Cu un nou podium in cadrul clasei 9, Radu Necula continua in 2015 progresul, dupa ce a debutat in Campionatul National de Raliuri in 2014. Dupa rezultatele de la Sibiu Rally, lupta pentru podiumul clasei va fi una foarte stransa la ultimele doua raliuri ramase, ambele pe macadam, suprafata pe care Radu se simte din ce in ce mai bine, cu fiecare kilometru parcurs in regim de proba speciala.
RallyMax: Salut, Radu! Ultima etapa a Campionatului National de Raliuri a adus echipajele pe celebrul Transfagarasan. Cum v-ati simtit la start pe unul din cele mai frumoase drumuri din Romania si cat de grea vi s-a parut proba?
Radu Necula: Salut RallyMax! Senzational, probabil este o combinatie care nu se va mai repeta prea curand, vreme deosebit de dificila pe cel mai frumos drum din tara, si suntem foarte bucurosi ca am terminat raliul cu un rezultat bun. Desi a fost o etapa scurta, a fost neasteptat de obositor din cauza conditiilor de rulare.
RallyMax: Cum ai descrie evolutia voastra de la Sibiu Rally? Care au fost momentele cu care esti multumit si care sunt cele in care stii ca ai fi putut avea o prestatie mai buna?
Radu Necula: Nu a fost cea mai buna performanta de pana acum dar suntem multumiti ca am reusit al 5-lea podium consecutiv al anului. Am gravitat in jurul pozitiilor 5-6 pe probele speciale, diferenta pentru podium reusind-o doar pe cele 2 coborari pe Transfagarasan. Nici nu as putea sa spun de ce nu am avut un ritm mai bun, in special pentru ca pe cele 2 coborari de la Balea Lac, unde timpii nostri au fost buni, am avut ezitari mari din cauza cetii dense. Unde auzeam in dictare o distanta mai mare de 50 de metri, rezultatul era invariabil o frana dupa primii 20 de metri, restul tatonand acceleratia pana in sfarsit aparea si virajul mult cautat. Asadar a fost o surpriza cand am vazut cat timp recuperasem dupa cele 2 probe si trebuie sa ne dam seama pana la urmatorul raliu daca problema se trage dintre volan si scaun sau din alta componenta mai usor de inlocuit a masinii 🙂 .
RallyMax: Ai avut parte de o lupta interesanta pe final de raliu cu Horia Chirigut. Unde crezi ca ai reusit sa transezi lupta in favoarea ta, terminand raliul pe locul 3 in cadrul clasei?
Radu Necula: Pe coborari, dar am riscat prea mult pe PS8 unde, stiind ca avem un avantaj de peste 20 de secunde in fata lui Horia si a lui Csongor, am mers la conservare. Si bine ca ne-am conservat atat de mult incat ne-am trezit la 3 secunde de a pierde podiumul. Lectie pentru viitor.
RallyMax: Vremea schimbatoare de pe Transfagarasan si includerea probei ?Baraj? in aceeasi bucla au pus probleme echipajelor in alegerea anvelopelor. Ai avut probleme in alegerea lor, tinand cont ca pe a doua bucla la Balea Lac era ceata? Ce strategie ai abordat?
Radu Necula: Cred ca pe prima bucla de sambata puteam sa avem timpii putin mai buni daca riscam si alegeam slick-uri taiate pe ambele punti in loc de anvelope de ploaie spate si slick-uri fata. Mai mult de atat, o problema a fost ca am ales sa mergem cu 2 rezerve in masina in caz ca se schimba vremea, decizie care a afectat simtitor greutatea masinii si implicit timpii nostri. Totusi, per total nu pot sa spun ca am pierdut o treapta mai inalta pe podium din cauza tipului sau a numarului de anvelope, asadar deciziile nu au fost gresite.
RallyMax: Luand in considerare conditiile meteo de la startul PS7, crezi ca aceasta proba ar fi trebuit sa fie anulata?
Radu Necula: Nu, absolut deloc. Suntem piloti de raliu si asta implica rularea in orice conditii de vreme sau carosabil, in limitele de siguranta pe care fiecare le simtim in momentul respectiv. Eu gasesc mai periculos mersul, spre exemplu, la Raliul Deltei, prin padure cu 180 km/h, cu multi copaci foarte solizi la 2 metri in ambele parti ale unui drum lat cat masina. O coliziune cu un copac la acea viteza nu poate avea consecinte fericite.
RallyMax: Lupta pentru podiumul clasei 9 este foarte stransa dupa etapa de la Sibiu. Care va fi abordarea voastra pentru a cuceri cat mai multe puncte si care e obiectivul final?
Radu Necula: Sunt sigur ca toate echipajele implicate in duel vor urmari victoria la ultimele 2 etape si asta vom face si noi, in special pentru ca am avut un ritm in crestere constanta pe macadam si ma simt din ce in ce mai confortabil pe aceasta suprafata. Ramane de vazut cum se vor desfasura socotelile dar obiectivul nostru este un loc pe podium la finalul anului si terminarea sezonului cu 8 din 8 raliuri complete.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Radu Necula: Vreau sa aplaud publicul prezent pe probele speciale din jurul Sibiului si sa felicit organizatorii pentru atragerea unui numar atat de mare de spectatori, in ciuda vremii rele. De asemenea, tin sa multumesc partenerului nostru principal, Bella Casa, fara de care prezenta noastra in sezonul competitional 2015 nu ar fi fost posibila.