Salutare tuturor fanilor motorsportului din Romania si cititorilor acestui Blog, o noua idee bine-venita din partea celor de la RallyMax! Iata ca eu, Andrei Hicea – “fanul numero uno”, actualmente navigator in CNR, m-am hotarat sa revin la tastatura, ca-n vremea cand scriam la o alta rubrica, dedicata fanilor din Romania, care incet-incet a prins tot mai mult contur. Acum insa am trecut la un alt nivel si am decis sa fac pasul superior si din punct de vedere a articolelor, sa trec la rubrica ?Rally Experience?, o sectiune dedicata sportivilor care iau startul in diferite competitii de motorsport din Romania. Prin aceasta sectiune care a luat nastere in 2015, echipa RallyMax s-a orientat sa ofere o oportunitate tinerilor si debutantilor in ?domeniul? motorsportului de la noi, precum Norbert Maior, Andrei Mitre, Vanessa Cadar si Diana Hategan, aceea de a povesti experientele lor. Iata ca, acum, in perioada dintre sezoane, am ajuns si eu sa va impartasesc din experienta mea petrecuta in sezonul meu de debut.
Totul a inceput la Raliul Zapezii de la Cavnic, acolo unde am avut sansa si curajul sa concurez cu un tanar pilot baimarean, David Tarta, alaturi de care am reusit sa fim cel mai rapid echipaj in categoria masinilor cu 2 Roti Motrice. Tot la Cavnic aveam sa-l cunosc si pe Horia Chirigut, un pilot care venea din zona Rally-Raid-ului, dar care isi dorea sa incerce ceva nou – raliurile. Cu cateva zile inainte de Covasna Winter Rally, Horia se hotaraste sa ia startul in aceasta competitie si imi propune sa particip alaturi de el in concurs. Multumesc colegilor din Danny Ungur Racing, echipa care ne-a pus la dispozitie o masina pentru a lua startul (Dacia Logan). Din pacate, nu am apucat sa facem recunoasteri, am imprumutat dictarea de la ?prietenul la nevoie se cunoaste? – Sergiu Itu, si uite asa ne-am trezit sambata diminieata la startul primului raliul ?serios?, atat pentru Horia, cat si pentru mine. A fost o experienta benefica, un debut promitator, cu un rezultat neasteptat – un podium la clasa RC5.
A urmat o perioada in care m-am hotarat clar ca vreau sa continui in aceasta cariera, cea de copilot, si am luat decizia de-a achizitiona un echipament complet de la prietenul Calin Bucur. Intorcandu-ma din Sibiu, primesc un telefon din partea aceluiasi Horia Chirigut, care imi marturisea ca s-a “indragostit” de raliuri, hotarat fiind sa ia startul la mai multe etape din CNR, propunandu-mi astfel sa concurez alaturi de el in acest sezon. Astfel, visul meu devenea realitate mai repede decat as fi crezut; am analizat putin propunerea si?.evident, am acceptat-o.
Si asa a inceput ?balul?, cu prima etapa – Tess Rally 2015, un raliu in care multi si-au facut debutul, un raliu in care am avut emotii la start, trebuie sa recunosc. A fost un raliu cu multe probleme din cauza precipitatiilor abundente din zilele de concurs, dupa ce la recunoasteri situatia a fost complet diferita. Aveam sa obtinem un rezultat neasteptat pentru niste debutanti, locul 2 la aceasta categorie, 3 la Cupa Suzuki si 4 la clasa 9. Inainte de startul in prima etapa aveam sa fac cunostinta cu ?SUZI? (Suzuki Swift Sport) si echipa tehnica Wise Motorsport condusa de catre Aurel Chirtes, organizatorul Cupei Suzuki din Romania. Ma bucur ca am colaborat cu asa o echipa de profesionisti pe intreaga durata a sezonului si vreau sa le multumesc pe aceasta cale tuturor membrilor Wise Motorsport pentru daruirea si profesionalismul de care dau dovada.
