Dupa un sezon complet in Cupa Dacia in 2015 si o prezenta in Campionatul National de Viteza in Coasta cu un Citroen DS3 R3, Adrian Teslovan ne-a dezvaluit ca va lua startul in noul sezon in Campionatului National de Raliuri “Dunlop” cu modelul de clasa 5. Pilotul va porni alaturi de acelasi copilot si aceeasi echipa tehnica, planuind sa concureze toate etapele, dar prezenta integrala este dependenta si de programul de la locul de munca.
RallyMax: Salutare Adi! Sezonul 2016 se aproprie cu pasi repezi, insa pana atunci te-am ruga sa ne spui cum a decurs sezonul 2015 pentru tine si Imre, copilotul tau si care a fost etapa care ti-a placut cel mai mult si de ce ?
RallyMax: Ai terminat anul 2015, in functie de clasamentele consultate, pe locul 4 sau pe locul 6 in cadrul Cupei Dacia si pe locul 13 in clasamentul clasei 9, rezultate nu la fel de bune ca in anul 2014. Ce s-a intamplat mai exact?
Adrian Teslovan: O sa raspund la primele doua intrebari: un sezon foarte dificil, presarat cu greseli, ghinioane, probleme tehnice dar incheiat intr-o nota optimista. In sezonul trecut pot spune ca am acumulat experienta cat pentru 3 campionate, tocmai de aceea iubesc acest sport, a fost un sezon scoala, am inceput la Brasov cu o lectie despre alegerea corecta a anvelopelor, am continuat la Arad cu o lectie de mecanica ? cutia de viteze s-a blocat in trepta a 4-a iar la 2 kilometri de sosire s-a spart si am abandonat, a urmat Tulcea ? Raliul Deltei unde am invatat putina fizica ? am rupt suspensia dreapta fata si am aterizat in boscheti, Raliul Bacaului cu un loc 3 chinuit dar multumitor, Raliul Clujului ? am ramas repetenti din nou la fizica 🙂 – am facut o incursiune in gradina unui satean din Dangau ? acolo am poposit vreo 20 minute, Raliul Sibiului cu o greseala personala stupida, Raliul Iasului cu inca o lectie de mecanica ? cutia de viteze sparta din nou si intr-un final Raliul Harghitei la 4 secunde de locul 1 dar foarte multumiti de ritm cu exceptia unei singure probe pe care am ?dormit?. Pe langa toate acestea am avut si foarte multe impliniri si anume bucuria de a face parte dintr-o echipa bestiala ? cu caractere deosebite, pot spune ca orice neimplinire pe plan sportiv sau frustrare acumulata o depaseam in echipa cu ajutorul colegilor cu glumele si atmosfera creata de acestia ? aici il mentionez in mod special pe Tomi si Rares binenteles – sunt de departe numarul 1 cand vine vorba de buna dispozitie ? bineteles si Edi cu Boti. Etapa sau mai bine zis etapele care mi-au placut cel mai mult sunt bineteles Raliul Harghitei ? etapa pe care o consider ca si o etapa de casa ? avand in vedere ca este judetul meu natal, eu fiind din Miercurea Ciuc dar pot spune ca majoritatea etapelor au avut ceva special iar organizatorii si-au dat interesul pentru reusita fiecarei etape.
Din punct de vedere al traseului mi-au placut in mod special: Raliul Aradului, Cluj, deja clasicul Brasov, Tulcea chiar daca nu am amintiri frumoase de la acesta etapa si Iasul cu niste probe superbe. Pentru mine este o bucurie fiecare etapa ? este un mod extraordinar de util de a ma deconecta.
Am terminat la final pe locul 4 in Cadrul Cupei Dacia? din pacate lipsa de comunicare sau mai bine zis comunicarea defectuoasa a acestei competitii a facut sa avem/aparem cu clasamente diferite in medii diferite.
Doresc sa multumesc echipei tehnice Colina Motorsport pentru efortul depus in anul 2015, un an foarte greu.
RallyMax: La sfarsitul sezonului te-ai prezentat la ultima etapa din Campionatul National de Viteza in Coasta cu o noua masina, un Citroen DS3 R3. Cum te-ai simtit la bordul acestei masini?
Adrian Teslovan: Da, intr-adevar, o masina de curse adevarata, m-am simtit extraordinar. Este o masina in care te simti extraordinar, iti face placere sa pilotezi. Mi-am dorit foarte mult sa merg cu o ?masina adevarata de curse? dupa toate frustrarile acumulate in cursul anului in cadrul ?Cupei Dacia?.
A fost o experienta unica, mai ales ca am concurat in aceeasi clasa cu colegul meu de birou Horia Gheorghe ? deja Campionul Grupei A clasa 2, cu alte cuvinte un weekend in care ne-am simtit bine.
RallyMax: Ce ne poti spune despre planurile tale pentru noul sezon? Vei continua cu acelasi copilot si aceeasi masina?
