Dupa cateva participari in etapele de Viteza in Coasta si prezenta la Harghita Rally in 2015, Mihnea Muresan a luat startul in noul sezon pe un Ford Fiesta al Danny Ungur Racing alaturi de Andrei Hicea. Pilotul a reusit, in ciuda problemelor, sa aiba un ritm excelent pe probele Tess Rally 2016, castigand cele doua speciale lungi, “Babarunca” si “Cheia” in clasamentul debutantilor.
RallyMax: Salutare Mihnea! Ne bucuram sa stam din nou de vorba, acum, dupa Tess Rally 45 Pro-X. Cum au decurs lucrurile pentru voi pe specialele din judetul Brasov? Ai reusit sa te reacomodezi rapid cu dictarea, stiind ca este doar a doua etapa de raliu din cariera ta?
Mihnea Muresan: Salut! Raliul Brasovului a fost pentru noi o experienta dulce-amaruie din care am castigat foarte multa experienta. Sunt multumit cu ritmul pe care l-am avut si cu dictarea, deoarece Andrei si cu mine am reusit sa ne intelegem din ce in ce mai bine de la proba la proba si sa castigam tot mai multa incredere unul in celalalt. Acest lucru s-a simtit in special dupa ce am reusit sa castigam cele mai lungi si tehnice probe in clasamentul debutantilor, ?Babarunca? si ?Cheia?. Din pacate, datorita unei jante indoite pe PS1 si unei runde de sanius in incercarea de a schimba roata, am pierdut prea mult timp pentru a ne mai putea lupta pentru locul 1 in clasamentul general al debutantilor. A fost insa si asta o experienta si vrem sa le multumim fanilor, care ne-au scos din zapada si au dovedit astfel inca o data ce inseamna spiritul raliurilor.
RallyMax: Dupa ce la recunoasteri a predominat ninsoarea, pe parcursul celor doua zile de concurs vremea a fost extrem de schimbatoare. Cum ai adaptat strategia la schimbarile de suprafata si ce anvelope ai folosit la Brasov?
Mihnea Muresan: Problema nu a fost neaparat vremea schimbatoare din zilele de concurs, ci diferentele dintre starea probelor la recunoasteri si in competitie. Cand am scris dictarea, majoritatea interioarelor erau acoperite cu zapada si, ne avand inca foarte multa experienta, am facut o mica greseala la recunoasterea pe PS1, unde nu am inclus in dictare o groapa pe un interior de viraj, fapt ce avea sa ne coste aproape 12 minute in clasamentul debutantilor si toate peripetiile prezentate mai sus. Ca si alegere de gume, am ales sa concuram cu slick-uri soft pe toate probele, fiind cred eu, alegerea corecta, inafara ultimei probe, Poiana in coborare, unde a fost ud bine si am reusit sa ne rasucim pe un viraj de dreapta relativ rapid. Nu am patit insa nimic, iesind doar putin pe iarba de pe exteriorul virajului. Pentru ca nu mai conta timpul general, ne-am hotarat sa profitam de conditiile de aderenta redusa si sa ne distram putin pe acele de par. Cu toate acestea, am reusit sa luam un punct de pe Power Stage, terminand pe locul 3, dupa doua masini echipate cu anvelope de iarna, mult mai potrivite pentru acele conditii. Locurile unde am avut mai multe probleme si unde a trebuit sa imi adaptez mai mult stilul de pilotaj au fost pe virajele ude de pe ?Paraul Rece? si ?Rasnov?, care urmau dupa portiuni lungi de asfalt uscat, fortand masina sa subvireze, datorita diferentei de aderenta.
RallyMax: Sezonul trecut ai participat la Raliul Harghita, ultima etapa din CNRD, la bordul unei Dacii Logan alaturi de Andrei Hicea. Ai revenit la startul sezonului 2016 tot alaturi de Andrei, insa la bordul unui Ford Fiesta de clasa 9. Acum ca ai vazut diferentele dintre suprafetele de rulare, dar si ale masinilor, pe care suprafata consideri ca ai un ritm mai bun si ce consideri ca mai ai de invatat pe fiecare? Ce ai alege in acest moment intre Dacia Logan si Ford Fiesta?
Mihnea Muresan: Fiecare Raliu a avut dupa parerea mea un farmec aparte, insa ghinioanele m-au impiedicat pana acum sa imi dau seama ce prefer cu adevarat. La Harghita am concurat mai mult de jumatate de raliu cu un pivot sarit si directie pe o roata, obiectivul principal fiind sa aducem masina in parcul inchis si sa terminam raliul, deci nu am reusit sa imi gasesc sub nicio forma ritmul. La Brasov am avut un ritm bunicel, cu victorii si podiumuri de probe speciale in clasamentul debutantilor. Cu toate acestea, cu cat o sa adun mai multa experienta, cred ca o sa prefer din ce in ce mai mult macadamul, datorita senzatiilor cu totul si cu totul diferite pe care ti le ofera. Cat despre masini, nu am inca o favorita. Astept sa pot pilota aceiasi masina pe toate suprafetele, pentru am ma putea pronunta.
RallyMax: Ai debutat in lumea sportului cu motor in Campionatul National de Viteza in Coasta. Vei participa si in acest sezon la cateva etape sau toate resursele tale se vor indrepta spre raliuri?
Mihnea Muresan: Deocamdata nu am in plan o revenire in CNVC, insa nu se stie niciodata. M-am indragostit de raliuri, dar imi plac in general orice fel de curse.
RallyMax: Locuiesti in Germania si timpul nu iti va permite sa participi la multe etape in acest sezon. Astfel, care sunt planurile tale pentru sezonul 2016? Iti propui anumite obiective?
Mihnea Muresan: Obiectivul principal sezonul acesta este sa acumulez cat mai multa experienta si, daca e posibil, sa am rezultate notabile, fara sa risc insa prea mult. Datorita programului incarcat pe care il am la facultate in Germania, cred ca voi mai putea participa doar la doua raliuri sezonul acesta.
RallyMax: Regulamentul CNR-D a suferit modificari in 2016 – ce parere ai despre noile reglementari introduse, in special in ceea ce priveste ?Power Stage-ul?, un model preluat din competitia mondiala de raliuri?
Mihnea Muresan: Mi se pare un concept interesant, care pastreaza suspansul pana pe ultimii kilometrii ai raliului. Pentru noi nu a fost o mare diferenta, pentru ca oricum nu ne luptam pentru pozitiile fruntase in clasamentul general al Campionatului, datorita numarului redus de raliuri la ca o sa pot participa. Personal m-am simtit insa foarte bine pe Power-Stage-ul de la Brasov, cum v-am povestit deja.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in sezonul 2016!
Mihnea Muresan: Va multumesc si eu pentru timpul acordat si imi doresc sa va pot impartasi in continuare cat mai multe experiente de pe probele speciale.
Multumesc partenerilor care au facut aceasta participare posibila (Auto Flux, OMM Group, Vitrerom, PMA Invest, RallyMax), familiei si prietenilor care m-au sustinut de pe margine, copilotului meu, Andrei, cu care m-am inteles din ce in ce mai bine pe parcursul raliului, castigand tot mai multa incredere unul in celalalt si nu in ultimul rand lui Danny si intregii echipe Danny Ungur Racing.