Dupa ce a lipsit de la etapa de debut a sezonului, Sebastian Gioarsa a produs la Arad una din primele surprize: a luat startul pe un Subaru Impreza de clasa 2. Dupa aceasta participare ocazionala, Seba pregateste o noua surpriza in Campionatul National de Raliuri – la Transilvania Rally si Sibiu Rally va lua startul pe un Renault Twingo R2. Masina a fost recent achizitionata si se afla in garajul TTH Motorsport din Cluj, urmand ca Seba sa concureze intreg sezonul 2016 pe modelul R2, in timp ce participarile pe asfalt din 2015 sa reprezinte acomodarea cu masina.
RallyMax: Salut, Seba! Speram ca ti-ai pastrat entuziasmul pe care l-am vazut la Arad, unde ai concurat cu un Subaru Impreza. Cum te-ai simtit la etapa din vestul tarii, unde ai avut parte de o masina cu patru planetare? 🙂
Sebastian Gioarsa: Entuziasmul il avem cu noi de fiecare data, indiferent ca ne aflam pe probe sau in perioada de pregatire a unei etape. De multe ori e prea exagerat dar asta e frumusetea acestui sport. La Arad a inceput experienta de anul acesta, respectiv participarea cu o masina total diferita de ce am pilotat pana acum. Scopul a fost sa ne simtim bine, sa profitam de ce poate oferi o masina de acest fel si nu in ultimul rand sa ajungem cu ea la final fara nici o zgarietura (riscam sa ne afectam bugetul 🙂 )
RallyMax: Care ar fi principalele diferente pe care le-ai simtit intre o masina integrala si una de clasa 9?
Sebastian Gioarsa: Pe langa diferentele de buget? 🙂 Lasand gluma la o parte, placerea pilotajului o ai in orice fel de masina indiferent de clasa. Absolut normal ca o integrala iti da alte senzatii, te ajuta mai mult in situatii limita, nu “muncesti” la fel de mult, are viteze mult mai mari dar si franari mai eficiente.
RallyMax: Zilele trecute am auzit unele zvonuri, conform carora pregatesti o surpriza la urmatoarea etapa, Transilvania Rally. Ne poti spune despre ce e vorba?
Sebastian Gioarsa: Asa este, zilele trecute parcul TTH Motorsport s-a marit si a venit sora mai mica a Clio-ului R3T, un Renault Twingo R2 Evo. Masina este deocamdata doar in specificatie de asfalt, urmand ca in maxim o luna sa avem si kit-ul de macadam. Debutul masinii va fi la Cluj si cu siguranta vom fi prezenti cu ea si la Sibiu luna viitoare.
RallyMax: De unde provine masina si pe baza caror motive ai decis trecerea la un model R2?
Sebastian Gioarsa: Inca de anul trecut imi doream trecerea la o clasa superioara si solutia optima (din toate punctele de vedere, in special buget) a fost un model R2. Cautarile si tratativele dureaza de mai mult de un an si intr-un final am reusit sa gasim masina care corespundea tuturor cerintelor, respectiv cost achizitie si intretinere. Sper ca am facut alegerea buna.
RallyMax: Ce planuri ai cu noua masina? 2015 este un an de pregatire si acomodare cu ea sau vei incerca un program in a doua jumatate a sezonului?
Sebastian Gioarsa: De la inceput am stabilit ca acest an sa fie unul de pregatire, acomodare si imbunatatire a pilotajului. Pentru ce a mai ramas din acest campionat vom mai experimenta inca o etapa de macadam cu integrala iar la cele 2 etape de asfalt ne vom acomoda cu Twingo pentru sezonul viitor, cand intentionam sa ne batem la locurile de pe podium.
RallyMax: Stim ca Dan Feurdean ti-a promis ca iti va fi alaturi daca vei concura cu o masina integrala. In cazul participarii cu noua masina veti continua colaborarea sau vei schimba copilotul?
Sebastian Gioarsa: Datorita indisponibilitatii, Dan a fost nevoit sa renunte la participarea in competitii inca de acum 2 ani iar intelegerea noastra, mai in gluma mai in serios, a fost ca la un moment dat sa refacem echipajul, chiar si ocazional, dar doar cu o masina integrala (mai potrivita pentru oameni cu “greutate” 🙂 . Pentru etapele cu 2RM (Renault Twingo), la Cluj si Sibiu, o voi avea in dreapta pe Raluca.
RallyMax: In calendarul CNR urmeaza Transilvania Rally, etapa de casa pentru tine. Ce apreciezi in acest an la etapa clujeana?
Sebastian Gioarsa: Desi un raliu pe care l-am asteptat cu mare interes an de an, s-a dovedit cu ghinion la fiecare participare. Sper ca anul acesta sa am mai multa sansa si sa ma pot bucura de toti kilometrii de proba cu noua masina. Surpriza neplacuta pentru acest an este neincluderea cunoscutei probe Tarnita (din cauza unor lucrari de reabilitare) iar cea placuta este noua configuratie a probei Dangau cu lungime de aproape 30 km. In continuare dezamagirea mea mare este imposibilitatea organizarii unei superspeciale in centrul Clujului asa cum deja este o practica la toate celelalte etape din CNR, superspeciala care sunt convins ca ar fi atras foarte multi spectatori si ar fi promovat intens evenimentul.
RallyMax: In final, te rugam sa transmiti un mesaj prietenilor si spectatorilor, pentru a-i convinge sa fie prezenti pe probele Transilvania Rally in perioada 17-18 iulie.
Sebastian Gioarsa: Transilvania Rally este prima etapa din a doua jumatate a campionatului deci lupta pe probe va fi mai dura ca niciodata, lista de inscrieri va fi cu siguranta numeroasa, Clujul are traditie in motorsport inclusiv in organizarea de evenimente, vremea se anunta prielnica, intr-un cuvant cadrul ideal pentru o prezenta in numar cat mai mare pe probe.