La trecerea pe o masina integrala, Razvan Nechifor si Alexandru Rusu au reusit un loc secund in cadrul clasei 11 la Tess Rally, rezultatul fiind unul conjunctural, prin prisma abandonurilor lui Thomas Abraham si Cornel Gardean. Cu toate acestea, echipajul este multumit de adaptarea la Skoda Octavia, desi masina a avut probleme tehnice inca de la shakedown. Razvan va rezolva problemele tehnice si va continua in 2016 alaturi de Alexandru, urmand a-i mai vedea pe cei doi la startul etapelor CNR-D din acest sezon.
RallyMax: Salut Razvan! In pauza competitionala ai schimbat Dacia Logan cu o Skoda Octavia de clasa 11. Te rugam sa ne oferi mai multe detalii despre aceasta masina si ce te-a convins sa faci pasul acesta rapid la o masina cu tractiune integrala.
Razvan Nechifor: Salutare baieti si salutare fanilor RallyMax! Intr-adevar, in pauza competitionala am lucrat la un nou proiect si anume o Skoda Octavia 1.8T 4×4. Masina are origini “de uzina”, sa spunem asa, fiind folosita ca masina de antrenament de catre Skoda Motorsport in cadrul programului Octavia WRC, careia i-am adus completarile necesare pentru convertirea la o masina full rally, plus un mic upgrade pe partea de motorizare. Fata de anul trecut mi-am dorit o schimbare catre o masina cu tractiune integrala si putin mai puternica decat Loganul, iar cea mai la indemana mea a fost trecerea catre Octavia, o masina pe care o cunosc si care imi face placere sa o pilotez.
RallyMax: Desi ati avut parte de probleme tehnice la Tess Rally 45 Pro-X, totusi, ati reusit sa obtineti conjunctural locul 2 la clasa. Cum au decurs lucrurile pentru voi la prima cursa a sezonului?
Razvan Nechifor: Da, Tess 2016 a fost mai mult o etapa de reacomodare cu masina de raliu si cu pilotajul. Nu am fost, din pacate, scutiti de probleme, deoarece am avut pierderi la turbo inca de la shakedown, dar nu am reusit sa ne dam seama si sa identificam problema decat dupa “Babarunca”, iar o reparatie a deficientei nu era posibila decat dupa etapa. Una peste alta, rezultatul este unul bun, insa este strict conjunctural deoarece Cornel si Tomi au fost clar peste noi si ar fi meritat pe deplin locul nostru pe podium. In rest am invatat cate ceva pe fiecare proba, aveam nevoie de acesti kilometri pentru a putea vedea cum se comporta masina in regim de concurs. Deocamdata, odata reveniti acasa, vom reveni la plansa de lucru pentru ca lucrurile nu sunt deloc pe masura asteptarilor mele.
RallyMax: Cum vedeti lupta in cadrul clasei 11 si care ar fi obiectivul pentru acest sezon pentru echipajul Razvan Nechifor-Alexandru Rusu? Care crezi ca sunt, realist, sansele voastre in lupta cu mult mai puternicele EVO ale rivalilor?
Razvan Nechifor: Obiectivul este unul clar pentru noi. Sa facem cat mai multi kilometri in regim de cursa, sa vedem ce putem imbunatati la noua masina si sa acumulam cat mai multe puncte. Referitor la lupta de la clasa 11, sper sa putem aduce masina in parametri ca sa putem avea o sansa mai buna in lupta cu EVO-urile. Realist, sansele noastre depind de masina, de mine si de ceilalti competitori, desi, la o prima vedere nu am putea sa ne batem direct cu ei. Dar sper sa pot face cateva modificari in acest sens.
RallyMax: Care a fost strategia ta la Brasov, acolo unde conditiile de aderenta au fost diferite pe fiecare proba speciala?
Razvan Nechifor: Nu pot spune ca am adoptat o strategie anume. Pe prima bucla am mers cu slick si super soft in “X” si s-a dovedit a nu fi deloc alegerea cea mai buna, iar dupa am mers super soft pe toate 4 rotile deoarece in prima varianta glisam foarte mult. Cred ca alegerea cu anvelope soft era cea mai buna per total.
RallyMax: Razvan, ce parere ai despre introducerea ?Power Stage-ului? si a noului campionat de ?Rally 2??
Razvan Nechifor: M-as fi asteptat ca la Rally2 sa fie mult mai multi concurenti necunoscuti. Ideea de baza este una excelenta, dar avand in vedere participantii de la clasa nu pot spune ca pentru prima etapa a fost un real castig. Dar poate ma insel. Cat despre Power Stage pot spune ca e mai mult decat bine venit pentru spectatori deoarece inteteste lupta pana la final.
RallyMax: Stiind ca sezonul trecut ai facut cateva schimbari din punct de vedere a copilotilor, cum decurge colaborarea cu navigatorul tau, Alexandru Rusu?
Razvan Nechifor: Pentru acest an nu schimbam formula si nici pentru sezoanele urmatoare nu intrevedem modificari. Ma simt foarte bine si sigur cu Alex in dreapta si nu intentionam sa aducem modificari in formula. Avem cateva etape bune impreuna iar colaborarea in masina a fost si este una constructiva pentru amandoi.
RallyMax: Multumim pentru raspunsurile acordate si speram sa te putem urmari pe probele speciale si la urmatoarea etapa, Raliul Sibiului.
Razvan Nechifor: Multumesc si eu si sper sa ne vedem la Sibiu pe probe.