Razvan Nechifor si Alexandru Rusu au reusit sa obtina un nou loc doi in cadrul clasei 11 la bordul Skodei Octavia de grupa H. Cei doi au avut insa parte de multe emotii in saptamana premergatoare cursei, amanunte care sunt detaliate in interviul atasat.
RallyMax: Salut Razvan! Te declari multumit de pozitia pe care o ocupi in clasament acum dupa cele trei etape desfasurate, avand in vedere ca ai lipsit la Raliul Sibiului?
Razvan Nechifor: Salutare baieti. Da, locul ocupat e ok avand in vedere ca ne incapatanam sa terminam de fiecare data .. 🙂 . Dupa cum am zis si data trecuta pozitia noastra este una muncita, dar strict conjuncturala, prin prisma faptului ca ceilalti colegi ai nostri au abandonat si a faptului ca suntem doar 3 masini la clasa, lucru deloc imbucurator. Dar ca si puncte, rezultate, locul ocupat pana acum e unul bun. Sper sa fie mai bun de la etapa la etapa.
RallyMax: Inainte si dupa Raliul Aradului 2016 ai avut parte de o serie de probleme tehnice, care s-au oprit abia dupa ce ai ajuns acasa. Am vrea sa ne povestesti tot firul evenimentelor ce-au avut loc in aceasta perioada.
Razvan Nechifor: Sincer, as vrea sa spun ca s-au oprit acasa, dar din pacate nu e asa. Am reusit non-performanta de a distruge 2 cutii de viteze si o cutie de transfer la testele desfasurate in saptamana premergatoare raliului, iar in timpul etapei am rupt suspensia sau mai bine zis un amortizor fata, frana de mana cu tot cu cabluri, dar si conductele de frana pe spate care ne-au facut sa ne ?plimbam? la propriu pe ultima bucla. Interesant de altfel fara frane. Plus ca, desi am incercat sa remediem problema de la Brasov de la turbo, aceasta a reaparut si ea, cred, dupa proba lunga de pe prima bucla a zilei a doua. Acum masina va intra intr-o revizie mult mai serioasa pentru ca deja e deranjant sa nu poti merge decat cu probleme.
RallyMax: Raliul Aradului KIA a reprezentat pentru voi prima cursa pe macadam cu noua masina, Skoda Octavia 4×4 de grupa H. Cum v-ati acomodat cu masina pe aceasta suprafata, si cat crezi ca mai ai de munca pentru a ajunge la un ritm mai sustinut?
Razvan Nechifor: De munca e intotdeauna in raliuri pe partea de pilotaj. Cu Octavia pot sa spun ca ma acomodez incet-incet, dar trebuie sa regandesc putin modul de abordare a virajelor cu ea deoarece momentan masina merge peste mine si trebuie sa fac eforturi sa tin pasul cu ea. Spre surprinderea mea este incredibil de stabila pe viraje si ma indeamna sa plusez, dar prefer sa iau lucrurile usor. Probabil ca spre sfarsitul anului vom avea un ritm mult mai bun. Voi incerca sa testez cat mai mult cu ea intre etape pentru a putea combate handicapul de acum.
RallyMax: Care au fost, din punct de vedere organizatoric, plusurile si minusurile la Tess Rally si Raliul Aradului KIA?
Razvan Nechifor: Aici chiar nu vreau sa comentez nimic. E un subiect care sincer, de regula nu ma intereseaza, dar dupa etapa asta vin cu un gust semi-amar. Si cam atat.
RallyMax: Avand in vedere conditiile meteo dificile intalnite la cursa aradeana, cum ati abordat alegerea cauciucurilor la aceasta etapa? Cat de dificil a fost pentru voi sa concurati in asemenea conditii si de ce probleme v-ati lovit pe parcursul cursei?
Razvan Nechifor: De greu, a fost foarte greu pe probe avand in vedere ca a plouat nebuneste. Pe PS1, s-a aburit parbrizul datorita ploii si era sa ratam si stopul caci nu am mai vazut nimic ultimii kilometri iar pe PS8 si PS11 am avut impresia ca o sa ne scufundam, a intrat apa in masina prin toate orificiile posibile. Am mers de la bun inceput pe gume medii deschise si am terminat pe ele, dar sincer nu mi-as fi dorit atata apa pe probe, insa a fost interesant.
RallyMax: Multumim Razvan pentru raspunsurile acordate! Va dorim succes la urmatoarele raliuri! In final, ai cuvantul!
Razvan Nechifor: Tin sa ii multumesc lui Giri, celor de la Quark Motors si lui Adi Avramut care ne-a readus masina pe linia de plutire si nu in ultimul rand echipei tehnice (Radu, Ionut, Bibicu, Junior si Guru) care ne-au ?operat? Skoda astfel incat sa terminam etapa. Multumesc incredibil de mult tuturor oamenilor si companiilor care sustin financiar ?zbaterea? noastra din CNR. Fara voi nu s-ar putea!