Chiar daca ne aflam in pauza competitionala si lumea motorsportului e dornica sa afle noi informatii legate de sezonul 2016, deoarece planurile pentru noul sezon sunt clare pentru Sergiu Itu, am povestit cu copilotul clujean despre unele detalii ale carierei sale in raliuri. La bordul carei masini s-a simtit cel mai bine, ce opinie are despre campionatul intern, dar si parerea sa despre tinerii piloti din Romania sau Europa sunt cateva din subiectele discutate cu Sergiu.
RallyMax: Salut, Sergiu! Iata ca te afli la startul sezonului cu numarul cinci din cariera ta de navigator. De la an la an ai progresat atat prin profesionalismul tau, luand startul la aproape toate etapele din CNR si la cateva etape din ERC/ERT, dar si prin evoultia materialului de concurs cu care ai concurat, aici numarundu-se modele precum: Dacia Logan, Peugeot 208 R2, Subaru Impreza (Grupa N), Subaru Impreza R4 si Mitsubishi Lancer Evo X R4. Suntem curiosi sa ne detaliezi cursa cea mai importanta la care ai luat startul si care dintre aceste masini te-a incantat cel mai mult!
Sergiu Itu: Salut RallyMax si salut cititorilor! Nu as putea spune ca am avut inca o cursa mai importanta decat cealalta. Pana acum, exceptandu-mi sezonul de debut, am luptat mereu pe 2 fronturi, neavand inca sansa de a-mi fixa obiectivul pe un singur campionat, sau un singur titlu. Cat despre masini, cred ca cu fiecare dintre cele cu care am evoluat, am avut probe excelente, si momente frumoase. Pot spune insa ca pana acum, cel mai confortabil m-am simtit alaturi de Sebi (Barbu) in Mitsubishi-ul Lancer Evo X R4 preparat de Colina Motors.
RallyMax: In 2015 ai avut parte de un sezon complet alaturi de Florin Tincescu si Napoca Rally Academy in Junior ERC, competitie destinata pilotilor sub 25 de ani. Din pacate, ati avut parte de multe probleme tehnice. Fara aceste probleme, crezi ca ati fi reusit sa va luptati la o clasare pe podium la sfarsit de sezon?
Sergiu Itu: Cred ca este greu de spus, si nu-mi place sa aduc acest ?daca? in discutie. Ritmul in Junior ERC a fost foarte ridicat in 2015, dovada fiind si evolutia unor piloti precum Bergkvist sau Sirmacis, dar cred ca la anumite etape, am fi putut sa ne luptam pentru un loc pe podium.
RallyMax: Unde crezi ca se situeaza Campionatul National de Raliuri in comparatie cu alte tari? Crezi ca Romania ar putea gazdui din nou o etapa de campionat european, sau poate chiar o etapa de WRC?
Sergiu Itu: Sincer, chiar cred ca CNR este un campionat foarte bun, poate chiar cel mai bun din aceasta regiune a Europei de Est. Avem un campionat in care avem posibilitatea de a organiza 8 etape 🙂 , atat pe asfalt, cat si pe macadam, iar cu 5 modele R5 in campionat in 2015, nu ne putem plange de materialul de concurs sus la varf. Sunt convins ca daca s-ar investi mai multi bani in acest sport, in sponsorizare, in mediatizare, si in ajutorul organizatorilor, am putea avea o etapa de ERC din nou in Romania. Mi-ar placea insa ca mai multa lume sa ia exemplul Ungariei in a-si gasi o masina ieftina, si a participa doar pentru spectacol, cum o fac cei de acolo cu masini precum Lada sau BMW-uri.
RallyMax: Stim ca ai practicat inotul profesionist o lunga perioada de timp. Ce te-a facut sa renunti la acest sport in favoarea automobilismului?
Sergiu Itu: Nu as putea spune ca am renuntat la inot in favoarea automobilismului. Am renuntat la inot deoarece ajunsesem la varsta la care am realizat ca nu voi putea continua la nesfarsit cu inotul de performanta, si cu siguranta nu voi putea trai din el. Am avut o perioada de un an de pauza pana cand am plecat in Danemarca la facultate, in care am hotarat sa fiu copilot doar ca sa-mi satisfac aceasta pofta. Un sezon insa s-a facut doua sezoane, iar doua sezoane s-au facut o cariera…sper eu!
RallyMax: Sa presupunem ca maine am afla o stire de genul: “Sergiu Itu, pilot in CNR” si avand poisibilitati financiare, suntem curiosi sa aflam ce masina ai vrea sa pilotezi si pe cine ai alege sa-ti fie navigator.
Sergiu Itu: Dupa parerea mea, Loganul este o masina absolut excelenta pentru un debutant, asa ca nu cred ca mi-ar trebui nimic mai mult pentru cateva etape de distractie. Iar cand vine vorba despre navigatori, e clar ca as face echipaj cu tata! Probabil insa mi-as dori sa fac si o etapa cu Vlad Cosma in dreapta 🙂 !
RallyMax: Care ar fi atuurile de care are nevoie un copilot debutant pentru a excela in motorsport?
Sergiu Itu: In primul rand trebuie sa-ti doresti cu adevarat sa fii copilot, si trebuie sa nu-ti fie frica sa stai in dreapta. Foarte important mai este sa ai rabdare si perseverenta, pentru ca este destul de greu sa-ti faci un nume in acest sport, si dureaza pana cand ajungi sa te sudezi ca echipaj alaturi de pilot. Dupa care trebuie sa stii sa ramai calm in momentele grele si sa fii ordonat si meticulos in lucrurile pe care le ai de facut.
RallyMax: Care crezi ca sunt pilotii tineri de urmarit din Romania si din strainatate (WRC, ERC) care pot crea surprize placute pe viitor?
Sergiu Itu: Cred ca Raul Badiu, Florinel Tincescu, Adi Iliescu sau noul nostru coleg de echipa, Norbert Maior sunt piloti care daca vor avea parte de bugete consistente, se vor putea bate pentru titlu pe plan intern in cativa ani. Afara, pot sa-i numesc pe Lappi, Bergkvist si bine-nteles, Simone Tempestini. Sunt piloti tineri care vin din spate, si va fi interesant de urmarit cum vor evolua pe plan international!
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in sezonul 2016! In incheiere, am dori sa transmiti un mesaj fanilor RallyMax.
Sergiu Itu: Multumesc! Profit de aceasta ocazie sa anunt si o colaborare cu RallyMax incepand cu acest sezon. Este vorba despre un blog personal, pe care voi scrie tot ce s-a intamplat, si tot ce am simtit la finalul fiecarei etape! Un fel de ?Norii lui Tempesta?. Reloaded. Si cu putin mai mult sarcasm 🙂 ! Inca nu m-am gandit la un nume, dar cu siguranta va fi gata pana la Brasov! Sper sa ne vedem pe probe in numar cat mai mare!