Transilvania Rally, a doua etapa de asfalt programata in 2015 in Campionatul National de Raliuri, s-a desfasurat pe asfaltul si pe macadamul de langa Cluj-Napoca, unul din centrele importante ale motorsportului din Romania. La start s-au aliniat 7 echipaje in Cupa Dacia, printre care si debutantii Norbert Maior, insotit de Alina Bianca Pop, si Andrei Mitre, care l-a avut in dreapta pe Mihai Capet. Surpriza de la Cluj a fost data de revenirea la bordul unui Logan a lui Alex Mirea, pilotul care a concurat in cadrul cupei monomarca in sezoanele trecute.
Raliul clujean a debutat cu prezentarea echipajelor din Piata Unirii, punctul zero al orasului, acolo unde spectatorii au avut ocazia sa vada de aproape masinile de concurs si sa povesteasca cu pilotii si copilotii.
Ziua intai de concurs a programat patru probe speciale, intre care s-au aflat 3 din cele mai interesante ale raliului: regina ?Rasca?, o proba in coborare in lungime de aproape 30 de kilometri, ?Floresti?, o speciala rapida si scurta desfasurata pe un macadam alunecos, dar si superspeciala de la Polus Center din Cluj-Napoca, acolo unde spectatorii s-au strans in numar mare.
Chiar daca a fost prima proba de la revenirea in Campionatul National de Raliuri, PS1 Floresti a fost adjudecata de Alex Mirea, care insotit de Dragos Despinoiu, s-a instalat in pozitia de lider, pe care avea s-o pastreze pana la finalul celor 120 de kilometri cronometrati. Surpriza de la Bacau, Norbert Maior, venea al doilea pe proba, urmat de Adrian Dragan si Vlad Miculici, toti la aproximativ 2 secunde de lider. A doua speciala a raliului avea sa stabileasca si clasamentul final din prima zi, cu un Mirea care isi mareste avansul, urmat la 16 secunde de Norber Maior, la prima proba de asfalt din cariera, si clujeanul Vlad Miculici, in timp ce Bogdan Talasman il depaseste pe Adrian Dragan, iar Adrian Teslovan pierde peste 20 de minute dupa o iesire in decor.
A treia speciala aduce prima victorie de speciala la Cluj pentru Norbert Maior, care micsoreaza distanta fata de lider, in timp ce speciala-spectacol din parcarea centrului comercial Polus Center nu aduce nicio modificare in clasamentul Cupei Dacia: Alex Mirea conducea, urmat la 11 secunde de Norbert Maior, la 26 de Vlad Miculici, la 50 de Bogdan Talasman, la 57 de Adrian Dragan si la o distanta mai mare de Andrei Mitre si Adrian Teslovan.
Ziua secunda a Transilvania Rally a debutat cu parcurgerea in sens invers a specialei regina, ?Rasca?, in urcare, numita ?Dangau?, acolo unde Alex Mirea a obtinut o noua victorie. Cei aproape 30 de kilometri de speciala au adus doua mari schimbari: Norbert Maior a fost nevoit sa abandoneze in urma unei iesiri in decor spre finalul probei, iesind in sant dupa un viraj strans. Desi masina nu a suferit avarii mari, juniorul impreuna cu copilotul sau, Alina, nu au reusit sa revina pe drum datorita unei probleme cu o planetara. In acelasi timp, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca au avut parte de dificultati pe urcare, acuzand o lipsa de putere, care i-a facut sa piarda timp pretios. Astfel, Vlad Miculici si Rares Fetean urcau pe pozitia secunda, in timp ce Adrian Dragan si Valentin Bradateanu avansau pana pe podiumul clasamentului provizoriu al Cupei Dacia.
Din acest moment, cu un avans de 38 de secunde in fata lui Dragan, Miculici a inceput o cursa de conservare, deoarece un atac asupra liderului Mirea ar fi insemnat un risc inutil. Acuzand inca probleme cu puterea motorului si mai apoi cu ambreiajul Loganului, Talasman a incercat un ritm cat mai bun pe probele lungi de sambata, fiind suficient doar cat sa-si pastreze a patra pozitie in clasamentul general.
Urmatoarele probe au continuat intr-o nota conservatoare pentru majoritatea echipajelor, Alex Mirea si Dragos Despinoiu reusind alte victorii de proba, in timp ce Adrian Teslovan si Cseh Imre au obtinut cel mai bun timp pe superspeciala din Turda. PS ?Salicea?, penultima a Transilvania Rally, a adus prima victorie de proba din cariera pentru Andrei Mitre, o confirmare ca juniorul progreseaza alaturi de Mihai Capet si ca, in viitor, va avea un cuvant de spus in lupta pentru pozitiile fruntase ale Cupei Dacia.
La final, dupa 11 probe speciale, invingator in Cupa Dacia la Transilvania Rally a fost Alex Mirea, revenit dupa o pauza destul de lunga in Campionatul National de Raliuri. Alaturi de Dragos Despinoiu, pilotul a avut parte si de incidente pe probe, ratand o intersectie si lovind de 2 ori masina, de fiecare data cu daune minore. Pe locul secund s-a clasat echipajul format din Vlad Miculici si Rares Fetean, care, desi si-a propus victoria la etapa de casa, a fost nevoit sa se multumeasca cu un loc 2 extrem de valoros in economia campionatului.
Podiumul a fost completat de Adrian Dragan si Valentin Bradateanu, care au incercat sambata sa revina si sa atace pozitia secunda, terminand la final la aproape 9 secunde de Vlad Miculici. Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca, desi au avut probleme cu motorul masinii, momente la limita in care puteau incheia raliul intr-un mod nefericit, au reusit un loc patru muncit care le consolideaza avansul in fruntea clasamentului Cupei Dacia, fiind in continuare favoriti la titlu in 2015.
Cu un progres vizibil de la o etapa la alta, Andrei Mitre a reusit locul al cincelea, fiind insotit de Mihai Capet si pe prima pozitie in clasamentul debutantilor Cupei Dacia, in timp ce Adrian Teslovan si Imre Cseh au fost nevoiti sa se multumeasca doar cu locul sase, din cauza timpului pretios pierdut in prima zi.
Credit foto: RallyZoom.ro, RallyPhoto.ro, Liana Toma.