Dupa un raliu greu la inceputul sezonului, dominat de dificultati datorita conditiilor meteo si a anvelopelor disponibile, Razvan Nechifor a pornit in Danube Delta Rally si Raliul Moldovei cu scopul de a acumula mai multa experienta, reusind la Tulcea o serie de timpi buni pe probele speciale. Din pacate, la Raliul Deltei a fost nevoit sa abandoneze de pe o clasare satisfacatoare in clasamentul debutantilor. Cu daunele reparate, Razvan a pornit in Raliul Moldovei alaturi de Bogdan Iftemie, echipajul declarandu-se multumit de evolutia de pe probele din Moldova, dupa doua zile cu schimbari de suprafata si cu conditii diferite de la o speciala la alta.
RallyMax: Salut, Razvan! Ne face placere sa povestim din nou. Sa o luam cu inceputul, etapa de la Tulcea, urmatoarea dupa interviul anterior. Ati avut probleme cu cutia de viteze in Dobrogea. Poti detalia?
Razvan Nechifor: Salutare din nou baieti, salutare fani Rallymax. Etapa de la Tulcea a fost una cu ghinion pentru noi, deoarece cutia a cedat pe etapa de legatura, intre startul din ziua doi si startul PS6 “Slava Rusa”. Am incercat sa remediem problema, sau macar sa ne ?taram? la propriu pana la final, dar am luat decizia mai cerebrala de a nu forta, si am adus acasa masina cu o cutie relativ intacta. Desi pentru noi pozitia in care ne aflam era una nesperat de buna, am considerat ca nu se merita sa periclitam participarea in etapele ce vor urma, pentru cei 60 de kilometri ramasi de parcurs in ziua doi in Delta Rally. Spun asta cu o imensa parere de rau, deoarece ne doream un loc pe podium la debutanti, date fiind conditiile in care am reusit sa luam startul.
RallyMax: Danube Delta Rally este o etapa recunoscuta pentru calitatea organizarii. Cum te-ai simtit in timpul concursului si ce parere ai despre spectatorii din oras si de pe probe?
Razvan Nechifor: Sincer m-am simtit foarte bine. Poate ca startul la SuperSpeciala din oras a durat mult mai mult decat ne-am fi dorit, insa cred ca intentiile lui Mihai nu a fost decat dintre cele mai bune. Am gasit la Tulcea probe foarte frumoase, rapide, am gasit un public mult mai prietenos decat in alte parti din tara. Ca si iesean implicat si in organizarea evenimentului Raliul Iasului Cotnari 2015, bineinteles ca imi doresc ca raliul de casa sa fie mai bun decat cel de la Delta, dar recunosc in calitate de participant, ca m-am simtit foarte bine primit.
RallyMax: Programat la doar 3 saptamani dupa etapa tulceana, Raliul Moldovei a adus o serie de timpi buni pe probele speciale pentru voi. Ce parere ai de probele speciale de langa Bacau si Moinesti?
Razvan Nechifor: Raliul Moldovei a adus pentru mine cateva noutati legate de pilotajul pe alte suprafete, cum ar fi noroiul de pe “Trebes”, respectiv “Hemeius”, si bineinteles, betoanele de pe “Moinesti”. Ziua doi ne-a adus timpi buni, am incercat sa recuperam ecartul fata de concurentii din fata, insa se pare ca aproximativ 4 secunde ne-au despartit de data aceasta de podium. Insa ca experienta de pilotaj, recunosc ca sunt inca fascinat de proba “Runcu” si “Moinesti” care mi-au placut nespus, desi admit ca ?betonata? nu e deloc pe gustul meu. Sincer mi-as fi dorit probele “Trebes” si “Hemeius” pe ?curat? pentru ca sunt probe de viteza in care momentul franarii face diferenta de timp la final. Poate la anul mama natura ne iarta.
RallyMax: Cum ai descrie evolutia voastra in Moldova in weekendul trecut? Ce crezi ca a fost bine si ce crezi ca poate fi imbunatatit?
