RallyMax: Salutare Danny! Ne face mare placere sa stam din nou de vorba, acum la final de sezon, perioada in care se implineste un an de la lansarea Danny Ungur Racing! Din exterior, 2015 a fost un an plin pentru tine si echipa ta. Povesteste-ne in detaliu cum a decurs anul pentru Daniel Ungur?
Danny Ungur: Salutare si va multumesc in numele intregii mele echipe pentru materialele pe care le-ati realizat cu noi si despre noi pe tot parcursul anului.
Si din interior, anul 2015 a fost un an plin de activitati profesionale de succes pentru proiectul Danny Ungur Racing. Si inca nu s-a terminat 🙂 . Este foarte interesant pentru mine sa observ ca orientandu-ne dupa nevoile si necesitatile pietei si prin insusirea unui mod profesionist de prezentare si desfasurare al activitatilor echipei, lucrurile ?se leaga? intre ele si totul decurge intr-un mod firesc in pozitionarea noastra cat mai sus. Aceasta atitudine pe care am imbratisat-o cu totii in echipa Danny Ungur Racing ne-a confirmat, intr-un timp scurt, ca proiectul pe care l-am initiat la sfarsitul anului trecut este un proiect orientat spre performanta si care da rezultate. Rezultatele foarte bune sunt confirmate de cursurile de defensive driving sustinute pentru companii, atat la nivel local cat si national, a cursurilor de pilotaj sportiv precum si a campaniilor sociale pe care le-am sustinut impreuna cu partenerii institutionali, dar si de rezultate campaniei de promovare a imaginii mai-vechiului meu partener MOL Romania. Nu in ultimul rand, rallycoaching-ul, cel mai nou concept de training in motorsport, initiat de noi, s-a dovedit a fi foarte bine receptat de pilotii si viitorii piloti din campionatele nationale.
RallyMax: Odata cu lansarea Danny Ungur Racing ai inceput sa investesti in logistica cu sprijinul anumitor parteneri, dar si sa recrutezi in jurul tau. Esti multumit de cum au evoluat lucrurile pentru Danny Ungur Racing, si mai mult, esti multumit de ce a realizat echipa Danny Ungur Racing in acest interval de timp?
Danny Ungur: Sunt intr-adevar foarte multumit de toti oamenii din echipa. Am reusit sa recrutez tineri inteligenti, dedicati si pasionati de ceea ce facem si care sunt in permanenta conectati la tot ce se intampla in motorsport, in automobilism dar si in societate. Suntem cu totii intotdeauna implicati in activitatile echipei, indiferent ca este vorba despre competitii, cursuri, campanii sociale si de comunicare sau evenimente. Suntem constienti de faptul ca mesajele, feedback-urile si in primul rand rezultatelor absolventilor cursurilor noastre trebuie sa fie unele pozitive pentru ca ele ne recomanda iar acest fapt ne-a motivat sa ne dezvoltam mult mai mult si din punct de vedere profesional. De exemplu, pregatirea si atitudinea profesionista a echipei noastre ne indreptatesc sa afirmam ca in urma absolvirii lor, cursurile de conducere defensiva Danny Ungur Racing transforma un detinator de permis de conducere intr-un sofer inteligent si intuitiv, cu mai multa incredere in sine si cu mai multe cunostinte de a anticipa situatiile din trafic si de a conduce in siguranta.
RallyMax: Dupa experienta de la Transilvania Rally la bordul unui Mitsubishi Evo 7 de Grupa H, a urmat, acum la final de sezon, sa iei startul la ATA Racing Show, la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo X R4, ambele masini fiind preparate in atelierele Colina Motorsport. Stiind ca in trecut ai mai pilotat un model in configuratie R4, Subaru Impreza, suntem curiosi sa ne prezinti o mica comparatie intre cele doua modele japoneze.
Danny Ungur: Nu e usor sa dai un raspuns la aceasta intrebare pentru ca ?le iubesc pe toate 4?, inclusiv Skorpionul din Ungaria cu care am concurat 2 sezoane.
