Dupa ce a debutat la Danube Delta Rally 2015, Andrei Mitre a avut un parcurs ascendent in Campionatul National de Raliuri, reusind sa acumuleze experienta la fiecare etapa. Dupa un Raliu al Iasului in care ritmul a fost unul vizibil mai bun decat in restul sezonului, 2016 a inceput cu etapa “de casa” pentru Andrei, acolo unde juniorul a avut cea mai buna evolutie din cariera. Probele fiindu-i familiare, Mitre, alaturi de Mihai Capet, au avut un ritm excelent, reusind sa se impuna in cadrul clasei 9 si sa termine pe pozitia secunda in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice.
RallyMax: Salut, Andrei! Felicitari pentru rezultatul de la Covasna Winter Rally, unde te-ai impus in cadrul clasei 9 si ai terminat pe 2 in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice. Cum ai gestionat cea mai buna cursa din cariera ta?
Andrei Mitre: Salut RallyMax, multumesc mult pentru sustinere si pentru acest interviu. La Covasna Winter Rally am pornit cu sperante foarte mari, deoarece am copilarit in zona aceea, iar probele imi erau familiare. Prima zi a inceput foarte bine pentru noi, iar dupa primele doua bucle aveam un rezultat neasteptat de bun, in ziua secunda avand obiectivul de a pastra rezultatul si de a ajunge la sosire.
RallyMax: 2015 a fost primul tau sezon in Campionatul National de Raliuri. Cum consideri ca ai evoluat din punct de vedere al pilotajului si dictarii in cele sase etape in care ai luat startul?
Andrei Mitre: Intradevar, anul 2015 a reprezentat debutul meu in Campionatul National de Raliuri. Pentru mine acest sezon a fost unul de acomodare, o evolutie fiind vizibila la Iasi, pana acolo reusind sa descopar toate suprafatele de rulaj. Cu dictarea eram deja familiarizat, deoarece de cativa ani buni studiez acest sport, fiind convins ca intr-o buna zi voi ajunje si eu la volanul unei masini de competitie.
RallyMax: Unde crezi ca mai ai de imbunatatit si cum iti propui sa faci asta in 2016?
Andrei Mitre: Cu siguranta mai am multe lucruri de invatat, pentru a putea sa ma lupt cu cei mai buni piloti, iar in 2016 imi propun sa invat ceva din fiecare kilometru parcurs cu masina de curse.
RallyMax: Ce ne poti spune despre planurile tale pentru noul sezon? Vei continua cu acelasi copilot si aceeasi masina?
Andrei Mitre: Si in 2016 voi concura cu ”fiorosul” Logan, iar in dreapta mea se va afla in continuare Mihai Capet (cunoscut pentru multi ca Maita). Prima dorinta pentru acest an este parcurgerea unui sezon complet in Campionatul National de Raliuri, iar pe langa acesta sper sa am ocazia de a participa la cat mai multe antrenamente.
RallyMax: Acum ca ai concurat pe toate suprafetele, pe care o preferi cel mai mult? Care ti se pare cea mai dificila si de ce?
Andrei Mitre: Pana la raliul de la Covasna preferam macadamul uscat, dar dupa aceasta experienta pot spune ca iubesc zapada. Pentru mine cele mai dificile curse sunt pe asfalt, deoarece trebuie respectata trasa, iar fiecare greseala te costa mult timp.
RallyMax: Cum decurg recunoasterile pentru tine, avand intotdeauna nevoie de un sofer, deoarece nu ai implinit inca 18 ani? E mai dificila crearea unei dictari corecte in aceasta situatie?
Andrei Mitre: Recunoaterile sunt destul de dificile, deoarece trebuie sa stau pe locul din dreapta, iar de acolo trebuie sa scriu toate informatile pe care le primesc de la copilot, totodata incercand sa fiu atent si la drum pentru a corecta anumite detalii.
RallyMax: Avand in vedere ca esti foarte tanar, care sunt idolii tai din Campionatul Mondial de Raliuri, respectiv din Campionatul National de Raliuri?
Andrei Mitre: Ca orice tanar am si eu idolii mei, in Campionatul National avandu-l ca idol pe Vali Porcisteanu, iar in Campionatul Mondial pe Sebastien Loeb.
Foto 2: Bogdan Barabas