Dupa Transilvania Rally am povestit cu Cristi Melczer, cel care a facut trecerea, dupa doua etape in 2015, de la Campionatul National de Viteza in Coasta la raliuri, luand startul in Rally2 la etapa de la Cluj. Cristi a concurat in penultima etapa de asfalt din 2016 alaturi de Ervin Sipos, un debutant care a petrecut multi ani pe marginea probelor speciale, in postura de “spectator profesinist”. I-am adresat lui Cristi cateva intrebari, iar apoi am fost curiosi sa aflam parerea lui Ervin despre debutul sau in motorsport.
RallyMax: Salutare si felicitari pentru rezultatele obtinute! Ai revenit in competitiile de motorsport, de aceasta data intr-o etapa de raliu, mai precis in nou-infiintatul campionat de ?Rally 2?. Cum te simti dupa aceasta participare, la Transilvania Rally?
Cristi Melczer: Salutare, salutare. Da ma bucur foarte tare ca am reusit sa revin in acest an in competitiile de motorsport si ma bucur si ca am putut sa fac acest lucru la un raliu de casa (de a doua casa 🙂 . Ah, si era sa uit ma bucur si ca iar sunt intervievat de RallyMax.
RallyMax: Ai evoluat la aceasta etapa de raliu alaturi de un copilot debutant, Ervin Sipos. Cum au decurs lucrurile intre voi si cat de dificil a fost sa te obisnuiesti cu dictarea?
Cristi Melczer: Ervin este debutant doar in teorie, dupa proba practica nu ai zice ca este un copilot debutant. Ne-am inteles foarte bine pe parcursul raliu si am avut incredere foarte mare in dictarea lui. Chiar daca raliul a fost unul de casa cu probele speciale am luat prima data contact la recunoasteri, iar in timpul raliul am mers strict dupa ce mi-a dictat Ervin.
RallyMax: Sezonul trecut ai luat startul la cateva etape in cadrul CNVC (Campionatul National de Viteza in Coasta). Cum de ai ales sa faci trecerea la raliuri?
Cristi Melczer: Da, am luat startul la doua etape din CNVC, dar cum fiecare om vrea mai mult, tot timpul m-am gandit cum ar fi sa particip la un alt nivel si anume la raliuri. Cutia Pandorei am deschis-o odata cu participarea la Raliul Sibiului ca si copilot alaturi de Sorin Moldovan de unde obiectivul a fost clar, participarea la Transilvania Rally.
RallyMax: Ce parere ai despre aceasta competitie, Campionatul National de ?Rally 2?? Cum ti se pare acest concept?
Cristi Melczer: Probabil daca acest campionat nu se infinta, anul acesta participam tot la Viteza in Coasta, dar asa ni s-a oferit si noua, celor cu bugete mai reduse, o sansa sa gustam putin din ce inseamna un Campionat de Raliuri. Acest concept mi se pare foarte benefic atat pentru concurenti cat si pentru spectatori pentru ca odata cu cresterea lui sunt sigur ca si spectatorii de pe probe se vor bucura de spectacol din partea concurentiilor Rally2, dar cel mai important lucru care cred ca trebuie spus despre Rally2 este ca la fiecare participare m-am simtit ca intr-o familie pasionata de motorsport unde toti sunt dispusi sa ajute si sunt foarte uniti.
RallyMax: Ce ti-ai propus dupa rezultatul de la Cluj. Vei mai lua startul la vreo etapa in acest sezon?
Cristi Melczer: Daca ma intrebati ieri raspundeam ca dupa Cluj strangem buget pentru anul viitor, insa astazi am primit o veste foarte buna de la un sustinator si anume ca ne va sustine participarea la Raliul Iasului si Raliul Harghitei. Pe aceasta cale dorim sa ii multumim pentru suportul si increderea acordata.
In continuare, am povestit cu Ervin Sipos, cel care, dupa multiple sezoane in postura de spectator “profesionist”, a facut trecerea in masina de concurs la etapa de la Cluj, a doua lui casa.
RallyMax: Salut, Ervin! Ne bucuram sa povestim cu tine in postura de participant. Cum ai ajuns in scaunul din dreapta, in postura de copilot?
