In randul debutantilor de la Transilvania Rally s-a aflat si numele lui Sorin Moldovan, un pilot care a luat startul in primul raliu din cariera sa cu scopul principal de a se distra si a-i face placere sa concureze pe probele speciale. Pilotul a absolvit cursurile scolii de pilotaj Danny Ungur Racing si a pornit in cursa clujeana alaturi de Tudor Vasile pe o Dacia Logan.
RallyMax: Salut Sorin! Poveste-ne de unde provine pasiunea ta pentru motorsport?
Sorin Moldovan: Pasiune e mult spus – e o placere, o distractie pentru mine, un vis cum imi place mie sa spun. Totul a inceput in cercul meu de prieteni, 99% povesteam despre masini si intreband pe unul altul am cunoscut oameni in domeniu si am urmat cursurile de pilotaj cu Danny Ungur. Apoi am achizitionat o masina cu care am inceput de jos, cu VTM, fiind deja “pilot licentiat”, cu eforturi foarte mari pe partea financiara, dar cum se zice – pentru vise dai oricat. Ori de cate ori o sa am posibilitatea, o sa particip pentru acumularea de experienta si cu un singur obiectiv – sa ajung la finish facand toate din placere si distractie.
RallyMax: Ai debutat in Campionatul National de Raliuri, la Transilvania Rally. Cum au decurs pentru tine ostilitatile la aceasta etapa?
Sorin Moldovan: A fost un vis…un vis realizat cu cele mai mari emotii din lume, pe o caldura infernala. Am reusit astfel sa slabesc doua kilograme in doua zile. Dupa terminarea raliului pot spune ca am fost cel mai fericit. Am ajuns la finish facand totul din placere si astfel mi-am atins obiectivul.
RallyMax: Fiind primul tau raliu, a fost pentru prima data cand ai fost nevoit sa asculti dictarea navigatorului. Cum ti s-a parut aceasta situatie, fiind o noutate pentru tine?
Sorin Moldovan: Dictarea a fost pentru noi o adevarata aventura deoarece ne-a lipsit experienta atat pentru mine, cat si pentru Tudor. In ciuda acestui fapt, pot spune ca au fost pierderi putine si reveniri rapide datorita incredererii in cel din dreapta.
RallyMax: Ai hotarat sa iei startul in acest raliu la bordul unei Dacii Logan, inchiriata de la Danny Ungur Racing, unde managerul echipei, Dorin Costea, a fost mereu alaturi de voi incepand de la recunoasteri si pana la finalul cursei. Ai reusit sa te acomodezi rapid cu tinuta de drum a masinii?
Sorin Moldovan: Am hotarat sa particip impreuna cu managerul clubului Danny Ungur Racing, Dorin Costea, acesta fiind printre singurii care stia cat mi-am dorit sa particip la un raliu, sa iau startul cu Dacia Logan …o masina care iti accepta multe erori si iti permite o acomodare rapida la pilotajul sportiv.
RallyMax: Totusi ati avut parte de un moment putin mai delicat la startul uneia dintre probe, situatie in care ati fost penalizati cu aproape 10 minute. Ne poti relata mai exact ce sa intamplat?
Sorin Moldovan: Pe coborarea pe “Dangau” am ajuns la start inaintea altei masini, in ciuda lipsei de experienta si penalizarii primite pentru ca am plecat cu un minut mai devreme. Dar dupa cum spuneam si mai devreme am facut totul cu o placere “nebuna” si chiar nu sunt suparat deloc.
RallyMax: Cum a decurs colaborarea ta cu navigatorul Vasile Tudor? Veti mai lua startul impreuna in viitoarele tale participari?
Sorin Moldovan: Navigatorul meu, “asta micu” cum ii spun eu, chiar a facut minuni, el aflandu-se de asemenea la prima experienta de acest gen. S-a descurcat de minune. O singura problema a avut la finalul raliului, a ramas fara voce 🙂 dar bineinteles acest lucru nu ma impiedica sa imi doresc si alte colaborari impreuna.
RallyMax: Care este cel mai mare vis al pilotului Sorin Moldovan?
Sorin Moldovan: Visul meu cel mai mare s-a implinit odata cu debutul de la Cluj. Bineinteles ca mai am si alte vise, dar le voi dezvalui la momentul potrivit.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Sorin Moldovan: Va multumesc pentru interesul acordat! Sper ca fanii raliurilor din Romania sa se intoarca pe marginea probelor speciale intr-un numar cat mai mare.
Foto: RallyZoom.ro & Bogdan Barabas