RallyMax: Salut Mihai sau Mita, asa cum te stiu prietenii si fanii din lumea motorsportului! Felicitari pentru evolutia din CNVC de anul acesta, cu prezente sporadice la start dar care reuseste de fiecare data sa starneasca urale de admiratie de pe margine. Povesteste-ne de unde provine pasiunea ta pentru motorsport?
Mihai Trifu: Se trage din familie – de mic copil m-am invartit in jurul masinilor, a tot ceea ce se invarte, suna, baraie are motor si merge. De la varsta de 12 ani am inceput sa fac karting si de atunci povestea a continuat pana in prezent.
RallyMax: Pe langa Coasta, alergi si in campionate de karting si ai mai avut si cateva aparitii in trecut in CNR. Cum combini aceste ramuri ale motorsportului si care este preferata ta?
Mihai Trifu: Preferatul meu este kartingul. De combinat, nu le poti combina – fiecare ramura are farmecul ei si e bine sa te axezi pe ceva si sa incerci sa faci acel lucru cat mai profesionist.
RallyMax: In trecut ai concurat pe un VW Golf iar acum ai ales o Dacia Nova, o prezenta exotica, azi, pe traseele din Romania. Ce te-a determinat sa faci aceasta alegere si ce ne poti spune despre masina ta de curse?
Mihai Trifu: Debutul in automobilism l-am facut cu un Volkswagen Golf pregatit de Viteza in Coasta, pe care am incercat sa-l dezvolt astfel incat sa merg cu el la limita masinii. Cand nivelul competitional a crescut, am fost nevoit sa imi schimb materialul de concurs ca sa pot tine pasul.
De ce Dacia Nova? Am avut noroc sa o gasesc pe ea. Stiam de mult timp de aceasta masina, dar era un vis sa fie a mea, iar apoi visul s-a indeplinit. Masina are un motor de VW 2.0 16v aspirat ce dezvolta 230 de CP, pregatit in Germania, sistem de franare cu discuri ventilate pe fata si spate, etrieri AP Racing cu 4 pistonase si respectiv 2 spate, iar suspensia e una Bilstein reglabila, cu alte modificari, fiind si foarte usoara.
RallyMax: Clasa H2 in CNVC este o clasa disputata si dificila. Ce satisfactii ai in lupta cu masinile superioare de la clasa?
Mihai Trifu: Este o clasa dificila, unde lupta este foarte stransa, dar iti da motivatie multa si satisfactie in acelasi timp, deoarece indiferent de pozitia in clasament ocupata la final, ai luptat pentru locul respectiv!
RallyMax: Prezenta Daciei Nova pe urcarile din CNVC a atras in acest sezon aprecierea fanilor. Ce consideri ca apreciaza mai mult – prezenta unei masini romanesti performante sau evolutia pilotului?
Mihai Trifu: Eu consider ca toate detaliile masini o transforma in ceva frumos si de apreciat.
RallyMax: Care e urmatorul pas pentru tine? Fiind aproape de finalul sezonului, putem discuta despre 2016. Vei continua cu aceeasi masina sau vei face trecerea catre ceva superior?
Mihai Trifu: Am sa incerc sa ma axez fie pe karting, fie pe Viteza in Coasta si sa parcurg un campionat intreg.
RallyMax: Care este cel mai mare vis al pilotului Mita Trifu?
Mihai Trifu: Sa reusesc sa particip in Campionatul National de Raliuri.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Mihai Trifu: Si eu va multumesc si sper sa va pot dezvalui de acum incolo vitorul meu in motorsport.