Campionatul National de Slalom Paralel si-a desfasurat prima etapa din 2016 in ultimul weekend din luna iulie, cand un numar de 14 piloti s-au aflat la start pe pista de autocross din cartierul Strand din Sibiu. Cu 13 piloti licentiati la start, dintre care 6 juniori, si un pilot nelicentiat, etapa a readus atentia asupra juniorilor, clasa care, in sezoanele de debut ale campionatului, era una dintre cele mai populate si disputate, cu piloti ca Simone Tempestini, Raul Badiu, Radu David, Octavian Tirnovean sau Florin Tincescu implicati in lupta pentru victorie, toti avand, la vremea aceea, varste fragede.
In ciuda perioadei de declin prin care trece Campionatul National de Slalom Paralel, cu o scadere a interesului atat a participantilor, cat si a fanilor, care in trecut ocupau in numar foarte mare tribunele naturale de pe marginea pistei de autocross, prezenta unui nou val de juniori da campionatului o noua sansa, deoarece intotdeauna juniorii au fost unul din principalii piloni ai Slalomului Paralel. Speram ca, desi numarul de etape s-a redus de la an la an, Slalomul Paralel sa aiba parte de o reinventare si sa atraga din nou un numar mare de juniori la start, dar si seniori care sa sporeasca spectacolul, iar astfel fanii sa se intoarca pe marginea traseului de concurs, in “Groapa”.
Printre cei 6 juniori prezenti mentionam revenirea lui David Tarta, a lui Leontin Iocsak si a Nataliei Iocsak, tineri care au avut contact cu Slalomul Paralel in sezonul trecut, dar si prezenta a trei noi juniori: Constantin Tudose, Sebi Ciuntu si Sandor Domokos. Dupa mansele de calificare, David Tarta, Leontin Iocsak, Constantin Tudose (elev al lui Vali Porcisteanu) si Sebi Ciuntu se calificau in semifinale, unde Tarta il invinge cu sub o secunda pe Tudose, urmand a se duela cu Iocsak, pe care il invinge in finala, dupa ce cel din urma ramane suspendat pe un mal de pamant.
In cadrul clasei 2 s-a inregistrat o prezenta foarte interesanta, cu Nicolae Tatu (77 de ani) si Jean Tatu Junior (bunic si nepot) luand startul in aceeasi competitie. Cel mai tanar pilot al familiei Tatu, Jean Jr, concurand pe o Dacia Logan, s-a impus dupa mansele de calificare in clasamentul clasei 2, fiind urmat de Cristi Sugar si de Nicoale Tatu pe podium, doar cei trei piloti concurand in cadrul clasei dedicata masinilor pana in 1600 cmc.
Clasa 3 a avut la start 4 piloti, printre care si campionul national absolut din 2015, Mihai Plesa, care a avut un ritm excelent pe traseul de autocross si s-a impus categoric inca din mansele de calificare. Paul Silaghi l-a urmat pe podium la bordul unui VW Golf II, in timp ce bronzul a fost adjudecat de Catalin Preda. Din pacate, Bogdan Gligor nu completeaza toate mansele de concurs, dupa ce o planetara se rupe in mansa cu numarul trei.
In clasamentul Open, unde se iau in calcul cei mai buni trei timpi din cele patru manse de calificare, Mihai Plesa s-a impus din nou, cu doar 4 secunde in fata juniorului Leontin Iocsak, un rezultat excelent pentru tanarul pilot. Paul Silaghi s-a clasat pe locul al treilea in clasamentul open, in timp ce Constantin Tudose si David Tarta au ocupat locul patru, respectiv cinci.
Singurul participant in categoria pilotilor nelicentiati a fost Cristi Cojocariu, care s-a aflat la prima competitie oficiala, avand un parcurs bun pe durata celor patru manse de concurs.