Matei Stancu este unul dintre debutantii sezonului 2016 din Campionatul National de Viteza in Coasta, care a atras atentia cu o evolutie foarte buna inca din prima cursa din cariera in aceasta competitie. Pilotul brasovean a reusit inca din mansele de antrenamente sa obtina timpi in TOP 20 cu al sau BMW 325, cu care concureaza la clasa H3.
RallyMax: Salutare Matei! Etapa de debut de sezon din Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop 2016 a adus un pilot debutant cu un BMW 325, care a atras atentia prin timpii extrem de buni obtinuti inca de la mansele de antrenamente. Poveste-ne, te rugam frumos, cine este acest Matei Stancu si cu ce se ocupa in viata de zi cu zi?
Matei Stancu: Salut RallyMax. Ma bucura faptul ca evolutia mea si a masinii a atras atentia. Matei Stancu este un pasionat de automobile din Brasov in varsta de 27 de ani. In viata de zi cu zi ma ocup cu grafica 2D/3D si cu programarea sistemelor de infotaiment din grupul VAG.
RallyMax: Avand in vedere ca a fost prima ta cursa din cariera in Campionatul National de Viteza in Coasta-Dunlop, care au fost obiectivele tale pentru aceasta etapa, unde ai reusit sa obtii timpi chiar in TOP 20 in Clasamentul General Open?
Matei Stancu: Obiectivul principal la etapa de la Rasnov a fost un podium la debutanti, iar ca obiectiv secundar a fost acomodarea cu materialul de concurs, material care a suferit multe modificari pe partea de suspensie inainte de inceperea sezonului competitional.
RallyMax: Cum ti s-a parut lupta de la clasa H3, unde in final ai reusit sa obtii chiar victoria. Crezi ca te-a avantajat si faptul ca ai evoluat pe ??teren propriu?’?
Matei Stancu: La clasa H3 nu am crezut ca pot avea pretentii, avand in vedere diferentele de performanta intre automobilul meu si concurenta. Am fost surprins cand la sfarsitul antrenamentelor eram pe locul 2 la H3. Victoria din ziua de concurs a fost adusa in principal de conditiile meteo, mai favorabile mie, dar pentru rezulatul final a contat foarte mult faptul ca am mers pe un traseu bine cunoscut mie.
RallyMax: De ce ai ales sa concurezi cu tractiune spate? Ai avut initial si alte optiuni in ceea ce priveste alegerea materialul de concurs?
Matei Stancu: Initial m-am gandit sa incep pe un Renault Clio, asta pana sa fiu fermecat de drift. Am ales sa invat driftul pe un BMW E30, ursulet, dar in urma 2 ani m-am hotarat sa particip la competitiile de coasta si am facut schimbarea la automobilul actual, BMW E36. Am ales tractiunea spate pentru ca este o provocare, pentru ca este extrem de versatila, pot oricand sa trec de la grip la drift chiar si in timpul concursului, cu sau fara intentie. Poate cel mai important motiv pentru aceasta alegere este placerea si amuzamentul de a merge cu tractiunea spate!
RallyMax: Urmeaza etapa de la Sibiu, Trofeul Paltinis, etapa care revine in Calendarul Competitional din 2016. Care sunt obiectivele tale pentru aceasta etapa in cazul in care vei concura?
Matei Stancu: Conform planului pentru anul acesta voi fi prezent la etapa de la Sibiu, iar din documentarea care am facut-o pana acum, traseul de la Paltinis pare a fi unul foarte frumos, tehnic. Imi pastrez acelasi obiectiv ca la Rasnov, clasarea pe podium la debutanti.
RallyMax: Care sunt planurile tale in ceea ce priveste sezonul 2016 din CNVC-D? La cate etape vei fi prezent?
Matei Stancu: Din fericire majoriatea etapelor sunt in jurul ?casei?, singurele deplasari pe care le voi face vor fi la Paltinis si la C?mpulung, intentionez sa particip la 7 din cele 8 etape. Am pornit in acest sezon cu doua obiective, acumularea de cat mai multa experienta de concurs si clasari pe podium la debutanti. Orice alte rezultate, la H3 si GT, sunt binevenite.
RallyMax: In final, ai cuvantul!
Matei Stancu: Am fost atras in lumea auto de spectacol si de viteza, dar am descoperit mult mai mult de atat, am descoperit prieteni adevarati, oameni dispusi sa ajute neconditionat. In cazul meu bugetul nu se numara in bani, ci in prieteni. Inaintea inginerilor germani de la BMW, perfomantele automobilului cu care concurez se datoreaza in mare masura lui Artan Sergiu, el fiind cel care transformat un BMW vechi din anii ?90 intr-o adevarata masina de curse, gata sa tina piept unor masini cu 20 de ani mai noi.
Pe aceasta cale vreau sa multumesc lui Gabi Imre, Radu Astefanoaie, Radu Bogdan, Moga Andrei, Robert Barabas, Alex Lascu, Andrei Pop, Teodor Vlad, Simon Arpad.