Toate masinile au suflet, sunt particulare, se deosebesc prin ceva anume si aici conteaza si pregatirea/prepararea lor si ce echipamente au in dotare, mecanicii in timpul competitiei care te fac sa ai incredere in ?fier?, plus copilotul care am mai spus, are un rol foarte important, el face 30% din rezultat, 30% pilotul si 40% masina si prepararea ei de catre mecanici, inginer (aici as putea include toata echipa, pregatirea – anvelope – si asa mai departe).
Iti dau un exemplu tehnic: poti sa participi cu un Mitsubishi nerevizuit cu presiune slaba in turbo, cu transmisia slaba sau nerevizuita si un set-up neadecvat suprafetei probei, iar dupa te urci intr-un Subaru revizuit, care ti se pare mult superioara, ?o racheta?. Desi au aceeasi sigla pe capota, masinile nu seamana una cu alta, sunt multi factori de care depinde rezultatul final, inclusiv echipa tehnica, dintre care as mentiona ultima cu care am lucrat, Colina Motorsport, care a pus la dispozitie la Transilvania Rally si la ATA Racing Show un material tehnic foarte bun.
In concluzie, nu pot sa stabilesc un verdict definitiv. Ambele mi-au placut si le-as pilota, oricand as avea ocazia, din nou!
RallyMax: In urma cu cateva zile ai postat pe o retea de socializare o filmare onboard de la Wales Rally GB 2008, unde ai participat alaturi de Sebastian Itu. Te rugam sa ne povestesti aceea experienta, pe care ai catalogat-o ca fiind “Cel mai greu raliu din cariera ta”.
Danny Ungur: Cred ca orice participare in WRC e de poveste pentru orice pilot, indiferent de nivelul lui; sa ajungi acolo e un vis implinit pentru orice pilot. Sa ajungi, fie ca pilot, fie ca fan, sa participi la 2 raliuri care au facut istorie in motorsport, Wales si Finland Rally – povestea celor doua raliuri la care am luat startul cu Sebi Itu ar fi prea lunga pentru acest interviu. Trebuie doar sa mentionez ca la ambele etape am lucrat cu echipa Tommi Makinen Racing, din care facea parte si Tapio Laukkanen, Pasi Hagstrom si Esko Reiners.
Incep cu etapa din Finlanda, un raliu foarte lung si obositor, cu un program “infernal” de recunoasteri, dificil prin configuratia probelor speciale, cu foarte multe viraje pe varf de panta care ne-au dat foarte multe batai de cap in dictarea facuta la recunoasteri. Lungimea raliului si a probelor speciale, a etapelor de legatura au contribuit la dificultate, dar pentru noi nu a contat – ne doream sa fim acolo, sa participam intre “cei mari”. A fost un debut dur
deoarece nu eram constienti de ce vom gasi pe probe: chiar daca la TV toate par in stare perfecta, am gasit bolovani mari, santuri mari pe viraje, cu peste 120 de masini la start – o nebunie placuta. Obiectivul nostru a fost unul clar – sa parcurgem tot raliul si sa terminam, astfel incat am “incasat” multe secunde de la ceilalti concurenti la clasa, dar am fost fericiti sa ducem masina in parcul inchis. Pot considera un detaliu o performanta – pe superspeciala care se desfasura pe un hipodrom gen Sibiu Rally Show, am luat startul in paralel cu un echipaj finlandez (Mitsubishi EVO 9) si am castigat duelul direct in fata suporterilor nostri din Romania, multi la numar, dar si in fata miilor de spectatori – un sentiment incredibil.
