Dupa interviul cu Alex Lascu, am povestit cu un alt competitor care va lua startul in Rally2, competitia care debuteaza in 2016 la Tess Rally. Dupa multiple sezoane in etapele judetene din vestul tarii, raliuri in postura de forlighter si starturi in Covasna Winter Rally, Emanuel Resiga va lua startul la 6 etape ale campionatului Rally2 cu a sa Toyota cu tractiune integrala.
RallyMax: Salut, Manu! In 2015 te-am vazut la o etapa de Slalom Paralel de la Sibiu, unde ai ocupat podiumul in clasamentul in care ai punctat. Ce parere ai de campionatul care se desfasoara pe pista de AutoCross de la Sibiu? Te vom mai vedea la start in CNSP?
Emanuel Resiga: Salutari echipei Rally Max, salutari cititorilor. Intr-adevar in 2015 am ajuns si la Slalom Paralel. Mi-am dorit de multi ani sa particip ?in groapa? asa ca am facut un mic efort si am bifat-o si pe asta. Pozitia pe podium a fost una oportunista asa ca nu e nici un subiect de mandrie in schimb bucuria mea a fost sa gasesc un anturaj prietenos. E drept ca mi-a placut tot timpul sa las loc de ?buna ziua? peste tot pe unde am umblat asa ca am gasit multi prieteni vechi, printre care sunteti si voi, cu care am reluat legatura.
De vazut ne vom mai vedea cu siguranta la start in CNSP!
RallyMax: La inceputul lui 2016 ai pornit in singura cursa pe zapda din tara, Covasna Winter Rally. Cat de usor te-ai adaptat pe gheata din acest an si cum ai descrie ritmul de pe proba dupa experientele din anii trecuti?
Emanuel Resiga: Covasna Winter Rally, o revansa personala pe care am tinut neaparat sa mi-o iau. Doi ani la rand am tot pierdut timpul prin santuri datorita saraciei (a se intelege lipsa gumelor cu cuie) si mi-am propus sa nu ma las pana nu duc etapa de la cap la coada! Astfel m-am echipat cu un set de anvelope second cu destule cuie in ele si mi-am luat avantul pe probe. Incidentele nu au lipsit…am mai curatat niste santuri prin padure dar macar nu am ramas sa dau colegilor Like-uri de pe marginea drumului ca anii trecuti.
RallyMax: Atunci cand s-a anuntat posibilitatea organizarii unui campionat complementar CNR-ului, ai fost unul dintre primii piloti care si-au anuntat interesul. Vei lua startul in Rally2 in 2016? Da-ne mai multe detalii (cu ce masina, cu cine, cate etape, etc)
Emanuel Resiga: Da, voi face tot posibilul sa iau startul la 6 etape cu o masina veche si o copiloata noua (putina experienta)! Adevarul este ca nisa asta, bresa intre o etapa judeteana si una nationala, a fost tot timpul elefantul din camera. Nu inteleg de ce nu a fost exploatata pana acum asa cum se intampla la vecinii vestici (ca sa fiu fair-play trebuie sa recunosc ca la un momentdat a incercat Dan Magos sa organizeze ceva asemanator dar in conditiile gresite / exclusiv macadam).
RallyMax: Rally2 se va adresa in special masinilor cu tractiune pe o singura punte motoare. In aceasta situatie, de ce vei lua startul cu o masina integrala?
Emanuel Resiga: Simplu: asta avem cu asta defilam. In acelasi registru ma pot mandri si cu sponsorul deja consacrat: EU ! 🙂 Prin urmare nu am obligatii fata de nimeni in afara de mine iar singura mea dorinta este sa practic sportul cu motor incercad sa imi ating limita pe care mi-o permit.
RallyMax: De ce Rally2? Ce te-a atras in aceasta competitie si care crezi ca sunt avantajele ei versus CNR?
Emanuel Resiga: Ce m-a atras este conceptul, unul despre care tot filozofam noi, fanii ?profesionisti?, stand pe probe si visand sa ne permitem si noi sa luam startul intr-o etapa de talie nationala.
Sper ca avantajele sa fie costurile reduse vs. experienta oferita (nr. kilometri, calitate in organizare, colegialitate).
RallyMax: Ce ai schimba in actualul format al Rally2? Ce etape consideri ca ar trebui sa fie incluse in calendar (comune cu CNR sau diferite)? Cum consideri ca ar putea aceasta competitie sa atraga mai multi participanti?
Emanuel Resiga: Nu am ce sa schimb ca nici nu a inceput inca 🙂 Momentan suntem multumiti ca exista si dupa cum spunea si bunul meu prieten Alex Lascu, primul an este de proba. Sa prinda moment si apoi venim cu feedback!
RallyMax: Multumim! In final, te rugam sa transmiti un mesaj fanilor astfel incat acestia sa fie atrasi de Rally2 si sa vina la Brasov pentru a urmari spectacolul oferit de pilotii din CNR si Rally2.
Emanuel Resiga: Nu prea cred ca am eu fani, in schimb, imi place sa cred ca am prieteni avizati care ma lauda atunci cand merit si ma critica atunci cand trebuie. Sunt sigur ca in 2016 fanii motorsportului vor veni pe probele CNR-ului cu o motivatie in plus dar nu exclusiv pentru etapele de Rally2.
Obligatia noastra, a sportivilor, daca tot ne plangem pe la colturi ca nu avem destul public pe margine, este SA FACEM SPECTACOL! Am vazut multi sportivi din pluton cautand trasa sigura, curata, blanda, trista (spuneti-i cum vreti) in incercarea de a prinde o cupa stoarsa pe la o clasa oportunista unde concurenta e slaba, sperand ca isi vor vinde probabil imaginea de ?performeri? unor branduri (de preferinta) consacrate, dar uita motivul principal pentru care ei insusi iubesc acest sport si il urmaresc de pe margine, la radio ori televizor: Spectacolul.
Inchei cu citatul unui oportunist celebru: “If you can’t make it good, at least make it look good…”. B.G.
Va multumesc pentru gazduire.