Dupa ce au concurat impreuna la etapa de debut a Campionatului National de Raliuri “Dunlop” 2016, Calin Bucur si Diana Hategan ne-au povestit experienta de pe probele de la Brasov, acolo unde cei doi au concurat in premiera impreuna. Pentru Diana a fost prima experienta in dreapta altui pilot, dupa ce in trecut a concurat doar cu Vlad Cosma, in timp ce Calin a fost incantat de colaborare, urmand ca de la Sibiu sa participe alaturi de un nou copilot – Alexandru Giusca.
RallyMax: Salutare Calin! Dupa o perioada de absenta, ai revenit in CNR-D cu ocazia Tess Rally 45 Pro-X. Cum a decurs reacomodarea cu raliurile dupa perioada de pauza?
Calin Bucur: Salutare RallyMax si tuturor cititorilor. Chiar daca dupa sezonul competitional 2013 am spus ca “pun manusile in cui”, anul trecut am participat in Campionatul National de Karting al FRAS ,clasa Rotax Max Masters, unde am reusit un titlu de vicecampion, iar anul acesta m-am hotarat sa revin in CNR-D. Microbul e prea puternic, asa ca nu pot sta departe de motorsport. Brasovul a fost un raliu cu de toate, reacomodarea facandu-se repede 🙂 .
RallyMax: Desi ai fost inscris din timp la etapa brasoveana, ai reusit cu greu sa-ti gasesti un copilot, ca pana la urma in dreapta ta sa se afle Diana Hategan. Cum a decurs colaborarea dintre tine si Diana, tinand cont ca nu aveati niciun kilometru de teste impreuna?
Calin Bucur: La Brasov trebuia sa particip cu sora mea (Crina Bucur), dar datorita unor probleme familiale, nu a mai putut veni. Cu ocazia zilelor Politiei, m-am intalnit la Sibiu cu Andrei Hicea, care a fost prezent cu echipa lui Danny Ungur la acest eveniment. Intrebandu-l daca are idee de un copilot pentru Brasov, a vorbit repede cu Vlad Cosma, care mi-a recomandat-o pe Diana. Ma gandeam ca anul trecut a invatat multe lucruri de la Vlad, asa ca am zis ca ar fi o experienta noua.
Ne-am acomodat repede la shakedown si ne-am inteles foarte bine pe tot parcursul competitiei. Am fost foarte impresionat de profesionalismul ei, regulament la zi, dictare impecabila si mai ales la schimbarea unei roti dupa proba Cheia, unde nu a ezitat sa puna mana pe cheia de roti si sa defaca prezoanele cat eu am pus cricul 🙂
RallyMax: Din pacate, pe durata cursei ati avut parte de mai multe probleme tehnice. Ce s-a intamplat mai exact si cat de mult crezi ca v-au afectat aceste problem evolutia?
Calin Bucur: Intr-adevar, dupa doar 2 kilometri de pe prima proba (Paraul Rece) am avut parte de o rasucire violenta din care, cu foarte mare noroc, am scapat fara a lovi masina. De acolo am lasat-o un pic mai moale, vazand cat de repede pleaca masina pe acel asfalt umed. Pe proba speciala “Cheia”, luand un interior, am facut o pana lenta care s-a soldat cu dejantare pe ultimul ac de pe proba, iar la superspeciala, cand sa schimb din viteza 2 in 3, s-a rupt un cablu de la timonerie, cutia ramanand in punctul mort. Am reusit sa imping masina pana in stop unde manual am introdus in viteza a 4-a cu care am ajuns in parcul de service. Pe ultimele doua probe de a doua zi, a trebuit sa merg doar cu vitezele dinspre fata(1,3,5). Binenteles ca ne-au afectat evolutia aceste probleme, dar astea sunt raliurile.
RallyMax: Care a fost strategia ta la Brasov, acolo unde conditiile de aderenta au fost diferite pe fiecare proba speciala?
Calin Bucur: Am foslosit gume soft fata si supersoft spate. A doua zi am mers pe anvelope strada de iarna. Eu cred ca in prima zi am facut o alegere buna a gumelor. A doua zi se putea merge tot pe slick-uri, dar pentru noi oricum nu mai conta deoarece nu aveam toate vitezele disponibile 🙂 Ma bucur foarte mult ca am terminat acest raliu.
RallyMax: Calin, pentru tine urmeaza cursa de casa, Raliul Sibiului 2016. Ce parere ai de la noua configuratie a raliului? Ce asteptari ai de la aceasta etapa? Vei continua alaturi de Diana?
