Prima jumatate a sezonului a fost dominata pe probele speciale de juniorul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini, care a reusit victorii la 4 din 5 etape, iar la Raliul Moldovei a luat startul cu un Citroen DS3R3T pentru a pregati o etapa JuniorWRC. Cu un avans considerabil, Simone s-a detasat si este favorit la titlul national, fiind urmat in clasament de Edwin Keleti, Gergo Szabo si Bogdan Marisca, despartiti de putine puncte si aflati intr-o lupta interesanta pentru locul secund sau chiar pentru titlul de campion national in cazul in care Tempestini Junior are probleme.
Lupta pe cei 80 de kilometri de la Sibiu va fi scurta, iar echipajele vor fi nevoite sa atace de pe prima proba, “Paltinis”, desfasurata in urcare, urmata dupa o regrupare de acelasi traseu parcurs in coborare. Dupa rezultatele din 2015, Simone Tempestini pleaca cu prima sansa, urmat de celelalte modele R5, superioare celor de clasa3. Astfel, Bogdan Marisca, Dan Girtofan sau Marco Tempestini se vor lupta cel putin pentru podium, daca nu pentru prima pozitie in clasamentul general. Desi cu o masina usor inferioara, Gergo Szabo a aratat si la Cluj ca se poate bate de la egal la egal cu celelalte modele de clasa 2, in timp ce Sorin Badea a facut trecerea pe o Fiesta R5 si poate pune probleme celor din frunte, desi se afla la prima experienta pe o astfel de masina. In final, Edwin Keleti ramane sub semnul intrebarii, fiind inscris cu Fordul Fiesta R5, dar zvonurile spun ca pilotul clujean va porni cu vechiul sau Mitsubishi Lancer EVO X de clasa 3.
In cazul in care Keleti va porni cu o masina de clasa 3, lupta va fi mai interesanta in cadrul fostei grupe N4, unde lista de inscrieri este poate cea mai numeroasa din 2015. Pe langa prezenta constanta a lui Horatiu Savu si a lui Florin Crisan, la Sibiu revin Rares Tomita, Razvan Trisnevschi si Andrei Cascaval, in timp ce principalele surprize sunt date de trecerea lui Florin Tincescu pe o masina integrala (Subaru Impreza) si de revenirea lui Vali Porcisteanu pe un Mitsubishi EVO, pitesteanul urmand sa porneasca la Sibiu alaturi de Jonny Smith, prezentator in cadrul unei emisiuni TV in Anglia. La start se afla nume importante, care, speram noi, vor crea spectacol in cadrul unei lupte cu secundele pe asfaltul din judetul Sibiu.
O alta clasa mai numeroasa decat am fost obisnuiti in 2015 este cea dedicata masinilor cu 2 Roti Motrice: pe langa prezenta obisnuita a lui Raul Badiu, clasa 5/6 va alinia la start si pe Sebastian Barbu, care schimba EVO-ul inchiriat de la Colina Motorsport pentru Renault-ul Clio R3 preparat de TTH Motorsport, aceasta fiind prima prezenta a masinii de concurs intr-o competitie oficiala in Romania. Dupa debutul cu Renault-ul Twingo R2 de la Cluj, Sebastian Gioarsa continua si la Sibiu Rally Challenge acomodarea cu noua masina, in timp ce Gabriel Ene continua procesul de invatare pe Peugeot-ul 208 R2. In final, mentionam la start si pe Mihai Manole, Cristian Toader dar si pe Andrei Museteanu, care porneste la Sibiu pe Renault-ul Clio cu care a concurat si in 2014. Dupa iesirea in decor de la Cluj, in care Citroen-ul DS3 a fost avariat serios, Adrian Raspopa nu apare pe lista de inscrieri. Suntem curiosi daca il vom mai vedea la start in acest sezon.
Din nou cea mai populata, clasa 9 va alinia la start aproximativ 20 de echipaje, printre care si cele de la cupele monomarca: Cupa Dacia si Suzuki Swift Cup. De mentionat este revenirea lui Adrian Grigore la bordul Hondei Civic cu care s-a impus in sezoanele trecute, in timp ce in lupta pentru victorie se vor inscrie, asa cum ne-au obisnuit, multe echipaje. Vlad Cosma doreste sa-si conserve avansul castigat dupa ultimele doua victorii, Alex Ardelean isi propune sa fie invingator pe probele de acasa, in timp ce Csongor Szabo si Radu Necula au toate sansele sa se impuna pe probele de asfalt de langa Sibiu. Calin Bucur va lua startul cu Suzuki-ul Ignis cu care in 2014 s-a impus la categoria sa in Sibiu Rally Challenge, in timp ce Cristi Cotan va fi foarte rapid pe probele preponderent in urcare. In cadrul Cupei Dacia, absenta lui Vlad Miculici e compensata de revenirea lui Viorel Ivan, astfel incat Bogdan Talasman va avea de muncit pentru a obtine suficiente puncte pentru a-l mentine favorit in lupta pentru titlu. Adrian Dragan va astepta orice greseala a pilotului din Buftea, in timp ce Adrian Teslovan si juniorii Norbert Maior, Andrei Mitre si Filip Badina pot produce surprize. In cadrul Suzuki Swift Sport Cup, lui Vlad Cosma si Alex Ardelean li se alatura si Horia Chirigut in lupta cu secundele pe “Paltinis” si “Transfagarsan”, in timp ce prezenta lui Ioan Zarug va spori spectacolul.
Din pacate, clasa 11 este slab populata, cu doar 3 piloti inscrisi: Marius Klein, pilotul care intotdeauna vine la Sibiu tocmai din Germania, Thomas Abraham si Romulus Preda. La start se aliniaza si 4 masini de clasa 15: cele trei Ford-uri Escort cu prezenta carora ne-am obisnuit la etapele de asfalt din CNR, dar si un Renault 12 Gordini, pilotat de Petru Constantinescu. Clasa 12 va avea la start doua masini: un Renault Clio Williams pilotat de Dan Pohariu si o Dacia Sport pilotata de Gabriel Miclausu.
Sibiu Rally Challenge, una din competitiile organizate de catre sibieni in 2015, a strans la start 10 masini, principalii favoriti fiind Alex Filip, Jean Tatu si Hermann Melzer, dar si Florin Voicu, care va lua startul cu un superb Ferrari 430 Challenge. Lorincz Borbely se prezinta la start cu un BMW 2002, Dimitrios Vergitsis cu un Fiat Punto Abarth Kit Car, in timp ce prezenta sibienilor Ioan Rogoz, Cristian Tudosie si George Marcu va fi completata de Nicusor Fota, care porneste pe o superba Dacia 1300.
23 de echipaje s-au inscris in Sibiu Classic Challenge, competitia care duce masinile istorice pe speciala “Paltinis” si pe Transfagarasan. Prezenta lor va fi, cu siguranta, un pol de interes pentru spectatori, printre masinile prezente numarandu-se modele ca Fiat 1200 Spyder, Fiat 850, Ford Capri, Porsche, Maserati, un VW Golf I GTI, o Dacie 1310, dar si un VW Transporter Westfalia.
Va asteptam la Sibiu pentru un weekend automobilistic de excepte, in care motorsportul va fi la inaltime: la propriu si la figurat. Prezenta masinilor de curse pe Transfagarasan reprezinta un eveniment care nu trebuie ratat! In articolul publicat ieri pe RallyMax gasiti si informatii despre probele speciale.