Inaintea etapei de debut a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” 2016, ne-am indreptat atentia catre castigatorul clasei 11 (fosta grupa H) din 2015, Lucian Preda, care va concura in noul sezon tot la grupa H. Cu o evolutie excelenta anul trecut, fara probleme tehnice, Lucian Preda si Cristian Baciucu isi propun sa stabileasca noi referinte pe probele speciale si sa isi pastreze titlul obtinut in 2015.
RallyMax: Salutare Lucian! Sezonul 2016 se aproprie cu pasi repezi, insa pana atunci te-am ruga sa ne spui cum a decurs sezonul 2015 pentru echipajul Lucian Preda-Cristian Baciucu, un sezon care v-a adus titlul in cadrul clasei 11 (fosta Grupa H)?
Lucian Preda: Salut, va multumesc pentru interviu! Sezonul 2015 pentru noi a fost unul neasteptat de lejer. Nu am avut probleme tehnice majore, a fost un sezon cum si-ar dori toate flora CNR-ului.
RallyMax: Ati avut poate cea mai constanta evolutie la clasa 11 (Grupa H). A fost oare acesta motivul pentru care ati reusit sa va impuneti fara emotii in lupta pentru titlu?
Lucian Preda: Nu asta este motivul. Totul depinde de felul cum abordezi campionatul: pregatirea masinii de concurs, logistica, anvelope, antrenamente si sponsori. Si nu in ultimul rand experienta adunata in 15 ani de raliu.
RallyMax: Care a fost etapa care v-a placut cel mai mult si unde credeti ca ati avut cel mai bun ritm pe probele speciale?
Lucian Preda: Indeosebi etapele de macadam sunt preferatele noastre. Etapele de la Arad (etapa cu cele mai tehnice probe speciale), Tulcea (etapa cu cele mai rapide probe speciale) si Iasi (etapa cu cele mai frumoase probe speciale) unde cred ca am avut cel mai bun ritm, fiind penultima etapa din sezonul 2015 si unde eram deja Campioni Nationali ai Grupei H.
RallyMax: Care sunt planurile pentru sezonul 2016? Veti ramane la aceeasi clasa si cu aceeasi masina?
Lucian Preda: Am fost in discutii cu copilotul meu sa achizitionam un Ford Fiesta R5 pentru 2016, dar nu s-a putut realiza in integralitate (nu mai aveam bugetul pentru sustinerea in Campionat). Asa ca am hotarat sa mergem tot la grupa H (Mitsubishi EVO 9 – R4 extra full, cu restrictor de 34 mm), unde incercam sa stabilim noi referinte pe probele speciale.
RallyMax: Cum vedeti lupta din acest an la Clasa 11 (fosta GRUPA H) si care credeti ca sunt principalii contra-candidati la un nou titlu?
Lucian Preda: Cred ca in acest sezon lupta pentru titlul de campion GRUPA H va fi una dificila. Noi si ceilalti, bineinteles vom fi candidatii la titlu, nu vreau sa dau nume pentru ca sigur omit pe cineva si nu este in regula. Consider ca toti sportivii care concureaza la GRUPA H sunt adevaratii freelanderi ai CNR, multi dintre ei participa pentru placere personala si nu neaparat pentru un rezultat. Obiectivul nostru este acela de a ne apara titlu de Campion National al GRUPEI H si de asemenea ocuparea unei pozitii cat mai fruntase in clasamentul OPEN.
RallyMax: Ce parere ai despre schimbarile din calendarul competitional 2016, dar si de modificarile din regulamentul CNR? Care crezi ca aduc beneficii si care consideri ca nu sunt folositoare?
Lucian Preda: Conducatorilor nostrii le place sa importe modele, in loc sa gandeasca ce este mai bine noi pentru noi sportivii si pentru spectatori. Am convingerea ca la baza automobilismului sportiv in Romania sta Campionatul NATIONAL de Raliuri al Romaniei! Nu un clasament FIA, atata vreme cat in 10 (zece) ani nu s-a facut absolut nimic in acest sens.
Pot co-exista doua clasamente ? Clasament National care poate include si FIA (fiindca suntem in ROMANIA) si un clasament FIA (fiindca suntem in Comunitatea Europeana ? nu si in FIA).
Modelul importat este facut de FIA pentru sustinerea producatorilor de automobile (Ford, VW, Hyundai) atata timp cat au interes. Astept ca noua conducere a FRAS sa stabileasca un clasament OPEN (General N+A+H) cat mai urgent in care sa puncteze toti concurentii la general, pentru a creste interesul pentru CNR, altfel vor avea marea surpriza ca la startul campionatului sa se prezinte cateva echipaje.
Daca nu s-ar mai organiza Cupa Dacia, Suzuki, H-ul si clasa istorice, care dintre organizatorii de astazi s-ar mai implica in sustinerea etapelor CNR?
RallyMax: Clasa 11 este de multe ori privita ca una din cele mai spectaculoase din CNR. De ce crezi ca sunt atrasi fanii si cum puteti voi sa le atrageti atentia si catre fosta grupa H, care nu puncteaza in clasamentele FIA?
Lucian Preda: Aveti dreptate Grupa H este una dintre cele mai spectaculoase. Motivul este ca acolo evolueaza masini adevarate de raliu WRC si masini cu omologare FIA expirata sau neomologate. Acesta este si motivul pentru care sustin reintroducerea grupei H in clasamentului general.
Avem exemple in istoria automobilismului sportiv romanesc in care castigatorul de drept al probelor speciale nu era pe primul loc in clasamentul general.
RallyMax: Multumim pentru implicare si va dorim mult succes in viitor!
Lucian Preda: Si eu va multumesc pentru interviu si sper ca am fost in asentimentul multor dintre noi care stau acasa fiindca nu pot aduna un buget de 300.000 ? 500.000 EURO pentru un sezon cu R5 omologat FIA si de asemenea sper sa-i fi deranjat mai tare pe altii; ca in 2004 cand s-a infiintat actuala federatie.