a produs surpriza la Transilvania Rally, singurul raliul la care a luat startul sezonul trecut, reusind victoria la clasa 9 si la 2 Roti Motrice, recuperand enorm dupa o iesire in decor pe “Floresti”, pilotul clujean vine in 2015 cu o surpriza. Florin va lua startul la Transilvania Rally 2015, alaturi de Iulian Ichim, pe un Citroen DS3 R1, primul model de acest fel din Romania. Masina si piesele au fost achizitionate in urma cu cateva luni, constructia avand loc in Cluj-Napoca, la Race Auto PIF, acolo unde masina a prins contur. Citroen DS3 R1 se incadreaza in Romania in clasa 9, beneficiind de un motor de 1.6 litri atmosferic cu o putere de aproximativ 125 de cai putere si un cuplu de aproximativ 165 de Nm, o cutie de viteze scurta si suspensie reglabila.
RallyMax: Salut, Florin! Dupa o ultima participare la Transilvania Rally in 2014, revii alaturi de Iulian pe probele speciale. Cat de lunga vi s-a parut aceasta pauza?
Florin Petrisor: Foarte lunga pe de o parte, dar scurta din aprilie incoace, deoarece acela a fost momentul in care ne-am apucat de treaba, de pregatirea noii masini! In aceasta pauza am luat in calcul si startul la Raliul Brasovului, pentru care am dedicat timp si pregatirii Citroen-ului Saxo cu care in 2014 am luat startul la Cluj.
RallyMax: De ce Citroen DS3? Cum ati ajuns la aceasta alegere si care au fost optiunile?
Florin Petrisor: Desi optiuni mai erau (Renault Twingo R1, Ford Fiesta R1 sau chiar si Dacia Sandero), dupa discutiile cu Iulian, considerem ca Citroen DS3 R1 este masina care poate sa fie superioara celorlalte. De asemenea, am dorit sa alegem o masina din categoria R1, datorita tendintelor FIA de a imparti masinile in grupe R, de la R1 la R5.
RallyMax: Deoarece este primul model R1 din tara, vrem sa aflam cateva detalii despre masina. Ce motor, suspensie, evacuare, etc. are masina? Cat de competitiva crezi ca este in comparatie cu Citroen Saxo, Dacia Logan, Suzuki Swift Sport, Honda Civic sau Dacia Sandero?
Florin Petrisor: Citroen DS3 R1 este o masina de grupa R1B, incadrata in Romania la clasa 9, iar deoarece in spate se afla un nume de top, Citroen Racing, cred ca acest lucru ne asigura ca masina este una performanta, lucru care ne da incredere in plus! Motorul are o capacitate cilindrica de 1.6 litri aspirat, suspensie Bilstein reglabila pe inaltime, are toate optiunile furnizate de Citroen Racing pentru setarea dinamicii si a tinutei de drum a masinii, iar cutia de viteze beneficiaza de un grup scurt.
Cat de competitiva este vom vedea pe probe, in etapele ramase de disputat! Tot ce pot spune deocamdata este ca are o tinuta de drum mai buna si o franare mai eficienta decat Saxo, dar are si un dezavantaj, avand o greutate mai mare, datorita limitarilor impuse de regulile FIA pentru grupa R1. Vom stii mai multe despre comportamentul masinii dupa testele pe care le vom efectua duminica, la Alba Iulia.
RallyMax: Cat de lung a fost procesul construirii masinii? Ati intampinat dificultati in aceasta perioada?
Florin Petrisor: Constructia in sine a durat undeva la 2 luni, iar daca la inceput nu credeam ca vom reusi sa finalizam pentru startul in Transilvania Rally, pana la urma echipa tehnica a facut posibil acest lucru si le multumesc pe aceasta cale! Chiar daca ne este un contra-candidat la clasa 9, Vlad Cosma a dat dovada de sustinere si prietenie si ne-a ajutat pe tot parcursul construirii masinii, dorind sa-i multumim si lui.
RallyMax: Dacia Logan si-a demonstrat in timp fiabilitatea, Suzuki Swift a adus de la inceput un plus de putere. Care crezi ca sunt atuurile masinii de care voi, ca echipaj, va puteti folosi in lupta pentru victorie la clasa 9?
Florin Petrisor: Deoarece masina a fost construita de Citroen Racing ca si concept, este fiabila si vom avea un plus in fata contracandidatilor prin prisma stabilitiatii si franarii mult mai eficiente decat la celelalte masini de clasa 9. Consideram ca, desi are o putere mai mica decat Suzuki, DS3-ul R1 va avea o tinuta de drum mai buna pe probele speciale. Mizam pe “pedigree-ul” ei, deoarece Citroen are experienta in construirea masinilor de curse, incepand cu modele R1 si terminand cu WRC-uri.
RallyMax: In calendar urmeaza Transilvania Rally, raliul de casa pentru tine si Iulian. Ce asteptari aveti la prima cursa cu masina, in fata propriilor fani?
Florin Petrisor: Asteptam de mult timp acest raliu, ca urmare am grabit procesul construirii pentru a termina masina la timp. Ne plac probele Transilvania Rally, ne place speciala “Belis”, iar intreg raliul va fi o provocare interesanta. Va fi un raliu de acomodare cu masina, astfel, va fi distractie cu precautie! In primul rand, ne dorim sa terminam cu o clasare cat mai in frunte si sa nu ne dezamagim fanii. La Transilvania Rally trebuie sa confirmam ca victoria din 2014 nu a fost o greseala.
RallyMax: Discutand pe termen lung, care sunt planurile si obiectivele voastre in Campionatul National de Raliuri ?Dunlop??
Florin Petrisor: Deocamdata ne dorim sa luam startul in Transilvania Rally, dupa care, daca vom avea in continure sustinerea partenerilor, ne gandim la etapa de la Sibiu si poate chiar si la cea de la Iasi!
RallyMax: Multumim! Va dorim un debut de exceptie cu noua masina si speram sa va vedem la finalul cat mai multor raliuri. Va rugam sa transmiteti un mesaj pentru fanii care vor fi pe marginea probelor la Cluj!
Florin Petrisor: Sa fie! Doamne ajuta! Iar pentru fani ce sa le zic, sincer imi pare putin rau ca nu sunt pe marginea probelor sa ma bucur de evolutia colegilor mei! Asadar haideti pe probe sa savuram spectacolul!
Echipajul #57 Florin Petrisor & Iulian Ichim multumeste partenerilor pentru sprijin: Race Auto PIF, Creative AutoCenter – Dealer Citroen Cluj-Napoca, Coratim, Napoca Business, Autolak, Danny Ungur Racing, AutoElite si RallyMax.
Foto2: RallyZoom.ro