Salutare RallyMax!
Am incheiat primul meu an competitional, cu multe aventuri, emotii si bucurii. Sunt foarte multumita de ?cariera? mea de pana acum si vreau sa va povestesc si voua cateva puncte culminante ale acesteia.
Prima experienta ?oficiala? in scaunul de copilot am avut-o la Sibiu Rally Challenge in 2014. Vlad cu greu trecuse de un an fara participari si, la insistentele mele, a acceptat sa luam startul impreuna. Spre uimirea mea (si a lui Vlad), Paltinisul ne iese foarte bine, doar cu mici ezitari sau intarzieri in dictare dar care nu au influentat evolutia noastra. A doua zi era si mai spectaculoasa, incepea Transfagarasanul si eram hotarata sa plec acasa cu o cupa de la prima participare. Mitsuba insa avea alte planuri si, din pacate, am fost nevoiti sa abandonam pe ultima proba si sa pierdem locul 3 la general.
In ciuda faptului ca nu am terminat cursa, nu cred ca imi puteam imagina un debut mai frumos: un pilot experimentat, o masina puternica si unul din cele mai spectaculoase drumuri din Europa. Ca sa nu mai zic ca am primit o cupa pentru evolutia din prima zi.
Un alt vis implinit a fost debutul meu in CNR la Brasov, raliul meu de acasa, pe o proba foarte draga mie, Poiana Brasov. Aici am avut de intampinat o serie de dificultati toate bazate pe o cutia de viteze care s-a defectat la shakedown, cu cateva ore inainte de start. Ca sa va spun sincer, nici nu credeam ca vom lua startul intrucat masina a intrat in reparatii imediat dupa shakedown si nu stiam cum va iesi de acolo.
Venise si minutul nostru, ma pregateam sa intru in CO, insa nu aveam masina. In ultimele secunde ale minutului vad cum vine Suzi…iar atunci am rasuflat usurata, am luat carnetul si am sperat ca raul a trecut. Iesim din parcul de service si auzim un zgomot si o bataie ciudata la masina. Era evident ca nu puteam lua startul pe proba asa si am hotarat sa de oprim pe etapa sa dam roata jos si sa verificam. Mai aveam 7 minute sa facem toata aceasta operatiune si eu aveam deloc experienta in astfel de cazuri. Stiam ca nu puteam sa il las pe Vlad la greu, asa ca m-am mobilizat si, urmand instructiunile lui exacte, am reusit sa remediem problema si sa ajungem la start.
Raliul pentru noi nu a fost unul foarte placut. Din cauza cutiei nu ne-am putut bucura pe deplin de nicio proba, insa am ajuns la final cu o multumire: ca si echipaj ne-am completat perfect si am facut fata cu brio unui raliu cu probleme.
Urmatoare etapa pentru noi a fost Delta Rally. Aceasta urma sa fie una speciala, deoarece intentionam sa urcam pe podiumul clasei chiar de ziua mea de nastere. Intre timp, am reusit sa remediem problema cutiei de viteze si urma sa ne bucuram de primul meu raliu de macadam.
Probele mi-au placut mult, locurile erau frumoase iar noi aveam o atitudine pozitiva. Practic totul a mers bine, eram favoriti atat la clasa cand si la cupa Suzuki. Urma sa ma astepte un frumos cadou.
Pe ultima proba situatia a luat o alta intorsatura, care ne-a dus in “fruntea” clasamentului.. de la coada. Ghinionul a facut ca noi sa facem o pana chiar pe ultimii kilometri. Cauciucul s-a exfoliat complet foarte repede, am ramasa pe janta care s-a spart si ea. Am incercat sa schimbam roata dar sculele ce le aveam in dotare nu ne-au fost de mare ajutor, mai ales ca masina se spijinea pe brat, pe un sol nisipos. Dupa 20 de minute am reusit sa montam roata de rezerva pe masina si am terminat proba. Eram constienti ca am pierdut tot ce castigasem pana atunci. A fost un sentiment groaznic, eram suparati si dezamagiti. Ne mai consola faptul ca totusi nu abandonasem si incercam sa ne indreptam gandul catre urmatorul eveniment: Spectatori in WRC Sardinia.
In cadrul CNR a urmat Raliul Moldovei Moinesti, cu probe alunecoase, apoi al doilea raliu de acasa, Transilvania Rally, si am revenit la probele de debut in cadrul Sibiu Rally Challenge.
Un alt moment interesant a fost la Iasi Rally, unde am avut o lupta extrem de stransa cu Mihai Manole si Marc Banca, pe care am reusit sa ii invingem cu 1.1 secunde, asigurandu-ne asftel locul 3 la doua roti motrice. Pana acum, la toate cursele am avut timpi foarte buni care nu ne puneau in lupta foarte stransa cu principalii adversari, insa la Iasi am simtit pentru prima data presiunea competitiei. Stiam ca nu am voie sa gresesc. Am facut o cursa foarte buna, ne-am impus la clasa, la cupa si la doua roti motrice. Pana la titlurile nationale mai era un pas, Harghita Rally, unde simpla terminare a cursei era suficient pentru a ne asigura pozitiile.
La Harghita am gasit probe interesante, foarte tehnice, dar care erau cat pe aici sa ne ?fure? titlurile. Pentru prima data am avut o mica iesire in d?cor. Din fericire nu a fost nimic serios, am reusit sa nu ne rasturnam si sa ne continuam cursa, pierzand doar putin timp.
Cu bune si cu rele am ajuns la finalul unui sezon competitional, campioni la Clasa 9, la cupa Suzuki si pe locul 3 la 2 Roti Motrice. Am invatat ceva de la fiecare etapa si din fiecare intamplare prin care am trecut.
Ma bucur ca am avut aceasta sansa si as vrea sa le multumesc tutror celor care ne-au fost alaturi dar mai ales lui Vlad pentru ca a avut incredere si curaj sa ma ia in dreapta lui si pentru rabdarea cu care m-a invatat cum sa fiu un bun copilot.
Sper sa avem ocazia si la anul sa ne bucuram de cat mai multe aventuri pe patru roti. Pana atunci, Sarbatori Fericite tuturor!
Foto 1 & 3 – Bogdan Barabas
Foto 2 – Diana Hategan