Adrian Teslovan: Acelasi copilot, aceeasi echipa dar alta masina, mai mult ca sigur ca vom participa cu Citroenul DS3 R3 pregatit si pus la dispozitie de Colina Motosport. Intentia noastra este sa participam la toate etapele, in functie de programul pe care il am in cadrul companiei la care sunt angajat vom vedea daca nu se suprapune vreo etapa din CNR cu treaba de la job ? prioritatea mea. In situatia in care nu vom putea fi prezenti la vreo etapa din cadrul CNR voi incerca sa ajung la o etapa de VTM.
Noi nu ne-am stabilit obiective marete ? asta am spuns-o de fiecare data ? practicam acest sport din placere si multa pasiune, pot spune clar ca este un mod extraordinar de a imbina pasiunea/hobby-ul cu utilul si nimic nu este mai frumos decat sa iti vezi partenerii multumiti.
RallyMax: Cu ce planuri pleaca echipa BCR Leasing Rally Team in sezonul 2016, si care va fi componenta echipei?
Adrian Teslovan: In acest moment suntem in curs de finalizare a strategiei pentru noul sezon impreuna cu partenerii echipei.
Planul sau obiectivul echipei, spun eu si cred ca si colegii mei sunt de acord cu mine, este acela de a livra partenerilor nostri mai mult decat 100% (binenteles daca se poate) din ce am stabilit de comun acord si aici ma refer atat la comunicare cat si la programele pe care le avem in plan sa le punem in aplicare impreuna cu ei. Cred ca acestea sunt obiectivele primordiale in orice parteneriat pe care il desfasori. Din punct de vedere sportiv probabil ca fiecare dintre noi (membrii echipei) vor incerca sa obtina maximum din ce se poate in conditiile date, fara a avea pretentii la locul 1 in clasamentul pe echipe.
Impreuna cu Ocsi, navigatorul meu, nu ne-am stabilit niciun obiectiv maret ci doar sa ne simtim bine, sa acumulam experienta cu o masina de curse adevarata. Ma bucur foarte mult ca vom putea fi iar impreuna cu echipa, cu baietii ? atmosfera este una ce nu poate fi descrisa in cuvinte. Avem o echipa cu cei mai misto oameni de pe planeta 🙂 , atmosfera din cadrul echipei este unica, cred ca s-ar putea face un sitcom.
Vom avea un echipaj nou in cadrul echipei ? echipaj ce se va lupta in cadrul ?Cupei Dacia 2016? dar noutatile o sa le aflati din comunicatele oficiale ale echipei.
RallyMax: Ce parere ai despre calendarul competitional aprobat pentru sezonul 2016, avand in vedere ca vor fi 8 etape si faptul ca va exista regula Power Stage pentru toate clasele?
Adrian Teslovan: Am sa incep sa va raspund la ultima parte a intrebarii, nu sunt un super specialist al acestui sport dar cred ca regula “Power Stage” nu face decat sa dinamizeze acest sport, fanii raman conectati, este un plus clar si din punct de vedere sportiv ? pentru spectatori/fani regula “power stage” devine interesanta in adevaratul sens al cuvantului atunci cand evenimentul este transmis in direct de o televiziune si aduce automat un plus de interes telespectatorului.
Referitor la calendarul 2016 cu 8 etape, eu sunt de parere ca toate aceste lucruri trebuiesc discutate intr-un ?cadru restrans? (binenteles cu implicarea tuturor persoanelor din sfera CNR ? sportivi, organizatori, oficiali…) discutiile in public/in media pe acest gen de subiecte aduc numai minusuri imaginii acestui sport ? ar fi o idee sa se elaboreze un cod de conduita al sportivilor pentru a evita si sanctiona anumite derapaje. Probabil ca decizia Federatiei (F.R.A.S.) de avea un calendar competional 2016 format din 8 etape a fost bazata pe consultarea cu toti factorii implicati, presupun. Binenteles fanii sau organizatorii isi doresc cat mai multe etape in cat mai multe zone din tara (ar fi ideal) dar lucrurile trebuiesc privite pragmatic, atat din punct de vedere al bugetelor alocate cat si din punct de vedere al bugetelor necesare practicarii acestui sport. Deasemenea eu cred in ideea cresterii competitivitatii intre organizatori prin acordarea de punctaje etapelor. Astfel nu riscam intrarea in letargie sau in rutina a organizatorilor, cadrul concurential aduce intotdeauna progres si plus valoare, beneficiarii acestora fiind toti cei care sunt implicati si iubesc cu adevarat acest sport.
RallyMax: Care este mesajul vostru pentru fani?
Adrian Teslovan: Le multumim mult pentru efortul pe care il fac sa vina la etape, trebuie sa iubesti cu adevarat acest sport, sa stai in frig, caldura, praf, noroi pentru niste ?nebuni? care merg cu masina. Publicul de motosport este un public aparte, special care merita tot respectul din punctul meu de vedere.
Ne vedem pe probe!
RallyMax: Multumim pentru implicare si va dorim mult succes in viitor!