A doua etapa legendara a fost Wales Rally GB 2008, care a avut loc la inceput de decembrie, cu temperaturi foarte scazute si conditii meteo dificile – am avut emotii cu pornirea masinii de concurs dimineata 🙂 . Raliul seamana mult ca suprafata si configuratie cu Harghita Rally – ploaie, balti, apa multa pe probe, sleauri de noroi, zapada, gheata, polei. La fel ca in Finlanda, si aici ne-am propus sa ne bucuram de toate probele speciale si sa terminam in timp ce descoperim si acumulam experienta pe noi suprafete. Am reusit acest lucru, in ciuda unei iesiri in decor destul de serioase, intr-un sant plin cu apa, unde, daca nu erau cei aproximativ 100 de fani organizati cu chingi sa ne scoata, eram abandonati. Spectatorii aveau inclusiv un lider, care analiza situatia si organiza persoanele. Cu Sebi pe jumatate in apa si blocat pe partea lui, cu geamurile aburite si aburi iesind din masina dupa ce am lovit un bustean din sant, spectatorii ne-au scos din nou pe drum, fiind, cred, a saptea masina care patea acel lucru.
Normal, am ajuns in parcul de service, mecanicii de la Transilvania MotorSport au reparat daunele foarte rapid si profesionist si am continuat fara probleme. Un raliu excelent, unde ne-am simtit extraordinar pe probe, in ciuda dificultatii conditiilor.
RallyMax: Danny, esti unul dintre cei care au pus bazele “condusului defensiv” din Romania, cu aceasta ocazie, fiind la inceputul sezonului rece, te rugam sa ne oferi cateva sfaturi de conducere pe timp de iarna.
Danny Ungur: Recent am introdus un modul nou de curs defensive driving in cadrul scolii noastre pentru a contribui la reducerea incidentelor rutiere, dar si pentru a-i incuraja pe cei care se tem de iarna pe sosele, ca masina poate fi usor condusa si fara a ne implica in incidente atunci cand ?stapanim? regulile de condus preventiv, chiar si in sezonul rece. Stim cu totii, ca odata cu debutul sezonului rece, creste numarul incidentelor pe sosele. Asadar, Danny Ungur Racing organizeaza, saptamanal, cursuri de pregatire pentru condusul in sezonul rece (frig, polei, zapada, situatii dificile de trafic si vizibilitate etc). Acest modul de curs va cuprinde notiuni specifice de condus preventiv pe timp de iarna, partea teoretica va fi comuna cu cea practica, cursul fiindaxat mai mult pe exercitiile practice (?learning by doing?).
Detaliile despre inscriere si despre curs le gasiti pe pagina de Facebok a Danny Ungur Racing si pe www.dannyungurracing.ro.
RallyMax: Daca in 2015 ai avut parte de un program incarcat, fiind prezent la toate etapele cu programul “rallycoaching”, cursuri de conducere defensiva si alte evenimente, care sunt planurile pentru 2016 in ceea ce-l priveste atat pe Daniel Ungur, cat si Danny Ungur Racing?
Danny Ungur: In 2016 voi continua, impreuna cu echipa mea, sa dezvoltam proiectul Danny Ungur Racing si sa ne mentinem atitudinea pozitiva. Avem in plan sa sustinem cat mai multe cursuri de defensive driving si de pilotaj sportiv auto, sa ne implicam in continuare in programele de constientizare si responsabilizare sociala si sa ne adaptam programa cursurilor in functie de cerintele pietei si de a oferi acces cat mai multor persoane si companii interesate atat pentru prevenirea accidentelor rutiere cat si in sustinerea motorsportului national. Vom continua programele de rallycoaching incepute in sezonul 2015 si vom incepe altele noi, atat cu piloti incepatori cat si cu unii dintre pilotii care au deja mai multi ani de cariera.
RallyMax: Danny, iti multumim pentru raspunsurile accordate si iti dorim multa bafta in tot ceea ce ti-ai propus! In final, te rugam sa adresezi un mesaj fanilor de motorsport din Romania.
Danny Ungur: Va multumesc inca o data pentru intersul acordat proiectului Danny Ungur Racing, ii salut pe toti cititorii rallymax.ro si fanii de raliu carora le multumesc ca ne urmaresc, ne sustin si ne incurajeaza.
Danny Ungur Racing este un proiect sustinut de catre Faist Mekatronic, PMA Invest, Auto-Elite.ro si de partenerii media 313.ro, RallyMax.ro, Autorally si Autostiri.ro.