Razvan Nechifor: E inca prea la cald sa vorbesc ce am gresit si ce am facut bine. Per total evolutia, din punctul meu de vedere, a fost una foarte buna, raportata la experienta pe macadam. Daca analizez in detaliu, si devin subiectiv cu mine, atunci poate ca mi-as reprosa cateva lucruri, dar e mult prea devreme sa am remuscari fata de cum am procedat in anumite situatii. Personal imi doresc ca evolutia mea sa fie pe un trend ascendent de la o etapa la alta, nu sa fie un boom. Imi doresc kilometri de proba si imi doresc cat mai multe raliuri terminate. Peste doi ani de acum inainte poate ca voi putea sa imi critic timpii. Deocamdata incerc sa merg cat de repede pot raportat la experienta mea ca si pilot.
RallyMax: Ati avut parte de momente la limita la aceste ultime doua etape? Povesteste-ne unul dintre ele.
Razvan Nechifor: Sincer nu prea cred ca sunt eu omul momentelor limita. Nu spun ca nu exista momente la limita, insa de fel, in masina de curse sunt putin mai diferit decat in afara ei. Incerc sa ma concentrez doar asupra probei ce o am in fata, sa procesez dictarea, si sa duc masina cat mai bine si cat mai curat. Dar nu neg ca exista situatii la limita.
RallyMax: In calendarul CNR urmeaza Transilvania Rally, a treia etapa consecutiva in doar 6 saptamani. Veti lua startul in etapa clujeana? Ce parere ai de aceasta programare a celor trei raliuri: Danube Delta, Raliul Moldovei si Transilvania Rally?
Razvan Nechifor: Poate un pic cam prea repede. Am mai zis si data trecuta, ca din punctul meu de vedere, sunt cam multe etape anul asta, cam prea adunate pentru un campionat sarac, cum e cel de la noi. Dar nu imi doresc sa reiau discutia, pentru ca daca cei mai mari de la noi nu reusesc sa se faca auziti, eu cu atat mai putin. Referitor la etapa clujeana, suntem in procent de 95% la start. Raliul pe asfalt nu e punctul meu forte, dar incepand cu acest raliu va reveni in dreapta mea Alexandru Rusu, navigatorul cu care am mers la Delta si m-am simtit foarte confortabil si cu care voi continua cel putin pana la finalul acestui campionat, dar mai mult ca sigur si anul viitor. Alex are experienta mult mai mare pe asfalt, fiind campion la karting, si cred ca impreuna vom putea face o echipa foarte competitiva la etapa clujeana.
RallyMax: Desi nu concurezi in cadrul Cupei Dacia, iei startul cu o Dacia Logan. Ce parere ai de competitorii care pornesc pe acelasi model?
Razvan Nechifor: Aici cred ca e vorba mai mult de o alegere personala. Imi doresc sa alerg in Cupa Dacia, doar ca inca nu am avut un buget consistent pentru a putea merge in cupa monomarca. Zilele trecute am avut o discutie cu George Grigorescu si cu cativa din partenerii mei, iar in cel mai scurt timp vom lua o decizie si in acest sens. Revenind la competitorii mei care pornesc pe Logan, se pare ca sunt mult mai experimentati ca mine si ca pilotaj si ca experienta pe Dacia, dar sper ca in cel mai scurt timp sa reduc din acest handicap.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Razvan Nechifor: In primul rand multumesc familiei, sotiei si tatalui meu care au fost alaturi de mine de la primul kilometru si fac eforturi uriase ca eu sa imi urmez visul, multumesc partenerilor mei principali Coriolan, Fidelis Energy, ANV Instal, Mecano Industry si Teisa Travel precum si companiilor SANOptic, Trustul de Constructii Iasi, Open Service, Kazan si nu in ultimul rand tuturor prietenilor care am uitat sa ii mentionez dar care cred in mine si sper sa creada in continuare ca putem aduce performanta in sportul cu motor si la Iasi. Salutare tuturor si ne vedem la Cluj!!!