Ervin Sipos: Salutare prieteni! Nu ma gandeam sincer ca o sa dau vreun interviu avand in vedere ca a fost prima mea cursa din cariera 🙂 . Totul a pornit cu mutarea mea in Cluj-Napoca cu scopul de a absolvi masterul. Aici am avut ?norocul sau ghinionul? de a avea multi prieteni care cocheteaza
cu raliurile, unii piloti, altii copiloti si de la care auzeam mereu discutii despre raliuri, atmosfera etc. Eu ma gandeam inca de mult timp sa fac scoala de pilotaj pentru ca nu ma vedeam stand in dreapta cuiva, fiindu-mi putin frica la inceput cand mergeam la shakedown cu diversi piloti. Insa, ca sa ajung pilot am nevoie si de resurse financiare serioase chiar si pentru inceput, asa ca am inceput sa ma gandesc la varianta de copilot. De ziua mea am primit un caiet, o geanta de copilot si cateva creioane si markere de la Andrei Hicea, astfel am inceput sa ma gandesc din ce in ce mai serios sa absolv scoala de copilotaj sportiv pentru a fi in ?mijlocul actiunii? si nu pe marginea probelor speciale. La Tess Rally Brasov, stand de vorba cu Jancsi Soos, un bun prieten, mi-a spus ca cel mai bine este sa stai in masina, pentru ca poti vedea toate probele speciale si nici nu ingheti stand pe margine 🙂 . Ajungand acasa dupa acea zi, m-a pus pe ganduri aceasta vorba si am zis ca este momentul sa fac ceva pentru a-mi indeplini un vis. Asadar, in primavara, dupa sesiunea de examene, am absolvit scoala de copilotaj sportiv la Danny Ungur Racing, unde am primit si invitatia de la Cristi de a merge in dreapta lui la Transilvania Rally. Am si acceptat pe loc.
RallyMax: Ai debutat in calitate de copilot la Transilvania Rally alaturi de Cristian Melczer. De unde a inceput aceasta legatura intre voi si ce impresii ti-a lasat etapa ta de debut?
Ervin Sipos: In momentul absolvirii cursului de copilotaj sportiv am fost intrebat daca as dori sa merg cu el la Cluj, dar initial am crezut ca este o gluma. Intrebandu-ma a doua oara am realizat ca pot debuta chiar la Cluj-Napoca, a doua casa pentru mine de cand stau aici. Ca si etapa de debut este normal sa fiu foarte incantat de cum au decurs lucrurile, am debutat cu mari mari emotii, ne-am inteles foarte bine atat pe parcursul probelor speciale dar si in afara acestora, am terminat cu bine si am si reusit sa obtin doua cupe 🙂 . Nu ma asteptam la asa ceva, dar asa a fost sa fie. A fost un eveniment pe care nu-l voi uita cu siguranta niciodata.
RallyMax: Debutand in aceasta noua competitie, Campionatul National de ?Rally 2?, cum ti se pare acest concept?
Ervin Sipos: Mi se pare o idee extrem de buna, mai ales pentru cei care nu isi pot permite sa evolueze in CNR, astfel pot evolua in acest campionat care cu siguranta va fi din ce in ce mai atractiv in urmatorii ani. Atmosfera din cadrul Rally 2 a fost una senzationala, m-am simtit extraordinar de bine alaturi ce ceilalti colegi.
RallyMax: Ce sfaturi ai acorda unui copilot debutant, acum, dupa o etapa in care ai avut contact efectiv (si practic) cu toate aspectele si elementele unui raliu?
Ervin Sipos: Primul sfat este sa nu stea pe ganduri daca doreste sa isi urmeze visul. Mereu am fost optimist si am gandit pozitiv, astfel ?Daca vrei, poti!?. Pentru inceput ii sfatuiesc sa citeasca cu mare atentie regulamentele si cand nu stiu ceva sa-si intrebe colegii, prietenii, pentru ca si eu, din cauza emotiilor, am avut senzatia de cateva ori ca nu stiu exact ce sa fac, insa vreau sa le multumesc tuturor prietenilor care m-au ajutat si mi-au dat sfaturi pe parcursul raliului.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in cariera de copilot!
Ervin Sipos: Va multumesc frumos si sper sa ne vedem in curand din nou pe probele speciale.