Din pacate, dupa succesul de la Brasov, a urmat un rezultat negativ, abandonul de la Arad, unde totul a functionat pe dos de la start, avand probleme cu sistemul de comunicatie in prima zi, iar in ziua secunda un abandon ?fizic?, cum imi place sa zic, pe prima speciala a zilei.
Am fost foarte afectati in urma acelui esec, unul stupid, astfel ca plecam foarte motivati spre Danube Delta Rally (cel mai frumos raliu din CNR 2015 in opinia mea), o etapa in care oamenii sunt trup si suflet in organizarea acelei competitii, o etapa inclusa in calendarul ERT, si cu probe absolut superbe – felicitari Mihai Tanase. Am plecat cu o mare victorie de la Tulcea, locul 1 in Cupa Suzuki (datorita ghinionului echipajului Cosma&Hategan), si cu satsifactia de a evolua pe doua dintre cele mai frumoase probe de macadam din Romania, Telita si Cocosu.
Dupa Tulcea am hotarat ca la Bacau sa facem o cursa tactica, in care sa nu fortam si sa obtinem un rezultat pozitiv, rezultat care ne-ar fi mentinut in fruntea Cupei Suzuki si in categoria rezervata Debutantilor. Atat de tactica am facut-o, incat pe PS 9 am avut parte de-o iesire in decor, in urma careia ?Suzi? a fost putin sifonata, iar punctele noastre s-au dus spre adversari. Am invatat multe din acea experienta de la Bacau, si asta s-a vazut in etapele ce aveau sa urmeze, unde nu am mai facut greseli stupide si am mentinut un ritm sustinut de la start pana la finish. Asa s-au derulat atat Transilvania Rally 2015 (etapa de casa pentru mine) cat si Sibiu Rally Challenge. Ma bucur ca in aceste doua etape desfasurate pe asfalt am avut ocazia sa evoluez pe niste probe precum “Dangau” si “Paltinis” in coborare la lumina proiectoarelor. “Dangau”, cea mai frumoasa proba de asfalt din campionat dupa parerea mea si “Paltinis”, care ofera o atmosfera unica din partea fanilor, pfff..au fost senzationale ambele.
La Iasi am parcurs un raliu din placere, revenirea pe macadam pentru ultima mea etapa alaturi de Horia Chirigut fiind una in care ne-am ?distrat? cel mai bine, nefiind nici o presiune pentru obtinerea unui rezultat, fiind ultima
etapa la care Horia trebuia sa ia startul in 2015. Nestiind daca Horia va putea evolua la Harghita, am primit o propunere din partea lui Mihnea Muresan, tanarul pilot debutant in CNVC, care isi dorea foarte mult sa experimenteze o cursa in CNR. Trebuie sa recunosc ca nu a fost usor sa fac aceasta schimbare, sa ma adaptez unui alt stil, un stil insa care mi se potriveste si mie mult mai mult si care drept-dovada ne-a oferit rezultate bune pe probele in care am fost feriti de probleme tehnice.
Un sezon extraordinar nu putea sa se incheie altfel decat cu un Rally Show pe masura, organizat in acest sezon de Titi Aur la propriul sau autodrom din Crevedia, o sansa pentru mine de a fi la bordul unor masini competitive (Mitsubishi Lancer Evo X R4, Subaru Impreza si Renault Twingo R2) si in dreapta unor piloti de la care am invatat multe, si care m-au ajutat enorm: Danny Ungur, Vlad Cosma si Sebastian Gioarsa.
In final, as vrea sa-i multumesc lui Horia Chirigut pentru sansa acordata la inceputul sezonului si sa-i urez multa bafta pe viitor. Multumesc Mihnea Muresan pentru oportunitatea de a continua cu un proiect de viitor, dar si echipei Danny Ungur Racing pentru tot sprijinul oferit.
Eu, Andrei Hicea (?Batranul? pentru cunoscatori) mi-am indeplinit visul in decursul acestui an! Va doresc tuturor un sezon 2016 mai bun decat cel trecut! Sa ne vedem cu bine la Covasna Winter Rally!
Foto 2&3: RallyZoom.ro