Calin Bucur: Imi place foarte mult configuratia si sunt foarte bucuros de acea superspeciala din centrul orasului. Sibienii o sa fie foarte fericiti. Mi-a placut foarte mult sa o am pe Diana in dreapta si mi-as fi dorit sa continuam, dar am inteles ca are alte planuri pe parcursul campionatului 2016. De la raliul de casa o sa merg cu Alexandru Giusca. Ne-am propus din 2013 sa ne dam impreuna, dar nu a fost sa fie atunci. Ne dorim sa terminam raliul, sa mergem tot mai tare, sa ne acomodam ca echipaj si sa facem o figura frumoasa cu echipa Sibiu Racing Team.
Tin sa multumesc partenerilor fara de care nu am fi putut lua startul: Hermann Residence, Terra Building, Nord Construct, GIRO, Farmacia SanMarco, Laromet Transib, Masicon, Algius Service&ChipTuning, Universal Trasnport GMBH, Espoo Group, www.sparco-shop.ro, Bucur Rally&Tuning, Hankook, Consiliul Judetean Sibiu, Primaria Sibiu si partenerului media RallyMax.
RallyMax: Diana, dupa un sezon incununat cu succese ai revenit la startul CNR cu o surpriza, formand un echipaj cu Calin Bucur si al sau Suzuki Ignis. A fost ceva neobisnuit sa te afli in masina de curse iar in stanga ta sa nu se afle Vlad Cosma?
Diana Hategan: Salut RallyMax! Mi-am dorit foarte mult sa concurez la etapa de la Brasov si m-am bucurat cand a venit Calin cu propunerea sa formam un echipaj. La inceput a fost putin ciudat sa nu il am pe Vlad in stanga, insa m-am obisnuit repede cu noul stil de pilotaj. Sa concurez cu un pilot nou a fost si pentru mine o provocare si ma bucur ca am acceptat-o.
RallyMax: Dupa o schimbare de pilot, cum crezi ca te-ai descurcat cu adaptarea? Vei accepta alte propuneri pe viitor?
Diana Hategan: A fost o cursa interesanta care mi-a placut. M-am adaptat destul de repede noilor conditii, stilul de dictare a lui Calin si Suzuki-ul fiind similare cu ce am fost obisnuita pana acum. Sunt multumita de cum au decurs lucrurile la Brasov, a fost o cursa ce m-a facut mai increzatoare in capacitatile mele de copilot si sunt deschisa la noi propuneri 🙂
RallyMax: Pentru tine, Tess Rally 45 Pro-X a insemnat etapa de casa. Cum au decurs lucrurile in aceasta prima cursa a sezonului, esti multumita de rezultatul obtinut? Au fost emotiile mai mici decat la debutul din 2015?
Diana Hategan: Oferta de a participa la etapa mea de casa a venit intr-un moment in care imi pierdusem orice speranta ca voi mai putea fi la start, asa ca simpla participare m-a bucrat foarte tare. Fiind totul pregatit pe ultima suta de metri si Calin revenind dupa o pauza mai lunga, ne-am setat ca scop principal distractia fara sa punem pret foarte mare pe rezultate.
Emotii mari nu au fost, mai ales ca l-am avut si pe Vlad care m-a incurajat de pe margine. Am avut o cursa complexa, cu multe peripetii, care am crezut la un moment dat ca se va termina cu un abandon pe superspeciala. Am reusit insa sa facem haz de necaz si trecand peste toate dificultatile am ajuns cu bine in parcul inchis.
RallyMax: Ce urmeaza pentru tine la urmatorea etapa, Raliul Sibiului? Vei continua alaturi de Calin Bucur, Vlad Cosma sau mai ai si alte optiuni de luat in calcul?
Diana Hategan: La Sibiu voi lua startul intr-un echipaj exclusiv feminin. Propunerea Cristianei de a participa impreuna m-a incantat si astept cu mult entuziasm aceasta etapa. Sper sa facem o cursa frumoasa impreuna cu rezultate cat mai bune.
RallyMax: Observam recent in lumea raliurilor tot mai multi copiloti de sex feminin. In opinia ta, care sunt avantajele si dezavantajele unei persoane de sex feminin in motorsport?
Diana Hategan: Intr-adevar, in ultima perioada tot mai multe femei sunt dornice sa simta gustul vitezei si al adrenalinei intr-o masina de raliu si intra in cursa mai ales ca si copilot.
Chiar daca motorsportul este vazut ca un sport dur, barbatesc, sunt femei care au dovedit calitati foarte bune de pilot sau copilot si carora nu le este teama sa apese acceleratia la maxim. Probabil singurul dezavantaj al femeilor ar fi forta fizica, mai ales cand este nevoie de interventii mecanice. Printre avantaje as putea sa mentionez faptul ca, din experienta mea, publicul este foarte incantat cand vede o prezenta feminina in masina si am auzit de mai multe ori spunand mirat ? Uite, uite, in masina asta e o fata !! ? 🙂
RallyMax: Diana, multumim pentru raspunsuri si multa bafta in sezonul 2016!
Raspuns: Multumesc RallyMax!