La fel ca in fiecare an, Tess Rally 2016 a reprezentat o provocare pentru echipajele care au luat startul pe probele speciale de langa Brasov, vremea schimbatoare facand ca decizia alegerii anvelopelor de concurs sa fie una dificila si in acest sezon, la fel ca in 2015. Cu ninsoare la recunoasteri si vreme schimbatoare pe parcursul celor doua zile de concurs, lupta pentru victorie a fost una frumoasa pe probele speciale, cu un Simone Tempestini care a gestionat excelent cursa si cu Dan Girtofan care a aratat un ritm cum nu am mai vazut de ceva vreme la pilotul brasovean.
Cu 8 speciale programate, Tess Rally 2016 a debutat cu ?Paraul Rece?, acolo unde Simone Tempestini s-a impus cu 5 secunde in fata lui Dan Girtofan, in timp ce Bogdan Marisca a ocupat a treia pozitie a clasamentului general, pe care o va mentine pana la finalul raliului, intr-o cursa in care a gestionat excelent viteza astfel incat sa obtina podiumul. Tempestini junior si Girtofan au dus un duel in doi pe probele speciale in prima zi, Giri reusind sa ii fure cateva secunde lui Simone pe a doua parcurgere a specialei ?Rasnov? si pe ?Cheia?, acolo unde pilotul Napoca Rally Academy a avut parte de probleme cu franele, dar si pe superspeciala din centrul Brasovului. Astfel, la startul zilei secunde, Tempestini avea un avans de doar 1.3 secunde si urma o lupta de zile mari. Cu ninsoare la altitudini mari si cu asfalt uscat la altitudini joase, probele ?Paraul Rece? si ?Poiana – Power Stage? urmau sa fie dificile pentru ambii piloti, dar Simone a reusit un ritm de zile mari si a castigat peste 30 de secunde pe cele doua probe in fata brasoveanului.
Cu un ritm constant, Bogdan Marisca a incheiat la peste un minut in spatele invingatorului, obtinand pe majoritatea specialelor al treilea timp, in timp ce Edwin Keleti, Gergo Szabo, Zoltan Juhos, Manu Mihalache, Rares Tomita sau Adrian Raspopa au obtinut timpi in top-ul 5 al probelor speciale. La finalul raliului, Edwin Keleti a terminat al patrulea si s-a impus in cadrul clasei 3 dupa un raliu pe care l-a condus de la inceput pana la final, in timp ce urmatoarele locuri in clasamentul general au fost ocupat de Sorin Badea si Zoltan Juhos, ambii la bordul unor modele R5, obtinand timpi buni pe cele 8 speciale.
Dupa o decizie a comisarilor sportivi care l-au penalizat pe Manu Mihalache pentru nerespectarea traseului din roadbook la iesirea din parcul inchis dintre cele doua zile de concurs, desi a dus o lupta constanta cu Edwin Keleti, pe care l-a si invins pe unele speciale, pilotul brasovean a fost retrogradat pe a patra pozitie in clasamentul clasei 3, spre avantajul lui Rares Tomita, care a obtinut la final a doua pozitie, dar si a lui Horatiu Savu, cel care a terminat Raliul Brasovului pe locul al treilea.
In cadrul clasamentului masinilor cu 2 Roti Motrice, Adrian Raspopa a dominat cursa de pe prima pana pe ultima proba, reusind sa obtina si locul 5 pe PS7 ?Paraul Rece?, in timp ce Adrian Teslovan, la primul raliu la bordul unui Citroen DS3R3, a obtinut locul secund. Florin Crisan a trecut in 2016 de la o masina integrala la una cu tractiune fata, concurand pe Renault-ul Clio R3T construit de TTH Motorsport, si a obtinul bronzul la 2 Roti Motrice, in timp ce urmatoarele locuri au fost ocupate de Csongor Szabo, castigatorul clasei 9, Mihai Manole si Costi Stratnic, care a pornit cu un Ford Fiesta R2.
Cu doar 4 masini la start, clasa 11 a fost adjudecata de Romulus Preda, campionul din 2015, cel care a urcat in fruntea clasamentului dupa a treia speciala si si-a mentinut pozitia pana la final, profitand si de abandonurile lui Cornel Gardean si Thomas Abraham. Abraham a luat startul in ziua secunda sub regula Rally2 si a incheiat pe ultima pozitie a podiumului, in timp ce Razvan Nechifor, la primul raliu pe o masina integrala, o Skoda Octavia, a obtinut locul secund dupa ce a avut un ritm constant pe probele speciale. La clasa 12 invingator a fost Remus Cotut, care a profitat de problemele lui Daniel Pohariu, sub masina caruia s-au observat flacari pe probele speciale din cauza lichidelor care se scurgeau pe evacuarea incinsa. Tulceanul a fost nevoit sa se retraga dupa ce a pierdut mult timp pe penultima proba a raliului, in urma unei iesiri in decor. Gabriel Stanciu s-a impus in clasa 13, cea dedicata masinilor istorice, in timp ce Andrei Pop si Petru Constantinescu au completat podiumul, locul 4 fiind oucpat de Antoine Brajkovic.
Csongor Szabo a condus clasa 9 de pe a doua proba speciala, reusind a treia victorie consecutiva la Brasov din 2014 pana in prezent, in timp ce Raul Badiu, la revenirea pe o Dacia Logan, a incheiat al doilea. O lupta excelenta a avut loc intre Radu Necula, cel care a incheiat podiumul clasei 9, si Alex Ardelean, cei care s-au duelat si in Suzuki Swift Cup. Odata cu introducerea vechilor modele de Suzuki, Swift Sport Cup a fost adjudecata de Csongor Szabo, urmat de Radu Necula si Peter Kelemen, Alex Ardelean pierzand podiumul pe chiar ultima proba speciala.
Cupa Dacia a beneficiat de revenirea lui Raul Badiu, cel care s-a luptat pe probe cu Norbert Maior si Viorel Ivan pentru victorie. In final, pilotul Sibiu Racing Team a iesit invingator, profitand de timpul pierdut de Maior pe ?Babarunca? in urma unei pene de cauciuc, aceeasi soarta avand si Ivan pe ?Cheia?. Raul Badiu a dus acasa aurul, Norbert Maior a incheiat al doilea, in timp ce podiumul a fost completat de Andrei Girtofan, fiul lui Dan Girtofan, cel care a debutat la Brasov si a obtinut victoria in clasamentul Debutantilor Cupei Dacia si cel al Debutantilor general. Trebuie mentionata si prezenta numeroasa a pilotilor debutanti in cadrul Cupei Dacia, printre care multi au aratat un ritm bun pe speciale: Daniel Rusciuga, Dan Zaharia, Radu Luca sau Cristiana Oprea.
Tess Rally 2016 a deschis ?balul? Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? cu o lupta excelenta pentru prima pozitie, Girtofan aratand ca ii poate pune probleme lui Tempestini Junior, in timp ce Gergo Szabo, care a luat startul cu un Citroen DS3 R5, poate sa se bata pentru victorie daca este ferit de probleme tehnice si se acomodeaza cu masina.
Un mare plus la acest raliu a fost introducerea Power Stage-ului, care a adus un plus enorm de spectacol pe ultima proba speciala, unde, de obicei, majoritatea echipajelor reduceau ritmul pentru conservarea rezultatului. La Brasov s-a vazut o lupta clara la majoritatea claselor pentru punctele suplimentare, Power Stage-ul fiind o oportunitate buna pentru echipaje de a acumula puncte bonus, asa cum a facut Manu Mihalache, cel care a reusit locul secund in clasamentul general pe ?Poiana?.