Covasna Winter Rally a adus la start o serie de echipaje din Ungaria, printre care si cel care a reusit in 2016 sa se impuna pe probe, format din Kriszti?n Hideg si Istvan Kerek. Am povestit cu Kriszti?n despre evolutia sa de la Covasna, despre probele gasite aici si despre planurile sale pentru sezonul 2016.
RallyMax: Salutare, Kriszti?n. In primul rand, felicitari pentru rezultatul obtinut la Winter Rally Covasna! Pentru fanii care inca nu te cunosc, te rugam spune-ne cateva lucruri despre tine:unde te-ai nascut, cand ti-ai inceput cariera in raliuri si care ar fi cele mai importante rezultate pe care le-ai obtinut de-a lungul carierei.
Hideg Kriszti?n: Salutare! Hideg Kriszti?n este numele meu, m-am nascut in Ungaria, in Kaposvar, pe data de 08.09.1974. Concurez inca din anul 1993 in competitiile auto, atat in etape nationale dar si internationale, obtinand rezultate foarte bune. Tatal meu a fost cel care m-a influentat in legatura cu acest sport, el castigand de doua ori Campionatul National din Ungaria in anii 70?80.
Prima masina cu care am concurat a fost o Lada, in anul 1993, masina cu care m-am acomodat foarte repede, reusind sa obtin rezultatele mult asteptate in cadrul clasei in care concuram. In anul 1996 am trecut la o masina integrala, un Ford Escort Cosworth, care peste doi ani de zile ne-a adus si titlul grupei N. Dupa acest rezultat, am hotarat sa ne incercam norocul si la etape internationale, unde am reusit sa obtinem rezultate multumitoare, reusind chiar sa castigam 6 etape in cadrul categoriei noastre, iar anul 2000 ne-a adus si primele puncte din Campionatul Mondial, in etapa din Corsica. Acesta a fost momentul cand am crezut ca nimic nu ma poate opri in a deveni unul dintre cei mai rapizi piloti. Insa nu asa s-a intamplat?
In anul 2001 ma pregateam pentru prima mea cursa cu un Jet-Ski, iar un moment de neatentie a unui coleg a dus la un accident extrem de grav, care s-a soldat cu fractura deschisa a bazinului si paralizie la ambele picioare, urmand sa stau aproape un an de zile aproape nemiscat in pat. Dupa ce m-am recuperat, m-am urcat din nou in masina de curse in 2003 si am reusit sa castig din nou o etapa din Campionatul European. Peste doi ani de zile, am fost primul pilot din Ungaria care a reusit sa semneze un contract ?adevarat? cu echipa austriaca Dark-Dog Racing, cu care am terminat pe locul doi campionatul austriac la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo VI de grupa A.
Din anul 2007 m-am aliniat la startul etapelor din Campionatul Ungariei, urmand ca in anii 2008-2009 sa castig si titlul grupei A.
Anul 2015 ne-a adus cateva participari in Campionatul European de Raliuri si in Campionatul din Croatia, unde am reusit sa castigam doua etape, Opatija Rally si Delta Rally Zagreb.
RallyMax: De ce ai ales sa concurezi tocmai la etapa din Covasna, etapa care se desfasoara pe zapada?
Hideg Kriszti?n: Ne place foarte mult sa concuram pe zapada si suntem mereu dispusi sa infruntam provocari noi si grele. In momentul de fata noi nu avem prea multe optiuni de a concura in asemenea conditii.
RallyMax: Ai reusit sa castigi aceasta etapa de la Covasna. Cum ti s-au parut probele speciale si concurentii prezenti la start, avand in vedere ca au fost multi conationali?
Hideg Kriszti?n: In cariera mea am fost prezent la multe etape, insa aceasta cursa o pot trece in primele 5 ca greutate. Faptul ca am avut o singura zi de recunoasteri a fost destul de putin, avand in vedere probele foarte tehnice si lungi. Adversarii nostri au fost foarte rapizi, lupta cu Gergo Szabo si Antal Kovacs fiind una deschisa pana la ultimele probe.
RallyMax: La anul te gandesti sa revii la raliul pe zapada din Covasna?
Hideg Kriszti?n: Ne dorim din tot sufletul sa revenim la anul. Am intalnit multi oameni prietenosi si am descoperit probe speciale fenomenale, pe care le-as putea compara cu cele din Liepaja.
RallyMax: In 2015 ati fost prezenti la 3 etape din ERC unde ati reusit sa castigati nu mai putin de 18 probe special la clasa de Productie. Va propuneti sa luati startul si in acest an in Campionatul European?
Hideg Kriszti?n: Din pacate, nu vom lua startul in ERC, aceasta prezenta presupunand un buget mare, multa energie si mult timp petrecut pe drumuri.
RallyMax: Care sunt planurile pentru sezonul 2016?
Hideg Kriszti?n: Automobilul va ramane acelasi – Mitsubishi Lancer EVO IX, iar in ceea ce priveste zona unde vom concura, este Mitropa Rally Cup si Cupa Europei Centrale. Obiectivul este castigarea cupei Mitropa Rally Cup.
RallyMax: Cand va vom putea vedea din nou la startul unei etape din Romania, eventual la o etapa pe asfalt sau macadam?
Hideg Kriszti?n: Ne simtim mai bine pe suprafata de asfalt, insa s-ar putea sa ne prezentam si in Romania la cateva etape.
RallyMax: Ce mesaj ai pentru fani?
Hideg Kriszti?n: Pentru fani mesajul este sa fie prezenti la cat mai multe etape, si promit sa ne vedem anul viitor la etapa din Covasna.
RallyMax: Multumim pentru implicare si iti dorim mult succes in viitor.